• Mrs R

BF november 2016

Hej. Jag plussade i morse (andra barnet) och bara måste få prata av mig all min glädje som bubblar i mig. Hittade ingen befintlig tråd för oss med bf i november så jag provar att starta en och hoppas att fler hänger på. Vi kan följas åt, jämföra symptom och stötta varandra.

• Svar på tråden BF november 2016
  • irrbloss_83

Jag tar Folacin (utskrivet på recept när vi började hormonsimuleringen inför IVF:en) och Omega-3. Den som finns på typ alla apotek och heter Eskimo. Tycker den är rätt ok, och enligt nåt test jag har sett ska den vara bland de bästa gällande miljögifter och sånt som annars kan finnas i omega-3. 

Och förutom det försöker jag att tänka på att äta varierat och näringsrikt, har blivit lättare under graviditeten tycker jag, även om den än så länge har varit kort (plussade för 5 dagar sedan)

• Matl

Jag började äta Aco "gravid" idag. Verkade täcka upp behovet bra när jag läste runt lite om dom.. Vid mina andra två graviditeter så har jag inte ätit sånt och det gick ju bara bra det med Men denna gång ville jag ta lite extra vitaminer och mineraler kände jag.

• Kärlekövervinnerallt
    Let it Rain skrev 2016-03-14 19:18:33 följande:

Jag har samma datum gör BF som du! Blir även mitt första. :) Hur gammal är du och var bor du? Har ni försökt länge?

Jag är 30 och bor i Stockholm. Du?

Ganska roligt faktiskr. Ci fick påbörja ivf. Stimuleringen resulterade i endast 2 äggblåsor. Så de tog inte ut äggen utan vi fick ta en spruta så de släppte. 8 dagar senare fick jag plus. Kliniken sa att detta är ovanligt och blev lika flrvånade som oss att vi är gravida. :) nu väntar jag ivrigt på vul för att se om de 2 äggblåsorna släppte och om de ligger tvillingar där inne.
  • Let it Rain
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 21:16:33 följande:

Ganska roligt faktiskr. Ci fick påbörja ivf. Stimuleringen resulterade i endast 2 äggblåsor. Så de tog inte ut äggen utan vi fick ta en spruta så de släppte. 8 dagar senare fick jag plus. Kliniken sa att detta är ovanligt och blev lika flrvånade som oss att vi är gravida. :) nu väntar jag ivrigt på vul för att se om de 2 äggblåsorna släppte och om de ligger tvillingar där inne.
    Wow, vilken solskenshistoria! Jag är också stockholmare, men är något äldre (fyller 37 senare i år). Blev gravid på fjärde försöket naturligt. Trodde att det skulle ta bra mkt längre tid eftersom jag har fått höra att jag hade lite ont om ägg via tester jag gjort, men tydligen är kvaliteten rätt bra ändå. Eller det återstår väl att se eftersom jag just plussat och vad som helst kan hända.
  • Let it Rain
    Kärlekövervinnerallt skrev 2016-03-14 21:16:33 följande:

Du får gärna PMa förresten, det vore kul att ha kontakt. :)
  • björkis123
    sagalo skrev 2016-03-14 19:27:03 följande:

Hörrni, folsyra! Käkade tabletter förra graviditeten, minns inte vilka. Är ju en djungel det där, men vet inte om det skiljer så mycket åt mellan märken och så. Tips? :)

Äter folsyra (från graviditetskollen), d-vitamin och magnesium (får annars otroligt jobbiga pirr och krypningar i benen på natten). Funderar på att inhandla nån "allt i ett" för gravida.
  • vanjastina
    sagalo skrev 2016-03-14 19:27:03 följande:

Hörrni, folsyra! Käkade tabletter förra graviditeten, minns inte vilka. Är ju en djungel det där, men vet inte om det skiljer så mycket åt mellan märken och så. Tips? :)

Innan jag blev gravid åt jag tillskott av folsyra och D-vitamin, nu har jag övergått till "ACO gravid" som min barnmorska rekommenderade min förra graviditet :)
  • Bell13
    Let it Rain skrev 2016-03-14 21:22:18 följande:
    Wow, vilken solskenshistoria! Jag är också stockholmare, men är något äldre (fyller 37 senare i år). Blev gravid på fjärde försöket naturligt. Trodde att det skulle ta bra mkt längre tid eftersom jag har fått höra att jag hade lite ont om ägg via tester jag gjort, men tydligen är kvaliteten rätt bra ändå. Eller det återstår väl att se eftersom jag just plussat och vad som helst kan hända.
    Hej, gällande äggreserven så behöver inte det betyda att det är svårt eller kört jag och min sambo började försöka skaffa barn för 4 år sedan men det blev inget så vi kontaktade sophiahemmets ivfklinik och vi fick komma dit och ta prover som visade att mitt fsh var förhöjt och amh visade på nedsatt äggreserv. Vi fick ändå göra ivf och fick ut 5 ägg per behandling som blev 2 graviditeter och lika många missfall. 1 månad efter vi gjorde sista behandlingen blev jag gravid och resultatet av det är nu 11 månader och heter Douglas vi kände runt jul att vi vill ha ett syskon så vi försökte och det tog sig på andra försöket jag är 41 år gammal och fyller 42 i sommar och bor också i Stockholm.
  • idetenklabordetvackra
    Let it Rain skrev 2016-03-14 20:27:54 följande:

Jag äter Thorne Basic Prenatal samt MumOmega, blev rekommenderad dem eftersom de inte innehåller några tillsatser.

dem ska jag kolla på , gillar när de inte är något onödigt i , tack för tipset !!
Svar på tråden BF november 2016