• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Stardust2016
    Matl skrev 2016-03-13 21:44:11 följande:

Nån mer här som får som "yrselattacker" ibland? Typ som att det snurrar till lite och man blir yr och illamående.. Usch har fått det några gånger, senast nyss och nu mår jag illa.. Men är väl "bra" kanske att man har symptom..? :-P

Jag har fått det flera gånger. Riktigt läskigt ibland, speciellt på jobbet.
    Jag har ganska lågt blodtryck i vanliga fall och under grav sjunker väl blodtrycket? Tror iaf inte det är något farligt/omormalt.
  • vanjastina
    Matl skrev 2016-03-13 21:44:11 följande:

Nån mer här som får som "yrselattacker" ibland? Typ som att det snurrar till lite och man blir yr och illamående.. Usch har fått det några gånger, senast nyss och nu mår jag illa.. Men är väl "bra" kanske att man har symptom..? :-P

Jag har också haft så den senaste veckan! Allt snurrar till och jag måste sätta mig, superobehagligt.
  • vanjastina

Idag gick jag in i v 5, det är ju evigheter kvar till v 12.... Jag har ju tidigare nämnt för er att jag är orolig för missfall igen då jag fick ett i februari, men nu har jag nyligen läst en artikel där det stod att om man blir gravid inom 6 månader från ett missfall så är risken för missfall igen faktiskt LÄGRE än normalt. Så nu tänker jag på det och det känns liiiite lättare ;) Kanske också en tröst för er som liksom mig nyligen haft ett MF!

• Bell13
    Stardust2016 skrev 2016-03-13 22:39:58 följande:
    Jag har fått det flera gånger. Riktigt läskigt ibland, speciellt på jobbet.
    Jag har ganska lågt blodtryck i vanliga fall och under grav sjunker väl blodtrycket? Tror iaf inte det är något farligt/omormalt.
    Blodmängden ökar under graviditet och blodtrycket sänks normalt sett så absolut inte onormalt eller farligt alls.
  • idetenklabordetvackra

Idag gick jag in i v.6 , och första gången som jag inte känner för kaffe på morgonen..jag undrade när de skulle komma , har varit så tidigare vid grav ( har dock inga barn)

Men hoppas jag kmr kunna dricka något iaf , för annars är denna graviditet helt anorlunds de andra..jag har ok humör eftet jag + ,brösten ömmar & jag är lite trött men i de stora hela mår jag fint , hoppas de förblir så haha

• Bell13
    idetenklabordetvackra skrev 2016-03-14 06:23:02 följande:

Idag gick jag in i v.6 , och första gången som jag inte känner för kaffe på morgonen..jag undrade när de skulle komma , har varit så tidigare vid grav ( har dock inga barn)

Men hoppas jag kmr kunna dricka något iaf , för annars är denna graviditet helt anorlunds de andra..jag har ok humör eftet jag + ,brösten ömmar & jag är lite trött men i de stora hela mår jag fint , hoppas de förblir så haha

Vi är nästan lika i graviditeten jag är 4+6 så v 6 imorgon. Började må som värst i v 7 sist. Mår lite illa i perioder nu och då av nån speciell lukt.
  • Alorac82

Mina symtom de senaste dagarna (är i v. 6+4 idag) har varit extrem trötthet, somnar så fort jag sätter mig ner, och extrem ilska. Blir jättesur för minsta lilla... Försöker bita mig i tungan så att familjen inte får lida men det är inte lätt.

Berättade för de blivande storasystrarna igår. Stora tjejen grät och undrade varför, hon tänkte inte byta rum eller ta hand om någon skrikande bebis. Hade kanske inte väntat den reaktionen riktigt, men efter vi förklarade att hon varken behövde byta rum eller ta hand om bebis så lugnande hon sig och frågade om hon får designa bebisrummet.

• idetenklabordetvackra
    Bell13 skrev 2016-03-14 06:44:49 följande:

Vi är nästan lika i graviditeten jag är 4+6 så v 6 imorgon. Började må som värst i v 7 sist. Mår lite illa i perioder nu och då av nån speciell lukt.

ja jag vet inte riktigt hur jag ska räkna , har kort cykel på 25 dagar. .sista mens 8/2 ! Dock har jag enligt tester vi gjort under utredning normal tid för ägglossning & allt "var som de skulle" .. Så på vissa sidor är jag v.6 5+3 ,v.6 5+0 & någon v5 4+6.. de skiljer ju bara nån dag men man vill ju veta när man byter vecka haha.. för ska de stämma på fl beräkna bf aå måste ja ha 11 dagar för att de ska bli rätt med sista mens.. krångligt ! Men kul att vi kanske är lika i grav :) jag kan ta illamående bara jag slipper kräkas hehe..jobbigt tkr jag är tröttheten , somnar vid 20 på soffan , och är seg på morgonen..annars e ja alltid uppe först hemma men nu går de lite segt ???? är det ert första barn oxå?
  • Sajocawa
    Alorac82 skrev 2016-03-14 07:13:42 följande:

Mina symtom de senaste dagarna (är i v. 6+4 idag) har varit extrem trötthet, somnar så fort jag sätter mig ner, och extrem ilska. Blir jättesur för minsta lilla... Försöker bita mig i tungan så att familjen inte får lida men det är inte lätt.

Berättade för de blivande storasystrarna igår. Stora tjejen grät och undrade varför, hon tänkte inte byta rum eller ta hand om någon skrikande bebis. Hade kanske inte väntat den reaktionen riktigt, men efter vi förklarade att hon varken behövde byta rum eller ta hand om bebis så lugnande hon sig och frågade om hon får designa bebisrummet.

Haha, hur gammal är hon? :D
  • Alorac82
    Sajocawa skrev 2016-03-14 08:12:40 följande:
    Haha, hur gammal är hon? :D
    Fyller 11 i vår.
Svar på tråden BF november 2016