• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Samma här efter MA i december. Jag har berättar för de närmaste som jag även vill ha stöd av om det händer något tråkigt. Jag kommer inte berätta för fler förrän efter kub.

Redoförnytt skrev 2016-05-07 20:37:25 följande:

Hello tjejer!

När berättar ni för omgivningen?

Jag känner mig kluven denna gång efter MA i höstas. Är lixom inte lika "glad och gravid" denna gång... Om ni fattar?

Vore kul å höra hur ni gör? :)

• Flygekorre

Hello tjejer!

Jag känner mig kluven denna gång efter MA i höstas. Är lixom inte lika "glad och gravid" denna gång... Om ni fattar?

Vi har berättat för de närmaste också, just för att vi försökt så himla länge och mer eller mindre räknar med att det inte ska gå vägen nu heller,då är det skönare att slippa ev. Bortförklaringar om det blir ett mf när vi träffar nån av de... Jättetråkigt för man förlorar ju helt det där att kunna "överraska", men vi är överlyckliga bara det blir en bebis av det hela,hela graviditeten känns bara jättejobbig och ångestfylld, jag önskar verkligen att det kunde kännas så fantastiskt och spännande som det är men jag vågar inte tro på det, då är det lättare att försöka att inte "ta till sig"graviditeten även om det är jättetråkigt <3
  • Anonym föräldraledig

Hello tjejer!

Vi har berättat för våra närmaste vänner. Planerat att berätta för våra respektive familjer runt morsdag, det känns som en bra present. :)
  • celavie1
    Tess1990 skrev 2016-05-07 10:12:13 följande:

Första gången började det i v.7

Andra gången v.4-5 (2 dagar efter plusset)

Och nu kom det i v.6 och jag kräktes första gången 1 vecka efter ^^

Man får ju höra att väldigt illamående betyder höga hormoner och då att graviditeten är säkrare, men det betyder ju inte att man inte kan få missfall, eller att dom utan illamående får missfall

Vissas kroppar kan ju hantera hormonförändringarna bättre bara, men min kropp kan det inte!

Mitt kanske kommer senare då. Min kropp kanske börjat vänja sig efter IVF behandlingarna. Då varvar man ju klimakteriet med fullstimulerad.
  • celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-07 09:56:41 följande:

Jag har inte heller mått illa hoppas inte det väger in till det negativa (efter blödningen å allt)

Vaknar ofta med Karpatunnelsyndrom i händerna och foglossningen börjar komma sedan någon vecka tillbaka är i v 9 (8+5) enligt appen och v 10 enl mvc.

Tänk om man visste att allt var bra så man kunde slappna av och njuta lite. Kan ju inte vara bra då man känner sig orolig
  • celavie1
    Ingensmamma skrev 2016-05-07 11:57:19 följande:

För min del började det med minskad aptit i slutet av v 5, sedan har det bara eskalerat och nu v 9 nått det jag hoppas är kulmen. Kräks om jag äter, kräks om jag inte äter, mår illa dygnet runt trots Lergigan comp, sea band och småätande! Hoppas verkligen att det börjar vända när jag går in i v 10 på måndag! I övrigt är jag helt symtomfri, inga ömma bröst, ingen trötthet, ingen molvärk! Men man känner sig socialt missanpassad som går runt med en kräkpåse i handen ^^

Ok det där lät inte kul. Jag har de andra symptomen du saknade. Ingen barnlek och vara gravid minsann
  • Y o L o

Åh vad jag hoppas att du får njuta av graviditeten framöver. Som en sån grej att känna sparkar tex. Då hoppas jag du kan få njuta av det :) vi måste bara ta oss igenom dessa första hemska veckorna, sen kommer belöningen :)

Flygekorre skrev 2016-05-07 21:03:08 följande:

Vi har berättat för de närmaste också, just för att vi försökt så himla länge och mer eller mindre räknar med att det inte ska gå vägen nu heller,då är det skönare att slippa ev. Bortförklaringar om det blir ett mf när vi träffar nån av de... Jättetråkigt för man förlorar ju helt det där att kunna "överraska", men vi är överlyckliga bara det blir en bebis av det hela,hela graviditeten känns bara jättejobbig och ångestfylld, jag önskar verkligen att det kunde kännas så fantastiskt och spännande som det är men jag vågar inte tro på det, då är det lättare att försöka att inte "ta till sig"graviditeten även om det är jättetråkigt <3

• Miaairam

Hello tjejer!

Berättade för bästa tjejkompisarna samma dag som jag plussade! Hade tjejträff då så jag passade på, och om det går fel kommer de ju ändå att få veta direkt. Chefen och närmsta kollegorna fick veta i måndags, mest för att vi ska iväg på en jobbresa och enklast att de vet eftersom man ju inte äter allt möjligt längre. Syrran och mina föräldrar gissade i går och jag kunde inte ljuga så nu vet de också. 9+4 idag. Vill inte berätta för fler förrän efter KUB, samtidigt som det känns skönt att några vet. Blir lättare då att prata om det om nåt blir fel, tänker jag...
  • Y o L o

Har tänkt på en sak. I media brukar de stå att folk inte pratar om MF pga att man skäms eller liknande. Jag tror att anledningen till att många inte pratar om MF är för att man inte vill att folk ska veta att man försöker få barn, för att slippa få frågor sen om hur det går osv. Så kunde jag känna de månaderna mellan MA och nu, att det var skönt att kollegorna inte visste så de inte tänker på att jag nu är så trött och småäter hela tiden.

Det var lite tankar från mig en sen lördagskväll. God natt! :)

• Emelia79
    Emmask skrev 2016-05-07 13:39:43 följande:

Är det bara jag som upplever att det r en helt annan sak att få tvåan än ettan? Med ettan var alla superglada och entusiastiska, denna gång när vi berättar tycker vänner och familj att det är roligt men väntat. Jag hade önskat att jag skulle få samma respons som förra gången, just eftersom jag behövde ett lyft själv.

Upplever också att första trimestern är om möjligt ännu längre än förra gången. Hur är det möjligt för en trimester att vara så lång? Ingen mage, inga sparkar, ovisshet och väntan. Det vore min dröm att få upptäcka nästa graviditet i vecka tolv.

Har inte berättat än så ingen aning om hur de kommer reagera. De har nog gett upp om att vi ska få fler barn. Sonen kommer var 4 år när han får syskon.
Svar på tråden BF December 2016