• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Shhaw

Får jag undra ni som är väldig smala har magen börjat visa sig lite? Kag är i vecka 6+2 men ingenting syns, är det fel på mig eller? Speciellt på morgona är jag helt platt ????

• Melissenta
    Shhaw skrev 2016-05-08 12:07:42 följande:

känner jag mig inte alls gravid förutom mina ömmande bröst och sjukt trött. Så rädd att även denna ska lura mig som den förra gjorde ????

samma här. endast ömmande bröst och trötthet.. 6+5 idag
  • Emmask
    Shhaw skrev 2016-05-08 12:09:28 följande:

Får jag undra ni som är väldig smala har magen börjat visa sig lite? Kag är i vecka 6+2 men ingenting syns, är det fel på mig eller? Speciellt på morgona är jag helt platt ????

Magen kommer inte på många veckor till. Man kan vara svullen, men själva livmodern är fortfarande långt under blygdbenet och kommer inte synas förrän om kanske ytterligare sex eller fler veckor.
  • Flygekorre
    Y o L o skrev 2016-05-07 22:19:01 följande:

Åh vad jag hoppas att du får njuta av graviditeten framöver. Som en sån grej att känna sparkar tex. Då hoppas jag du kan få njuta av det :) vi måste bara ta oss igenom dessa första hemska veckorna, sen kommer belöningen :)

Det hoppas jag också! Nu är det inte långt kvar tills nästa VUL i alla fall, gud vad jag hoppas att det finns ett litet liv där om 4 dagar! <3 Men gravidsymtomen envisas med att hålla sig borta :( Hur känns det för dig?? <3
  • Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-08 10:02:01 följande:

Har fått tid för kub 2 juni är då i v 13 (12+3 el ngt) känns lite sent...

Jag fick tid för KUB i vecka 13+1 läst att det inte är optimalt men ringde till 2 ställen till och hörde vad de sa och de sa att det enda var att det kan vara svårare att se/mäta fostret om den är äldre just för att den rör sig ofta väldigt mycket, men att 13+1 inte skulle vara några problem,tycker din tid lät helt perfekt! Jag hade i alla fall inte velat göra KUB innan 12 fulla veckor.
  • Hastis

Usch nu är jag nervös! Fick en blödning(fint klart blod) för ca 30-40 min sen och ont som attsingens.. Nu sitter jag på gyn akuten och väntar på läkare. Inget mer blod nu men ont gör det.. :( usch så rädd jag är! Vecka 10 är jag i. Vill bara ha kvar den lille kycklingen(arb namnet)

• Y o L o

Jag mår så jävla illa att jag har svårt att fungera som människa :( ska ju på inskrivning på tisdag, osäker om jag kan jobba innan dess, måste få tabletter mot illamåendet känner jag.

Härligt med vul så snart för din del, själv väntar ul först nästa vecka då jag är 8 hela veckor gången.

Flygekorre skrev 2016-05-08 12:44:52 följande:

Det hoppas jag också! Nu är det inte långt kvar tills nästa VUL i alla fall, gud vad jag hoppas att det finns ett litet liv där om 4 dagar! <3 Men gravidsymtomen envisas med att hålla sig borta :( Hur känns det för dig?? <3

• Y o L o

Åh nej va jobbigt, håller tummarna för dig och kycklingen. Man läser ju överallt att en blödning kan vara helt normalt men man är ju hellre utan för det skapar ju mycket oro.

Hastis skrev 2016-05-08 13:19:20 följande:

Usch nu är jag nervös! Fick en blödning(fint klart blod) för ca 30-40 min sen och ont som attsingens.. Nu sitter jag på gyn akuten och väntar på läkare. Inget mer blod nu men ont gör det.. :( usch så rädd jag är! Vecka 10 är jag i. Vill bara ha kvar den lille kycklingen(arb namnet)

• Hastis
    Y o L o skrev 2016-05-08 13:31:09 följande:

Åh nej va jobbigt, håller tummarna för dig och kycklingen. Man läser ju överallt att en blödning kan vara helt normalt men man är ju hellre utan för det skapar ju mycket oro.

Tack snälla du! Ja oron är Vidrig! Vill bara just nu veta åt vilket håll det går! Bra eller dåligt. Vill tro bra men inte lätt när det gör ont:/
  • Flygekorre
    Hastis skrev 2016-05-08 13:19:20 följande:

Åh vad jobbigt! Hoppas verkligen att det inte är någon fara, vad bra att du är på akuten och "snart"får svar, håller verkligen tummarna! Blödningar är hemska :( Kram!
Svar på tråden BF December 2016