• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Åh va roligt, vilken vecka är det i?

Nicoolina skrev 2016-05-10 20:33:54 följande:

Jag var på tidigt UL idag, fick se det lilla hjärtat ticka och de små benen sprattla <3 alldeles överlycklig!!

Det finns en FB-grupp för oss med BF i december som bor i Stockholm. Skicka PM till mig härinne med ert namn så lägger jag till er som vänner, lägger till i gruppen och sedan tar bort vänskapen igen (har bara personer jag känner privat på min FB).

• vhn
    Nicoolina skrev 2016-05-10 20:33:54 följande:

Jag var på tidigt UL idag, fick se det lilla hjärtat ticka och de små benen sprattla <3 alldeles överlycklig!!

Det finns en FB-grupp för oss med BF i december som bor i Stockholm. Skicka PM till mig härinne med ert namn så lägger jag till er som vänner, lägger till i gruppen och sedan tar bort vänskapen igen (har bara personer jag känner privat på min FB).

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Jag är gärna med om den är helt hemlig?!
  • lynx vox
    Mariro skrev 2016-05-10 13:48:52 följande:

Nu vet jag att det troligtvis är väldigt långt fram i tiden, men är det någon som har tänkt på det här med graviditetspenning? Eller finns det någon som har erfarenhet av det? Jag menar, ens jobb förändras troligtvis inte under denna tid och om man vet med sig att man hanterar kemikalier/radioaktivitet eller har ett fysiskt påfrestande jobb, så kanske man har tänkt på att gå tidigare från jobbet och därmed inte ta ut föräldradagarna? Någon fler med dessa tankar?

Nu är det ju 10 år sen jag fick barn sist, men då jag har ett fysiskt jobb fick jag havandeskapspenning 2 månader innan bf. Dock fick man inte det de sista 2 veckorna innan bf för då kunde man ju ta ut mammapengen, något jag tycker är helt vansinnigt! Jag är ju troligtvis mindre rörlig sista veckorna och är barnet sedan lite envist o vill ligga kvar i magen ytterligare några veckor så "slösar" man ju dagar i förväg...
  • Y o L o

Verkligen dåligt. När jag blev sjukskriven för foglossning blev jag det fram till bf och några dagar extra har jag för mig.

lynx vox skrev 2016-05-10 22:06:03 följande:

Nu är det ju 10 år sen jag fick barn sist, men då jag har ett fysiskt jobb fick jag havandeskapspenning 2 månader innan bf. Dock fick man inte det de sista 2 veckorna innan bf för då kunde man ju ta ut mammapengen, något jag tycker är helt vansinnigt! Jag är ju troligtvis mindre rörlig sista veckorna och är barnet sedan lite envist o vill ligga kvar i magen ytterligare några veckor så "slösar" man ju dagar i förväg...

• Nicoolina

Jätteroligt och mysigt! :D Vecka 10 (9+6) går in i vecka 11 imorgon :)

Y o L o skrev 2016-05-10 21:15:29 följande:

Åh va roligt, vilken vecka är det i?

• Nicoolina

Den är helt hemlig :)

vhn skrev 2016-05-10 21:18:37 följande:

Jag är gärna med om den är helt hemlig?!

• lynx vox
    Y o L o skrev 2016-05-10 22:15:36 följande:

Verkligen dåligt. När jag blev sjukskriven för foglossning blev jag det fram till bf och några dagar extra har jag för mig.

Ja! Kanske man kunnat bli sjukskriven om man pratat med en läkare... Ska tänka på det den här gången men lär ju be om det ett PR veckor i förväg då jag är egen företagare o får betala de första två veckorna själv i alla fall i annat fall:/
  • BIX
    lynx vox skrev 2016-05-10 22:06:03 följande:
    Fast de två sista veckorna är väl alla jobb för tunga för de flesta (även om det är att sitta på kontor) så då skulle de väl få betala ut havandeskapspenning åt alla ;)
  • Paulinajonasson

Hej alla blivande mammor :) jag är i vecka 11 (10+0) och beräknad till 6e december :D jag ska på inskrivning idag, spännande! :) har redan varit på ett ultraljud (v.8+2) där allt såg jätte bra ut, ska på nästa ultraljud på måndag :) jag har ätit Pregotime en längre period, då vi har försökt i några år med att få barn, men nu äntligen har de hänt något :D fler här som fått hjälp med Pregotime? :) hoppar gärna in i någon Fb grupp om det fanns någon :)

• lynx vox
    BIX skrev 2016-05-10 23:36:50 följande:
    Fast de två sista veckorna är väl alla jobb för tunga för de flesta (även om det är att sitta på kontor) så då skulle de väl få betala ut havandeskapspenning åt alla ;)
    Troligtvis är det väl så för de flesta ;)
    Men fortfarande konstigt att man får beviljat havandeskapspenning då jobbet är för tungt, men inte de sista veckorna... Sen är ju ett bf något flytande... Gick över tiden en vecka med dottern. Brorsans fru gick över 3 veckor:/
Svar på tråden BF December 2016