• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Tess1990 skrev 2016-05-06 10:17:25 följande:

När jag var gravid med sonen fick jag en rätt stor blödning i v.9

Med klumpar.. men det slutade efter ca.3 timmar och var sen rosa flytning i några timmar till sen ingenting

Mina symptom fortsatte och varken 1177 eller bm på inskrivningen 2 veckor efter tyckte de lät som ett missfall, och testerna visade höga hormoner

På RUL i v.15 (dom räknade fel och bokade in mig för tidigt) så fanns det en bebis som mådde bra

Jag är själv övertygad om att det var en tvilling som lämnade oss hastigt, kommer ju aldrig få veta helt säkert

Jag fortsatte kräkas hela tiden, och tur i oturen tror jag de var för det lugnade mig fram till RUL iaf men hade jag slutat kräkas efter blödningen så skulle vi ha bokat in UL privat för jag skulle vart övertygad om att det var kört då

Men de gick ju bra, nu när vi precis passerat v.9 igeb så har jag såklart varit orolig för att nåt ska hända igen men nej

Fy vad läskigt med klumpar å allt.
    Har aldrig haft ett missfall förut å det känns skittråkigt om jag nu skulle få ett. Man förstår ännu mer hur ni som fått ett el flera mår. Oron, sorgen, chocken.
    Jaha snart ska jag börja jobba sitter i kassan i en affär bara att dra på ett fejkleende :/.
  • celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 10:25:46 följande:

Fy vad läskigt med klumpar å allt.

Har aldrig haft ett missfall förut å det känns skittråkigt om jag nu skulle få ett. Man förstår ännu mer hur ni som fått ett el flera mår. Oron, sorgen, chocken.

Jaha snart ska jag börja jobba sitter i kassan i en affär bara att dra på ett fejkleende :/.

Förstår hur du måste känna. Jag hoppas så att det kommer gå bra. Man vill veta direkt, få lugnande besked men oftast får man tålmodigt vänta....

Hoppas du får en fin dag trots allt
  • Tvåbarnsmamman79

Ringde barnmorskemottagningen och rådfrågade och tjejen i tel sa att vissa får blödningar osv utan att det är ngt farligt men att jag får avvakta och se. Kommer det mer blod el att jag får ont tyckte hon att jag skulle åka till gynakuten och då kolla vul.

• Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-05-06 10:31:43 följande:
    Förstår hur du måste känna. Jag hoppas så att det kommer gå bra. Man vill veta direkt, få lugnande besked men oftast får man tålmodigt vänta....

Hoppas du får en fin dag trots allt
    Tack för omtanken!
  • ranten
    Makintoch skrev 2016-05-05 23:35:01 följande:

Är det fler som sover dåligt om nätterna? Jag vaknar kring 04-05 och måste kissa. Därefter vaknar jag säkert en gång i timmen. Tillslut orkar jag inte mer så då går jag upp och då känner jag mig inte alls utvilad. Jag är osäker på ifall det beror på graviditeten eller att det är ljusare ute på morgonen. Brukar inte sömnsvårigheter komma senare in i graviditeten? Jag är bara i vecka 7 (6+4)

Jag har också dessa kiss och sömnproblem. Hopplöst! Är bara i vecka 6. Kommer bli ohållbart :)
  • ranten

Ringde mvc och skrev in mig. Fick tid i v 10. När är det man gör kub? Förra gången har jag för mig att det testet bokades samtidigt men kan ha fel?

• Yem
    Limplan69 skrev 2016-05-06 09:55:49 följande:

Kan någon adda mig till den hemliga Facebook gruppen. Vet inte hur jag ska hitta den annars.

Linn Sällebrant Gosteli heter jag.

Det är fullt just nu i den ena men det fanns en till tror jag.
  • Y o L o

Senast v 14, kanske de tar blodprovet när du kommer dit o så får du göra ul en vecka senare?

ranten skrev 2016-05-06 11:39:09 följande:

Ringde mvc och skrev in mig. Fick tid i v 10. När är det man gör kub? Förra gången har jag för mig att det testet bokades samtidigt men kan ha fel?

• enilorac81

Limplan69 skrev 2016-05-06 09:55:49 följande:[/quote-nick]

Kan någon adda mig till den hemliga Facebook gruppen. Vet inte hur jag ska hitta den annars.

Linn Sällebrant Gosteli heter jag.

Adda dig som vän

Svar på tråden BF December 2016