Let it Rain skrev 2016-03-14 21:22:18 följande:
Wow, vilken solskenshistoria! Jag är också stockholmare, men är något äldre (fyller 37 senare i år). Blev gravid på fjärde försöket naturligt. Trodde att det skulle ta bra mkt längre tid eftersom jag har fått höra att jag hade lite ont om ägg via tester jag gjort, men tydligen är kvaliteten rätt bra ändå. Eller det återstår väl att se eftersom jag just plussat och vad som helst kan hända.
Hej, gällande äggreserven så behöver inte det betyda att det är svårt eller kört

jag och min sambo började försöka skaffa barn för 4 år sedan men det blev inget så vi kontaktade sophiahemmets ivfklinik och vi fick komma dit och ta prover som visade att mitt fsh var förhöjt och amh visade på nedsatt äggreserv. Vi fick ändå göra ivf och fick ut 5 ägg per behandling som blev 2 graviditeter och lika många missfall. 1 månad efter vi gjorde sista behandlingen blev jag gravid och resultatet av det är nu 11 månader och heter Douglas

vi kände runt jul att vi vill ha ett syskon så vi försökte och det tog sig på andra försöket

jag är 41 år gammal och fyller 42 i sommar och bor också i Stockholm.