Mliiii4 skrev 2016-05-09 17:13:42 följande:
Fick en tid för tidigt ultraljud på torsdag men en hade lämnat återbud så vi får komma redan imorgon kl 13.30. Det är en privat gynmottagning och besöket kostar oss 1000kr ???? men vill verkligen se så allt ser bra ut och att hjärtat har kommit igång, speciellt eftersom jag knappt har några symtom. Har inte mått illa nånting alls och tröttheten har lagt sig, fortfarande något öm i brösten men är ändå väldigt, väldigt orolig trots vetskapen att man faktiskt kan må väldigt bra under en graviditet
Är i vecka 7 (6+5)
Jag mår också oförskämt bra;)
Gjorde jag iof med dottern för 10 år sen också... Trött och lite öm i tuttarna när jag red idag, men "knappt" något tecken på illamående alls!
Håller stenhårt på att jag är en av de 30% som inte mår illa vid graviditet :p
Brukar alltid tillhöra minoriteten annars. En av 10% som inte p-piller hjälpte mot menssmärta, en av få % som inte kan äta minipiller utan att blöda konstant... En av typ 10% som inte blev gravid under mer än 2 års försök (dottern är IVF-barn) och jag har haft ytterligare en partner jag aldrig blev med barn med...
Så att jag sen får vara en av typ 4 som blev med barn på 1-a IVF-försöket och sen inte mådde illa... Det låter helt rättvist:)
Den här gången blev det iof barn gjort på naturlig väg och efter bara typ 6 månader...
Men jag tycker fortfarande att det är helt ok och rättvist att slippa illamående ;0)