• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79

Jag hade en rosa flytning även nu på morgonen. Känner mig som ett frågetecken nu vet man verkligen ingenting.
    Känner efter och letar tecken kände mig inte lika doftkänslig mot schampot i duschen. Har inte haft så mkt molvärk heller vad jag märkt av heller under graviditeten och brösten är inte så ömma ska de vara det nu runt v 9-10?
    Min sambo ringde vårdguiden igår när jag jobbade och enligt henne i tel så var det vanligt att få små blödningar..men man blir verkligen orolig ändå. Jag tänker direkt på missfall skulle verkligen vilja kolla hur allt står till men de gör väl inget ändå.

• Michaela94
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 09:11:17 följande:

Det enda man kan göra efter en blödning är väl att avvakta typ? Hatar denna ovisshet.

Om du säger att du har ont oxå så brukar iaf Gyn här kolla med VUL
  • Gabriella89

Nu till frukosten berättade vi för barnen. Vi visade UL - bilden. Men de trodde de var dom själva eller en hund. Jag trodde inte de skulle bli glada. Särskilt inte min ena Tvillingpojk. Men han blev nog gladast faktiskt och skulle vida optimus på tv o lära bebisen allt han kunde om transformers och längtade efter att få mysa. Jag är inte så långt gången (v11). Men alla ser de på mig och ville att barnen skulle få veta det av oss och inte den kompisars föräldrar om de ser mig. Vi har ju sett ett pickande hjärta så de får vara så tänker jag. Funkade inte att vänta längre även on jag velat göra det.

Kram på er !

Snart ska vi iväg o kolla kakel. Men jag bara måste ha vattenmelon yum :D

• tomtenissen

Jag tycker att du ska åka in, är man orolig så måste man ju få lite klartecken!

Jag fick undersökning med vul idag, är väldigt glad över det! Fick se ett litet hjärta ticka <3 så oron har släppt en del även om man vet att riskerna fortfarande finns.

• tomtenissen
    tomtenissen skrev 2016-05-06 09:39:44 följande:

Jag fick undersökning med vul idag, är väldigt glad över det! Fick se ett litet hjärta ticka <3 så oron har släppt en del även om man vet att riskerna fortfarande finns.

Tillägg: Jag har haft tidigare missfall så därav fick jag ett vul, jag bad om det eftersom jag var väldigt orolig.
  • Limplan69

Kan någon adda mig till den hemliga Facebook gruppen. Vet inte hur jag ska hitta den annars.

Linn Sällebrant Gosteli heter jag.

• Tvåbarnsmamman79
    tomtenissen skrev 2016-05-06 09:39:44 följande:

Grejjen är att på inskrivningen så sa min bm att de inte för vul de vill inte belasta vården mer för de har fullt upp.
    Ja om man inte får blödningar då? Sa jag. Nä knappt det svarade hon. Man får söka privat då.
  • Y o L o

Verkar vara väldigt olika från olika Mvc. På den jag gick med dottern o när jag fick MA skulle jag inte få tidigt ul även fast jag hade MA i dec o känner stor oro. Ringde då en annan Mvc o berättade hur det var o de sa "självklart gör vi ett ul tidigt då".

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 09:58:29 följande:

Grejjen är att på inskrivningen så sa min bm att de inte för vul de vill inte belasta vården mer för de har fullt upp.

Ja om man inte får blödningar då? Sa jag. Nä knappt det svarade hon. Man får söka privat då.

• Tess1990

När jag var gravid med sonen fick jag en rätt stor blödning i v.9

Med klumpar.. men det slutade efter ca.3 timmar och var sen rosa flytning i några timmar till sen ingenting

Mina symptom fortsatte och varken 1177 eller bm på inskrivningen 2 veckor efter tyckte de lät som ett missfall, och testerna visade höga hormoner

På RUL i v.15 (dom räknade fel och bokade in mig för tidigt) så fanns det en bebis som mådde bra

Jag är själv övertygad om att det var en tvilling som lämnade oss hastigt, kommer ju aldrig få veta helt säkert

Jag fortsatte kräkas hela tiden, och tur i oturen tror jag de var för det lugnade mig fram till RUL iaf men hade jag slutat kräkas efter blödningen så skulle vi ha bokat in UL privat för jag skulle vart övertygad om att det var kört då

Men de gick ju bra, nu när vi precis passerat v.9 igeb så har jag såklart varit orolig för att nåt ska hända igen men nej

Svar på tråden BF December 2016