• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • Matl
    Stardust2016 skrev 2016-03-13 22:39:58 följande:

Jag har fått det flera gånger. Riktigt läskigt ibland, speciellt på jobbet.

Jag har ganska lågt blodtryck i vanliga fall och under grav sjunker väl blodtrycket? Tror iaf inte det är något farligt/omormalt.

vanjastina skrev 2016-03-14 06:09:21 följande:

Jag har också haft så den senaste veckan! Allt snurrar till och jag måste sätta mig, superobehagligt.

Skönt att man inte är ensam om det iaf.. Jag har lågt blodtryck jag med så kanske har med det att göra då.. Får hoppas det inte blir värre bara
  • Let it Rain

Jag blir så trött på mig själv att jag inte kan sluta oroa mig för MA/MF. Jag skulle bli så glad om jag kände ett tydligt symptom någon gång, men de lyser med sin frånvaro. Är det nån som vet hur tidigt man kan göra ett VUL och se nåt alls? Jag vet att det är för tidigt nu, men jag känner att jag inte riktigt kan vänta tills jag är i v 10 för att kolla (det är då jag har fått tid hos BM). 

• Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-14 11:43:00 följande:

Jag blir så trött på mig själv att jag inte kan sluta oroa mig för MA/MF. Jag skulle bli så glad om jag kände ett tydligt symptom någon gång, men de lyser med sin frånvaro. Är det nån som vet hur tidigt man kan göra ett VUL och se nåt alls? Jag vet att det är för tidigt nu, men jag känner att jag inte riktigt kan vänta tills jag är i v 10 för att kolla (det är då jag har fått tid hos BM). 

Jag har gjort im7+1 då såg man pyttelite men hjärtat såg man i alla fall.
  • Let it Rain
    Bell13 skrev 2016-03-14 12:18:07 följande:
    Ok, tack!
  • sarapetra

Hej! Hoppar in här jag också.

Jag väntar mitt andra barn med BF 6 november räknat utifrån sista mensen.. Har en son född 6 december så det kommer skilja 2år på dom om allt går som det ska :) Enligt uträkning ska jag vara i vecka 7 (6+0 idag).

Jag vill gärna vara med i Facebook-gruppen, hur går man tillväga? :D

• Trasan87
    Bell13 skrev 2016-03-14 12:18:07 följande:
    Vecka 8 ska man kunna göra i Sthlm iaf, mamma mia gör tidiga.
  • Let it Rain
    Trasan87 skrev 2016-03-14 16:35:54 följande:
    Jag bokade in mig hos dem förut, men tyvärr fick jag inte tid förrän den 13 april.
  • Trasan87
    Let it Rain skrev 2016-03-14 17:45:23 följande:
    Jag bokade in mig hos dem förut, men tyvärr fick jag inte tid förrän den 13 april.
    Okej då kanske man ska ringa och boka en tid redan nu! Vilken vecka är du i då?
  • Bell13
    Trasan87 skrev 2016-03-14 16:35:54 följande:
    Gör de det i samband med inskrivning? Jag gör i v 9 fast ultraljudsbarnmorskorna
Svar på tråden BF november 2016