• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tess1990

Jag har väldigt mycket känningar av att det växer där nere, pirrar, vibrerar och spänner

Fått ont över blygdbenet och höften ett par gånger, antagligen foglossning på G, fick det i v.12-13 förra gången tror jag, ena höften kunde låsa sig och ena benet typ blev kortare så man gick helt snett och stelt :/

Tog Lergigan Comp för första gången idag till middagen, och mitt illamående är borta!

Fortfarande skakis, varit de hela dagen men fyfan vilken lättnad att slippa illamående dimman och rädslan för att kräkas hela tiden!

Hoppas dom fortsätter funka och det inte bara var en slump.

10e maj är de dags för inskrivning, nervös över alla prover, hatar verkligen blodprov!

• Flygekorre
    Ingensmamma skrev 2016-05-04 18:17:44 följande:

[quote=76595697][quote-nick]Flygekorre skrev 2016-05-04 15:26:31 följande:[/quote-nick]Tack, ja det är skitjobbigt, har ingen bra magkänsla tyvärr :( Tack! Det hoppas jag med, har inte varit nånting mer (peppar peppar) men ett MA kan ju visa sig såhär bara... Usch... [/

Hur går det för dig? Har tänkt på dig hela dagen!

Vad gullig du är <3 Jag har inget ont längre och inga färska blödningar, så ska försöka ha is i magen 1 vecka nu,men gud så jobbigt det är!! Vill bara snabbspola tiden,det måste gå bra denna gång :(
  • Flygekorre
    Lilltrollet skrev 2016-05-04 18:50:58 följande:

Jag lämnar er nu, då jag med största sannolikhet fått ma. Gjorde ul idag och hinnsäcken var stor som vid 4+0. Enligt äl är/var jag i v 7

Jag önskar er lycka med era graviditeter och bebisar!

Vad tråkigt att höra! :( Det är fruktansvärt med MA,stor kram <3
    celavie1 skrev 2016-05-04 19:21:42 följande:

Ja visst är det! Jag räknar också dagarna tills man kan känna sig mer säker. Vi håller tummarna för att du inte ska få någon farlig blödning!

Ja visst gör man! Tack <3 Det känns lite lugnare nu när det inte varit någonting mer,men vet ju alltför väl tyvärr att det kan börja så här...
  • Gabriella89

Hålla in magen kan jag inte längre ???? Vecka 9+5 ?? Behöver både Mammabyxor o mammatröja för de mesta ! Åh de går så snabbt ?? Spännande!!!!!!

Seaflower skrev 2016-05-04 17:52:05 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag kan än så länge hålla in magen när det behövs, men det är väldigt obekvämt, så jag försöker välja magvänliga kläder

Ajdå, hoppas de blir glada för bebis ändå!!

Idag har jag bokat VUL hos privatläkaren som gav mig Pergo. Den 25/5 blev det och jag är då i v 8+3 typ.

Hoppas tiden dit går fort!

• Redoförnytt
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-04 12:39:36 följande:

Har varit på inskrivning idag. Känner mig lite låg bara över att det alltid är sånt fokus på min övervikt. Är kraftigt överviktig men det ska alltid stå i centrum. Vill fokusera på det positiva ju :/.

Byt barnmorska!!

Inte okej attbli behandlad dåligt!

Visst vet man att kraftig övervikt och fetma innebär extra risker, men man kan ju gärna inte ändra situationen nu. Informera men inte skuldbelägga är viktigt!

Äta bra och röra sig varje dag klarar man med motivationen som gror i magen :)

Jag har kraftig övervikt och blev jättebra bemött förra gången. Ska gå till samma bm nu.

Men ta ingen skit! Byt eller berätta om hur du kände dig!

Lycka till!
  • ranten
    Y o L o skrev 2016-05-04 21:02:01 följande:

Hej. Jag hade foglossning, sjukskriven från typ v 20. Har tyckt att jag fått känningar av det redan men tänkte att jag nog inbillar mig. Har liksom mentalt ställt in mig på att denna gång ska jag inte ha foglossning utan jag ska vara aktiv o kunna jobba och leka i parken med min dotter som vanligt ända fram till bf.

Ungefär det mentala förnekandet jag också tänker. Ha en graviditet som de flesta andra. Hade du besvär efter förlossningen? Jag hade besvär cirka till ett år efteråt. Har läst studier som säger att andra graviditeten oftast blir värre med foglossning om man hade det i första.. Så just nu gör jag allt jag inbillar mig att jag inte kommer kunna göra snart :)
  • Y o L o

Har tyvärr också läst att andra kan bli värre, men den informationen hamnade under kategorin förnekelse även den ;)

Jag hade/har känningar av foglossningen ja, speciellt runt mens brukade det kännas ibland. Men värst var nog första halvåret tror jag.

Idag har jag varit i parken o lekt o klättrat med min dotter, njuter för fullt av det!

ranten skrev 2016-05-05 10:01:31 följande:

Ungefär det mentala förnekandet jag också tänker. Ha en graviditet som de flesta andra. Hade du besvär efter förlossningen? Jag hade besvär cirka till ett år efteråt. Har läst studier som säger att andra graviditeten oftast blir värre med foglossning om man hade det i första.. Så just nu gör jag allt jag inbillar mig att jag inte kommer kunna göra snart :)

• lynx vox
    Tjifftjoff skrev 2016-05-02 20:43:43 följande:
    Hihi! :) Vilken vecka är du i?

När jag träffade bm på mvc förra veckan så sa hon att vecka 5 kan kännas som månad 5 för en omföderska! Så kroppen kommer nog ihåg! ;)
    Gick in i v.8 idag :)
    Du då?

Hihi! :) Vilken vecka är du i?

När jag träffade bm på mvc förra veckan så sa hon att vecka 5 kan kännas som månad 5 för en omföderska! Så kroppen kommer nog ihåg! ;)
  • Ingensmamma
    Flygekorre skrev 2016-05-04 21:40:10 följande:

Vad gullig du är <3 Jag har inget ont längre och inga färska blödningar, så ska försöka ha is i magen 1 vecka nu,men gud så jobbigt det är!! Vill bara snabbspola tiden,det måste gå bra denna gång :(

Hoppas det fortsätter hålla sig borta! Ska hålla mina tummar för dig! Jag hade själv en blödning i vecka 5 och jag var livrädd! Så mycket oro, förstår helt vad du menar med att vilja spola fram tiden! Kram
  • Y o L o

I går luktade maten spya, idag luktade den bajsblöja. Härligt att laga mat som gravid. Har iaf ätit varm mat med god aptit idag så det var ju ett framsteg.

Svar på tråden BF December 2016