• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • celavie1
    Tess1990 skrev 2016-05-07 09:06:23 följande:

Jag har hört v.10-12, men vissa säger mer 14 eller 16

Jag fick höra det typ varje jämn vecka förut, men det gick aldrig över för mig ^^

Precis börjat med Lergigan Comp nu mot illamåendet

Vilken vecka började ert illamående? Jag är i vecka 6+5 och har väldigt milt illamående. Om jag hela tiden fyller på med näring mår jag ganska bra faktiskt. Hoppas bara att det inte är något fel som gör att jag inte mår så kasst

Har dock Superömma bröst!
  • Tvåbarnsmamman79
    celavie1 skrev 2016-05-07 09:31:38 följande:
    Vilken vecka började ert illamående? Jag är i vecka 6+5 och har väldigt milt illamående. Om jag hela tiden fyller på med näring mår jag ganska bra faktiskt. Hoppas bara att det inte är något fel som gör att jag inte mår så kasst

Jag har inte heller mått illa hoppas inte det väger in till det negativa (efter blödningen å allt)
    Vaknar ofta med Karpatunnelsyndrom i händerna och foglossningen börjar komma sedan någon vecka tillbaka är i v 9 (8+5) enligt appen och v 10 enl mvc.
  • Tess1990

Första gången började det i v.7

Andra gången v.4-5 (2 dagar efter plusset)

Och nu kom det i v.6 och jag kräktes första gången 1 vecka efter ^^

Man får ju höra att väldigt illamående betyder höga hormoner och då att graviditeten är säkrare, men det betyder ju inte att man inte kan få missfall, eller att dom utan illamående får missfall

Vissas kroppar kan ju hantera hormonförändringarna bättre bara, men min kropp kan det inte!
  • Redoförnytt
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-06 16:55:21 följande:

Kan man ta ett nytt gravtest för att kontrollera på ngt sätt? (Ang blödning å missfall )

Hej!

Tyvärr bara falsk trygghet.

Jag fick MA i höstas och fick pos utslag på gravtest i 8! Veckor efteråt.

Det enda man kan göra är att vänta alt boka vul.

Lycka till!
  • Ingensmamma

För min del började det med minskad aptit i slutet av v 5, sedan har det bara eskalerat och nu v 9 nått det jag hoppas är kulmen. Kräks om jag äter, kräks om jag inte äter, mår illa dygnet runt trots Lergigan comp, sea band och småätande! Hoppas verkligen att det börjar vända när jag går in i v 10 på måndag! I övrigt är jag helt symtomfri, inga ömma bröst, ingen trötthet, ingen molvärk! Men man känner sig socialt missanpassad som går runt med en kräkpåse i handen ^^
  • Y o L o

Ja just ja, så var det ja. Hade förträngt att man skulle göra test några veckor efter cytotek för att se så det inte fortfarande gav utslag.

Redoförnytt skrev 2016-05-07 11:51:45 följande:

Hej!

Tyvärr bara falsk trygghet.

Jag fick MA i höstas och fick pos utslag på gravtest i 8! Veckor efteråt.

Det enda man kan göra är att vänta alt boka vul.

Lycka till!

• Emmask

Är det bara jag som upplever att det r en helt annan sak att få tvåan än ettan? Med ettan var alla superglada och entusiastiska, denna gång när vi berättar tycker vänner och familj att det är roligt men väntat. Jag hade önskat att jag skulle få samma respons som förra gången, just eftersom jag behövde ett lyft själv.

Upplever också att första trimestern är om möjligt ännu längre än förra gången. Hur är det möjligt för en trimester att vara så lång? Ingen mage, inga sparkar, ovisshet och väntan. Det vore min dröm att få upptäcka nästa graviditet i vecka tolv.

• LyCKa55
    Emmask skrev 2016-05-07 13:39:43 följande:

Är det bara jag som upplever att det r en helt annan sak att få tvåan än ettan? Med ettan var alla superglada och entusiastiska, denna gång när vi berättar tycker vänner och familj att det är roligt men väntat. Jag hade önskat att jag skulle få samma respons som förra gången, just eftersom jag behövde ett lyft själv.

Upplever också att första trimestern är om möjligt ännu längre än förra gången. Hur är det möjligt för en trimester att vara så lång? Ingen mage, inga sparkar, ovisshet och väntan. Det vore min dröm att få upptäcka nästa graviditet i vecka tolv.

Håller helt med! Folk har varit glada men som du säger inte riktigt samma sak. Men jag förstår det för innan första barnet visste ju inte folk om man tänkte i dom tankarna ens. Nu har man barn o är inne i den perioden av livet liksom.

För mig har det varit längre nu också. Mest pga att jag fick ett plus typ 2,5vecka tidigare denna gången. Men veckorna har gått rätt snabbt sen för man har mycket med en liten.
  • Fian88

Våra blev nog nästan lika glada den här gången. Men så vet de också att vi fick kämpa ganska länge den här gången.

Apropå illamående så mådde jag inte illa alls när jag väntade sonen, och den graviditeten var stark och frisk:). Många menar att det är en myt att mycket illamående skulle betyda starkare graviditet. Vi reagerar olika på hormoner helt enkelt tror jag. Nu är jag tre år äldre, inte i lika bra form och har mått väldigt illa fram tills för ett par dagar sedan (är i v10 enligt mens men v9 enligt vul).

• Redoförnytt

Hello tjejer!

När berättar ni för omgivningen?

Jag känner mig kluven denna gång efter MA i höstas. Är lixom inte lika "glad och gravid" denna gång... Om ni fattar?

Vore kul å höra hur ni gör? :)

Svar på tråden BF December 2016