• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Jag är lite skadad efter mitt MA så jag gör ett test varje vecka. Känns betryggande att se ett starkt streck direkt. Vet dock inte om det skulle visa annorlunda om det var MA.

Har du test hemma så gör ett tycker jag.

Har du blödit något mer?

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 16:55:21 följande:

Kan man ta ett nytt gravtest för att kontrollera på ngt sätt? (Ang blödning å missfall )

• Freijah

Jag går in i vecka 11 idag :)

På tisdag ska vi på inskrivning så jag hoppas att vi får vul/ul snart efter det med.

Mina sympton har lugnat sig jättemycket, brösten är fortfarande lite ömma, och jag mår illa om jag inte ätit på länge, annars mår jag precis som vanligt.

Vi ska dock kolla på lite mammakläder idag för jeansen börjar bli för trånga :p

• Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-06 17:05:52 följande:

Jag är lite skadad efter mitt MA så jag gör ett test varje vecka. Känns betryggande att se ett starkt streck direkt. Vet dock inte om det skulle visa annorlunda om det var MA.

Har du test hemma så gör ett tycker jag.

Har du blödit något mer?

Jag har inte blödit något mer än så länge idag. Men oroar mig.
  • LyCKa55

Tycker det börjar synas en del nu:) O då drar jag in magen på bilden eftersom jag har en del fett också;)
  • Y o L o

Skönt att det inte blödit mer. Känns hoppfullt. Förstår att du oroar dig, man oroar sig ju oavsett. Den lilla cellklumpen har ju redan fått en plats i hjärtat på en.

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 17:49:33 följande:

Jag har inte blödit något mer än så länge idag. Men oroar mig.

• Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 16:55:21 följande:

Kan man ta ett nytt gravtest för att kontrollera på ngt sätt? (Ang blödning å missfall )

Tyvärr kan det ju vid framförallt MA vara en graviditet "precis som vanligt,så var det för mig, trots att alla graviditetstest/gravsymtom var på plats :( Men blödningar är ju väldigt väldigt vanligt, jag tycker att du ska boka ett tidigt UL så du får svar <3 Men det behöver verkligen inte vara någon fara! Kram!
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-06 18:47:26 följande:

Skönt att det inte blödit mer. Känns hoppfullt. Förstår att du oroar dig, man oroar sig ju oavsett. Den lilla cellklumpen har ju redan fått en plats i hjärtat på en.

Ja det är otroligt hur mycket man drömmer fram på dessa veckor, man har drömt om en mysig jul i år med en nyfödd.
    Ja man kan bara hålla tummarna! Lider med er som redan fått missfall.
  • Y o L o

När brukar illamåendet gå över? Minns inte, typ v 10-12 nånting eller? V 8 i morgon och nu är det värre än tidigare. Jag orkade knappt jobba igår. Skulle behöva semester redan nu :)

• Tess1990
    Y o L o skrev 2016-05-07 08:44:47 följande:

När brukar illamåendet gå över? Minns inte, typ v 10-12 nånting eller? V 8 i morgon och nu är det värre än tidigare. Jag orkade knappt jobba igår. Skulle behöva semester redan nu :)

Jag har hört v.10-12, men vissa säger mer 14 eller 16

Jag fick höra det typ varje jämn vecka förut, men det gick aldrig över för mig ^^

Precis börjat med Lergigan Comp nu mot illamåendet
Svar på tråden BF December 2016