• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Helena 383 skrev 2016-05-10 15:55:39 följande:

Jag som var så glad igår efter VUL. Var sedan på inskrivning och jag märkte att barnmorskan såg orolig ut då hon tog blodtrycket, hon tog om flera gånger med olika " apparater" och sa att jag hade 200/118 i tryck . Det blev färd till akuten och snabb medicinering för att få ner trycket så jag låg inne över natten. Så nu har jag bara normalhögt. Har nu fått medicin som jag ska ta 3 ggr per dag men jag känner mig uppgiven över att allting ska gå bra:((( . Nån mer som har högt blodtryck?

Men fy vad läskigt brukar du ha högt blodtryck el är det pga graviditeten?
    Jag brukar få lågt blodtryck under graviditeten låg på 115/75 tror jag brukar ligga på 110/70 el lägre
  • BIX
    Helena 383 skrev 2016-05-10 15:55:39 följande:

Jag som var så glad igår efter VUL. Var sedan på inskrivning och jag märkte att barnmorskan såg orolig ut då hon tog blodtrycket, hon tog om flera gånger med olika " apparater" och sa att jag hade 200/118 i tryck . Det blev färd till akuten och snabb medicinering för att få ner trycket så jag låg inne över natten. Så nu har jag bara normalhögt. Har nu fått medicin som jag ska ta 3 ggr per dag men jag känner mig uppgiven över att allting ska gå bra:((( . Nån mer som har högt blodtryck?

Usch så jobbigt! Men vilken tur att bm upptäckte det och du kunde få vård och åtgärda omgående! Nu kanske det inte längre utgör en fara så att det faktiskt kan gå bra. Förstår att det måste varit lite omvälvande men försök hålla humöret uppe och oron i styr. Vad säger läkarna nu? <3
  • Tvåbarnsmamman79

Någon annan som fött barn tidigare och minns den goda körsbärssaften från bb? Den är ju så god! Har beställt från nätet då den inte går att köpa i butik :).

• Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-10 13:01:57 följande:

Men fy vad jobbigt kan du knappt stå upp?

Åk till gynakuten och kolla upp det om det blir värre eller kontakta din bm iaf.

Hade svinont i ca 3h nu är det lindrigare men fortfarande inte br,usch för denna oro alltså... Har tid hos gyn på torsdag så ska försöka vänta tills dess... Men känns inte så hoppfullt,känns knappast normalt att ha så ont :(
  • Flygekorre
    Miaairam skrev 2016-05-10 15:16:50 följande:

Usch, har du så ont tycker jag du ska åka in och kolla. Kan ju vara växtvärk, men i värsta fall kan det ju vara så att graviditeten sitter på fel ställe, alltså utomkveds, och då är det viktigt att komma under vård! Lycka till och hoppas det blir bättre snart.

Jag har tid på torsdag som sagt så ska försöka stå ut, värsta blir dagen på jobbet imorgon om det gör lika ont... Ett utomkveds är det inte,jag har sett hjärtslag och att graviditeten satt på rätt ställe för ca 2v sen... Tack <3 Det känns lindrigare men fortfarande inte bra, samtidigt är min mage helt uppåt väggarna så jag hoppas det är i tarmarna jag har ont och inte i livmodern...
  • OnMyWay

Hej! Vet ni om det Finns någon grupp för mammor med bf i dec på fb :)

Vore tacksam för svar!

Adama & Awa 070509
  • enilorac81

Onmyway- Japp- skicka privat pm till mig här så blir jag vän med dig på fb och bjuder in till gruppen sen

• Y o L o

Idag sa min chef "du äter hela tiden, är du gravid?". Försökte skoja bort det först men sen sa jag som det var. "Jag har ju levt med gravida kvinnor så jag känner igen tecknen" sa han. Känns ändå skönt att han vet eftersom jag mår så illa och kämpar för att orka jobba.

• Gabriella89

Jag har tvillingpojkar ?? Fick dom när jag var 20, dom är 7 år idag ?? Lillebror 3 år och nu väntar vi en liten knodd till. Grattis !

Micha91 skrev 2016-05-09 18:24:30 följande:

Hej, är det någon här inne som vet att ni väntar tvillingar? Eller har tvillingar sen innan kanske? =) har redan varit på tre ultraljud nu (pga att jag har en "missbildning" på min livmoder.) På första ultraljudet såg man att det var tvillingar! Dock så var det för tidigt för att se några hjärtslag. Senaste ultraljudet var i fredags i vecka 7+1 och då kunde man se två små bönor med tickande hjärtan. Känns lite läskigt men samtidigt väldigt häftigt. =)

• Nicoolina

Jag var på tidigt UL idag, fick se det lilla hjärtat ticka och de små benen sprattla <3 alldeles överlycklig!!

Det finns en FB-grupp för oss med BF i december som bor i Stockholm. Skicka PM till mig härinne med ert namn så lägger jag till er som vänner, lägger till i gruppen och sedan tar bort vänskapen igen (har bara personer jag känner privat på min FB).

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
Svar på tråden BF December 2016