• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Flygekorre
    Linenea skrev 2016-05-09 09:17:17 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden lite.. Väntar mitt tredje barn den 5 december (?)

Har försökt i snart 1,5 år.

Har haft magkramper sedan igår kväll, ingen blödning. Ska in på vul 13.00 idag. Nervös!!! Ni andra som varit på vul for ni själva?

Hoppas det inte är någon fara! Jag åkte själv, har åkt både ensam och tillsammans tidigare,slutsatsen är nog att det egentöigen inte spelar någon roll,man blir lika ledsen ändå, sen är det liksom en slags "sorg" efteråt,nu har ju vi vart med om detta så många ggr att man tyvärr blir ganska "härdad" även fast det är fruktansvärt tungt...

Kram! Och lycka till!!
    blala skrev 2016-05-09 10:59:45 följande:

Allt såg bra ut på vul för oss. Vecka 9 (8+2) :)

Vad skönt att höra!! :)
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-09 13:27:28 följande:

Fick en tid för vul på onsdag kl 9.15 kan knabbt stå ut i 2 dgr vill kolla NU men får väl lugna ner mig lite :p

Vad bra! Kan inte annat än hålla med! För oss är det 3 dagar,känns som en evighet,tack och lov en morgontid i alla fall! De där eftermiddagstiderna är skitjobbiga,jag går och är toknervös och kan inte göra nånting vettigt alls på hela dagen haha :)

Nu ska det gå bra för oss båda!! :D
  • Tvåbarnsmamman79
    Flygekorre skrev 2016-05-09 15:02:01 följande:
    Hoppas det inte är någon fara! Jag åkte själv, har åkt både ensam och tillsammans tidigare,slutsatsen är nog att det egentöigen inte spelar någon roll,man blir lika ledsen ändå, sen är det liksom en slags "sorg" efteråt,nu har ju vi vart med om detta så många ggr att man tyvärr blir ganska "härdad" även fast det är fruktansvärt tungt...

Kram! Och lycka till!!
    blala skrev 2016-05-09 10:59:45 följande:

Allt såg bra ut på vul för oss. Vecka 9 (8+2) :)

Vad skönt att höra!! :)Vad bra! Kan inte annat än hålla med! För oss är det 3 dagar,känns som en evighet,tack och lov en morgontid i alla fall! De där eftermiddagstiderna är skitjobbiga,jag går och är toknervös och kan inte göra nånting vettigt alls på hela dagen haha :)

Nu ska det gå bra för oss båda!! :D
    Flygekorre ska du göra vul på torsdag?
  • Mliiii4

Fick en tid för tidigt ultraljud på torsdag men en hade lämnat återbud så vi får komma redan imorgon kl 13.30. Det är en privat gynmottagning och besöket kostar oss 1000kr ???? men vill verkligen se så allt ser bra ut och att hjärtat har kommit igång, speciellt eftersom jag knappt har några symtom. Har inte mått illa nånting alls och tröttheten har lagt sig, fortfarande något öm i brösten men är ändå väldigt, väldigt orolig trots vetskapen att man faktiskt kan må väldigt bra under en graviditet
    Är i vecka 7 (6+5)

• Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-09 15:10:32 följande:

Flygekorre ska du göra vul på torsdag?

Japp! 8.20, toknervös,så nedräkningen har börjat!
    Mliiii4 skrev 2016-05-09 17:13:42 följande:

Fick en tid för tidigt ultraljud på torsdag men en hade lämnat återbud så vi får komma redan imorgon kl 13.30. Det är en privat gynmottagning och besöket kostar oss 1000kr ???? men vill verkligen se så allt ser bra ut och att hjärtat har kommit igång, speciellt eftersom jag knappt har några symtom. Har inte mått illa nånting alls och tröttheten har lagt sig, fortfarande något öm i brösten men är ändå väldigt, väldigt orolig trots vetskapen att man faktiskt kan må väldigt bra under en graviditet

Är i vecka 7 (6+5)

Oj vad dyrt! Hoppas verkligen du får se ett litet tickande frö! :)
  • Flygekorre
    Mliiii4 skrev 2016-05-09 17:13:42 följande:

Är i vecka 7 (6+5)

Glömde att skriva,är inte 6+4 tidigaste laget? Jag bokade ett privat VUL i vecka 7+0 i en tidigare graviditet och då sa gynekologen att det kunde va för tidigt för att se hjärtat,men det beror säkert på hur bra utrustning de har med! :) Tänker bara att ser de bara en fostersäck tror jag inte du ska ta ut för mycket i förskott! Men vi hoppas på hjärtslag!
  • Anonym föräldraledig
    Flygekorre skrev 2016-05-09 17:43:34 följande:
    Glömde att skriva,är inte 6+4 tidigaste laget? Jag bokade ett privat VUL i vecka 7+0 i en tidigare graviditet och då sa gynekologen att det kunde va för tidigt för att se hjärtat,men det beror säkert på hur bra utrustning de har med! :) Tänker bara att ser de bara en fostersäck tror jag inte du ska ta ut för mycket i förskott! Men vi hoppas på hjärtslag!
    Jag gjorde vul 6+4 och fick se ett hjärta. Läkaren trodde dessutom att jag var i 6+1. Så det går :)
  • Micha91

Hej, är det någon här inne som vet att ni väntar tvillingar? Eller har tvillingar sen innan kanske? =) har redan varit på tre ultraljud nu (pga att jag har en "missbildning" på min livmoder.) På första ultraljudet såg man att det var tvillingar! Dock så var det för tidigt för att se några hjärtslag. Senaste ultraljudet var i fredags i vecka 7+1 och då kunde man se två små bönor med tickande hjärtan. Känns lite läskigt men samtidigt väldigt häftigt. =)

• mocha8676

Åh vad jag tycker det är mysigt att gå omkring och veta att man är gravid och många andra inte vet. Våran hemlighet liksom :) går på semester i juli, hoppas på att inte behöva berätta på jobbet innan, utan komma tillbaka i aug med en synlig bula på magen :) däremot vet närmsta familj redan nu då dom vet om att vi påbörjade ivf igen.

Längtar så till kub så man får se den lilla där inne! Struntar nog i vul om jag slipper blödningar denna graviditet..

• Mliiii4

Dom på mottagningen gör ul från vecka 6 och ser man inget när man är där så får man ett gratis återbesök en vecka senare :) sen har man hört om de som sett ett tickande hjärta redan i v 5 så jag hoppas verkligen vi ser något imon :) lite spännande med att se om de möjligtvis kan vara flera små knoddar där inne då vi har tvillingar i släkten. ;)

• Miaairam
    Micha91 skrev 2016-05-09 18:24:30 följande:

Hej, är det någon här inne som vet att ni väntar tvillingar? Eller har tvillingar sen innan kanske? =) har redan varit på tre ultraljud nu (pga att jag har en "missbildning" på min livmoder.) På första ultraljudet såg man att det var tvillingar! Dock så var det för tidigt för att se några hjärtslag. Senaste ultraljudet var i fredags i vecka 7+1 och då kunde man se två små bönor med tickande hjärtan. Känns lite läskigt men samtidigt väldigt häftigt. =)

Åh, vad spännande med tvillingar! Har du barn sedan tidigare? Blir det svårigheter med missbildningen som du beskriver och en tvillinggraviditet (tar ju större plats så att säga)? Lycka till! Har själv inte gjort ul ännu, väntar på kub 30 maj, men har inga tvillingar alls i släkten så är nog uteslutet för min del...
Svar på tråden BF December 2016