• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Emmask
    Shhaw skrev 2016-05-11 14:34:02 följande:

Hallååå var precis på toa och såg att min flytning var ljus brun???????? jag är jätte jätte rädd!!! Vad ska hända nu? Snälla någon som varit med om detta? Har dock inga värk eller molande värk ???????????????? ååååh orkar inte med en fjärde missfall!!!!

Hade såna med förra barnet, bland annat i samband med att jag normalt skulle ha haft mens men också dagarna efter sex. Bebisen mådde toppen!
  • celavie1
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 14:16:48 följande:

Mitt vul kostade 350kr men det räknas in på högkostnadsskyddet så att jag snabbare får frikort sedan.

Alltså det känns så skönt just nu när man vet att allt ser bra ut (fast sedan blir man väl orolig inför kubtestet.)

Jag var så nervös imorse innan ultraljudet att jag fick kuta på toa flera ggr magen brakade totalt ihop av nervositet :/. Var tvungen att duscha igen lite i panik 10 minuter innan jag hade tid (tar 5 min att cykla dit) killen fick dra i förväg och anmäla mig och betala medan jag stressade färdigt hemma haha.

Men oj haha! Vilken dag. Vad skönt att det såg bra ut
  • celavie1
    Freijah skrev 2016-05-11 18:09:00 följande:

Tack så mycket!

Jag mår efter omständigheterna bra, lite nervös inför måndagen dock, första gången jag ska sövas!

Men vi försöker igen så fort läkaren ger klartecken :)

Bra att du har kämparglöden kvar. Måste kännas så tungt. Jag hoppas du snart får ditt lilla barn. Kram
  • LyCKa55
    Freijah skrev 2016-05-11 16:02:26 följande:

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

Men fy va hemskt! Beklagar verkligen! Hoppas det tar sig snart igen som många skrivit här.

Måste bara ställa en fråga, märkte du nåt när du tänker tillbaka såhär i efterhand? Alltså att symtomen minskade eller nåt då när den ska ha slutat växa?

Är själv så himla orolig för MA osv. Mina symtom är väldigt milda o jag tyckte de va mer för några veckor sedan
  • Michaela94
    Freijah skrev 2016-05-11 18:09:00 följande:
    Shhaw skrev 2016-05-11 17:35:49 följande:

Herregud vad tråkigt och höra ???????? hoppas verkligen du blir gravid direkt igen om det är önskat. Förstår helt hur du kan känna då jag själv gått igenom det 3 gånger. Hör av dig om du vill prata av ????

Tack så mycket!

Jag mår efter omständigheterna bra, lite nervös inför måndagen dock, första gången jag ska sövas!

Men vi försöker igen så fort läkaren ger klartecken :)
    Jag skrapades i september och var inte nedsövd och hade inget lugnande, och är mkt glad över det då det är klart på 5 min
  • Shhaw

Nu har jag inte haft samlag på 2 dar men kan tänka mig att det ljus bruna flytning är lite torkad gamalt blod från då kanske ???? men sen oroar jag mig jäättemycket för missfall också då jag är livsrädd för att även denna ska sluta så ???? hoppas hoppas bara det är som du säger. Tack för hoppet ??

Emmask skrev 2016-05-11 18:24:08 följande:

Hade såna med förra barnet, bland annat i samband med att jag normalt skulle ha haft mens men också dagarna efter sex. Bebisen mådde toppen!

• Tvåbarnsmamman79
    Shhaw skrev 2016-05-11 20:01:13 följande:

Nu har jag inte haft samlag på 2 dar men kan tänka mig att det ljus bruna flytning är lite torkad gamalt blod från då kanske ???? men sen oroar jag mig jäättemycket för missfall också då jag är livsrädd för att även denna ska sluta så ???? hoppas hoppas bara det är som du säger. Tack för hoppet ??

Jag hade en blödning med klarrött blod i torsdags fick nästan panik på jobbet sedan hade jag det lugnt i två dagar men på söndagen fick jag bruna flytningar igen i ett dygn så då blev jag orolig igen. Bokade då in ett vul som jag var på imorse och än så länge såg allt bra ut med fostret.
    (Sedan kan man ju inte vara helt lugn förräns efter vecka 13 el nästan helt lugn.)
    Jag känner mig mkt lugnare nu iaf iom att jag fått se hjärtat slå.
  • Freijah
    LyCKa55 skrev 2016-05-11 19:24:09 följande:

Men fy va hemskt! Beklagar verkligen! Hoppas det tar sig snart igen som många skrivit här.

Måste bara ställa en fråga, märkte du nåt när du tänker tillbaka såhär i efterhand? Alltså att symtomen minskade eller nåt då när den ska ha slutat växa?

Är själv så himla orolig för MA osv. Mina symtom är väldigt milda o jag tyckte de va mer för några veckor sedan

Mina symptom började avta ungefär samtidigt men jag tänkte inte något speciellt på det eftersom jag bara hade ett par veckors illamående när jag väntade sonen.
    Michaela94 skrev 2016-05-11 19:36:29 följande:

Jag skrapades i september och var inte nedsövd och hade inget lugnande, och är mkt glad över det då det är klart på 5 min

Oj, är det så enkelt alltså? Hur långt gången var du? Ingen smärta eller obehag under/efter skrapningen?
  • celavie1

Är i vecka 8 nu (7+2). Har inte så mycket symptom men jäklar vad uppblåst jag är i magen. Min mage ser redan stor ut pga det. Ska man börja med katrinplommon tro? Som en pensionär ha ha. Jag svettas även mycket om nätterna. Känner mig ofräsch när jag vaknar. Jag trodde man skulle ha ett vackert skimmer omkring sig som gravid men jag känner mig mest som en uppblåst vandrande rugguggla

• enilorac81

Jag var på tidigt vul idag. Enligt mina beräkningar borde jag vara omkring 7+1, men tyvärr fanns det bara ett embryo som verkade vara i 5+6...så antingen var min menscykel i mars/april helt fuckad, eller så är det ett ma. Min ägglossning kan inte ha skett innan 5/4 för då tog jag ut kopparspiralen. Jag tror ju att jag blev gravid direkt med tanke på att senaste mensens första dag var 19/3...vilket tyder på en ägglossning på dag 18 om jag haft ägglossning samma dag som jag tog ut kopparspiralen (vi hade sex då)

Imorgon ska jag få göra nytt ultraljud på annan mottagning med bättre maskiner. Men tyvärr lutar det mot en ma.

På fredag ska jag flyga till Vegas med jobbet- känns jobbigt om jag får blödningen när jag är där. Allmänt jobbigt, snyft

Svar på tråden BF December 2016