• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Seaflower
    Y o L o skrev 2016-05-05 19:21:08 följande:

I går luktade maten spya, idag luktade den bajsblöja. Härligt att laga mat som gravid. Har iaf ätit varm mat med god aptit idag så det var ju ett framsteg.

Haha!

Vi gjorde egna hamburgare idag, och de stank rå gris typ, vilket är omöjligt då det var nötkött

Jag tror att jag känner illamående istället för hunger nu för tiden.

Känner bara avsmak för att äta, men när jag väl har ätit så mår jag bra, så jag får helt enkelt bara bortse från illamåendet och trycka i mig
  • Tvåbarnsmamman79

Idag fick även jag en blödning när jag var på jobbet, det var klarrött blod som en mensblödning ungefär. Fick panik tänkte fan fan missfall nu är det kört! Sedan lugnade det ner sig lite hade rosa flytningar ett tag under kvällen. Jag som var på inskrivning igår det sista jag sa var : hoppas man inte får missfall nu bara och bm bara tittade på mig.
    Är orolig men det är väl bara att avvakta och se nu...

• Makintoch

Är det fler som sover dåligt om nätterna? Jag vaknar kring 04-05 och måste kissa. Därefter vaknar jag säkert en gång i timmen. Tillslut orkar jag inte mer så då går jag upp och då känner jag mig inte alls utvilad. Jag är osäker på ifall det beror på graviditeten eller att det är ljusare ute på morgonen. Brukar inte sömnsvårigheter komma senare in i graviditeten? Jag är bara i vecka 7 (6+4)

• Emmask
    Makintoch skrev 2016-05-05 23:35:01 följande:

Är det fler som sover dåligt om nätterna? Jag vaknar kring 04-05 och måste kissa. Därefter vaknar jag säkert en gång i timmen. Tillslut orkar jag inte mer så då går jag upp och då känner jag mig inte alls utvilad. Jag är osäker på ifall det beror på graviditeten eller att det är ljusare ute på morgonen. Brukar inte sömnsvårigheter komma senare in i graviditeten? Jag är bara i vecka 7 (6+4)

Ser i min dagbok från förra graviditeten att jag vid den tiden vaknade exakt samma tid tidig morgon varje dag, och dessutom bar uppe och åt varje natt pga tok mage. Inget sånt i år. Men svårt somna om, som nu.
  • Y o L o

Hur mår du nu? Kommit något mer? Usch va jobbigt när sånt där händer.

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-05 23:11:44 följande:

Idag fick även jag en blödning när jag var på jobbet, det var klarrött blod som en mensblödning ungefär. Fick panik tänkte fan fan missfall nu är det kört! Sedan lugnade det ner sig lite hade rosa flytningar ett tag under kvällen. Jag som var på inskrivning igår det sista jag sa var : hoppas man inte får missfall nu bara och bm bara tittade på mig.

• Miaairam
    Makintoch skrev 2016-05-05 23:35:01 följande:

Samma här! Upp och kissa vid kl 4-5, dålig sömn därefter och så vaknar treåringen mellan 6-6:30, så sen är det kört. Var samma förra graviditeten i början. Blev bättre sen ett tag för att sedan bli helt omöjligt att sova den sista veckorna före BF.
  • Flygekorre
    Ingensmamma skrev 2016-05-05 16:34:06 följande:

Hoppas det fortsätter hålla sig borta! Ska hålla mina tummar för dig! Jag hade själv en blödning i vecka 5 och jag var livrädd! Så mycket oro, förstår helt vad du menar med att vilja spola fram tiden! Kram

Tack <3 Verkligen! Nu får dagarna gå foort! :)
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-05 23:11:44 följande:

Åh,jag lider verkligen med dig! Men det låter ju positivt att det slutat! Håller tummarna för att det inte är någon fara <3 Kram!
  • LyCKa55

Får nog ta o be sambon rota fram kartongen med mammakläder i helgen. Börjar bli ohållbart att gå i vanliga jeans;) Nu börjar magen verkligen växa o synas. Känns tidigt även om att man vet att det går snabbare med andra barnet. Är i v.10 från imorgon

• Y o L o

Wow v 10, härligt. Är själv i v 8 på söndag o orkar inte heller ha vanliga jeans längre. Kommer köra klänningar o gravidtighs när de är varmt, som idag, så skönt.

LyCKa55 skrev 2016-05-06 08:27:38 följande:

Får nog ta o be sambon rota fram kartongen med mammakläder i helgen. Börjar bli ohållbart att gå i vanliga jeans;) Nu börjar magen verkligen växa o synas. Känns tidigt även om att man vet att det går snabbare med andra barnet. Är i v.10 från imorgon

Svar på tråden BF December 2016