• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • sadiakhaddar
    LyCKa55 skrev 2016-05-11 08:13:01 följande:

Blir förvånad över att så många verkar ha lyxen att få göra tidiga ultraljud eller vul. Här är nåt sånt inte att tala om. Det är v.13 om ingen blödning sker eller liknande. Och där jag bodde förut fick jag bara ett i v.18

samma här, inget Ultraljud innan vecka 18, bor i Stockholm, tänkte gå privat o få det gjort,  kostar 600. jag vill ju veta att allt är ok.

• Tvåbarnsmamman79

Har gjort vul nu för en stund sedan och allt såg bra ut :). Hjärtat slog fint åså. Synd bara att det var så suddigt på skärmen man såg bara lite gråa konturer som var i samma nyans som det runtomkring livmodern el vad det var :).
    Men äldsta dottern var jag 1 vecka längre gången och då såg man fostret röra sig fram å tillbaka å flaxa med armar och ben. Men det var på Danderyds gyn de kanske har bättre utrustning.
    Nu kan man pusta ut lite iaf..bara 3 veckor kvar till vecka 13 och nästa test som är kub...

• Kittten

Hej allihopa! Försökte skriva i tråden häromdagen men verkar inte ha gått fram. Jag hoppar gärna in i tråden om det är okej, vi plussade för några veckor sedan och väntar bebis med BF 10 december. Kul att prata med andra som också ska ha vinterbebisar!

Några här som har gjort/ska göra kub? Gjorde inte det med förra barnet men bestämde mig den här gången för att göra det, trots att jag är rätt ung.

Kram!

• Kittten
    sadiakhaddar skrev 2016-05-11 09:26:39 följande:
    samma här, inget Ultraljud innan vecka 18, bor i Stockholm, tänkte gå privat o få det gjort,  kostar 600. jag vill ju veta att allt är ok.
    I Stockholm har ju dock alla möjlighet att göra kub berättade min barnmorska igår, men det kanske inte är aktuellt för er.
  • blala

Bokade mitt vul privat och det kostade 200 kr. Så värt det. Tycker ändå alla borde få ett kring vecka 10. För fram till vecka 18-19 är ju en evighet att vänta.

• lynx vox
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 10:17:35 följande:

Har gjort vul nu för en stund sedan och allt såg bra ut :). Hjärtat slog fint åså. Synd bara att det var så suddigt på skärmen man såg bara lite gråa konturer som var i samma nyans som det runtomkring livmodern el vad det var :).
    Men äldsta dottern var jag 1 vecka längre gången och då såg man fostret röra sig fram å tillbaka å flaxa med armar och ben. Men det var på Danderyds gyn de kanske har bättre utrustning.
    Nu kan man pusta ut lite iaf..bara 3 veckor kvar till vecka 13 och nästa test som är kub...

Så skönt att höra:)
  • Tvåbarnsmamman79
    blala skrev 2016-05-11 11:38:59 följande:

Bokade mitt vul privat och det kostade 200 kr. Så värt det. Tycker ändå alla borde få ett kring vecka 10. För fram till vecka 18-19 är ju en evighet att vänta.

Håller med att ALLA borde få göra ett vul i v 10 ungefär för OM det är ngt som är fel att hjärtat inte slår el ngt så kan man ju ta tag i det direkt istället för att vänta till v 19 el ett kubtest.
  • Y o L o

Härligt, skönt att höra.

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 10:17:35 följande:

• LyCKa55

Okej, då är jag med. Här finns ingen att betala för att få ett vul så man får snällt vänta. Är så i småstäder på landet. Men jag är ändå i v.11 på lördag så det är ju inte långt bort

• Y o L o

När man äter lergigan, måste man tänka på att dricka mindre koffeindrycker då? Dricker inte kaffe men Cola.

Svar på tråden BF December 2016