• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Hastis
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-08 18:56:00 följande:
    Skönt att allt såg bra ut! Jag vet efter blödningen för några dagar sedan som jag hade hur rädd man blir! Jag hade inte ont men blev rädd ändå.
    Jo man blir ju super rädd! Men det gick bra för dig med(antar jag) ?
  • sarahcarolina

Jag mår också jätteilla, har gjort det i två veckor nu, är i v 8, går in i v 9 imorgon.

Började med en veckas illamående. Sen förra veckan började jag kräkas, kräktes flera gånger i två dagar o va tvungen att gå hem från jobbet, köpte sen postafen och det har hjälpt mig med kräkningarna men mår fortfarande väldigt illa. :( Kan inte va mig själv eller knappt umgås med människor. Hoppas verkligen det går över snart, och hoppas att detta är bara ett tecken på att allt går bra o att det går åt rätt väg :)

Y o L o skrev 2016-05-08 13:29:03 följande:

Jag mår så jävla illa att jag har svårt att fungera som människa :( ska ju på inskrivning på tisdag, osäker om jag kan jobba innan dess, måste få tabletter mot illamåendet känner jag.

Härligt med vul så snart för din del, själv väntar ul först nästa vecka då jag är 8 hela veckor gången.

• Tvåbarnsmamman79
    Hastis skrev 2016-05-08 19:31:58 följande:
    Jo man blir ju super rädd! Men det gick bra för dig med(antar jag) ?
    Jag har inte kollat något ultraljud ännu men har känt ett stark sug efter det.
  • Y o L o

Alla privata gynekologer gör säkert det. Fick tips om Liljeholmens gyn, tror de skulle kosta 350kr. Att boka privat ul (från v 8+0) kostar 600 kr i har jag för mig (hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen).

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-08 21:19:51 följande:

Vart vänder man sig efter vul i Stockholmsområdet? Är det dyrt överallt?

• celavie1

Men Shit har lyckats gå upp 1.7 kg sedan igår. Vad har hänt här! Är ju bara i vecka 7. Jag har alltid varit smal som en stängel så det kom lite oväntat!

• blala

Vul idag :) ska bli skönt att få se om det är nått där. Fick MA innan vi fick sonen så rädslan har satt sina spår.

GALET NERVÖS

• Hastis
    blala skrev 2016-05-09 07:10:07 följande:

Vul idag :) ska bli skönt att få se om det är nått där. Fick MA innan vi fick sonen så rädslan har satt sina spår.

GALET NERVÖS

Åh vad spännande! Hoppas allt ser bra ut:)
  • Tvåbarnsmamman79

Har fått lite bruna flytningar sedan igår kväll så jag bokade ett vul nu hos en gynekolog i min kommun. Bor lite utanför stan. Kostar tydligen 350kr. Hade det varit bättre att gå till ngn privat inne i stan tro?

Svar på tråden BF December 2016