• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Freijah

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

• Makintoch
    Shhaw skrev 2016-05-11 14:34:02 följande:

Hallååå var precis på toa och såg att min flytning var ljus brun???????? jag är jätte jätte rädd!!! Vad ska hända nu? Snälla någon som varit med om detta? Har dock inga värk eller molande värk ???????????????? ååååh orkar inte med en fjärde missfall!!!!

Hej! Jag hade bruna flytningar i 6 dagar i vecka 6-7 men utan buksmärtor. För mig försvann det tillslut!
  • Makintoch
    Freijah skrev 2016-05-11 16:02:26 följande:

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Gud vad tråkigt att höra :( hur mår du? Jag beklagar och skickar styrkekramar <3
  • Shhaw

Har du gjort någon ultraljud där allting varit som det ska? Alltså efter de bruka flytningarna

Makintoch skrev 2016-05-11 17:10:17 följande:

Hej! Jag hade bruna flytningar i 6 dagar i vecka 6-7 men utan buksmärtor. För mig försvann det tillslut!

• Shhaw

Herregud vad tråkigt och höra ???????? hoppas verkligen du blir gravid direkt igen om det är önskat. Förstår helt hur du kan känna då jag själv gått igenom det 3 gånger. Hör av dig om du vill prata av ????

• blala
    Emmask skrev 2016-05-11 13:57:47 följande:

Var är det så billigt?

I Luleå ^^
  • Makintoch
    Shhaw skrev 2016-05-11 17:33:41 följande:

Har du gjort någon ultraljud där allting varit som det ska? Alltså efter de bruka flytningarna

Nej, jag hade is i magen! Min mamma är barnmorska och hon avrådde mig från det. Hon sa att jag inte behövde oroa mig för mycket så länge det inte kom färskt blod. Och att ifall det är ett missfall på gång så spelar det ingen roll vad vul visar. Så jag bet ihop och väntade. Jag har tagit graviditetstest efteråt som fortfarande var positivt. Jag har fyra kvar så ska ta i ett par veckor till för säkerhetsskull :p
  • Tvåbarnsmamman79

Nej vad tråkigt precis det jag var livrädd för när jag gick till gyn imorse :(. Hoppas du blir gravid snart igen och att det går bra nästa gång!
  • Freijah
    Makintoch skrev 2016-05-11 17:11:21 följande:

Gud vad tråkigt att höra :( hur mår du? Jag beklagar och skickar styrkekramar <3

Shhaw skrev 2016-05-11 17:35:49 följande:

Herregud vad tråkigt och höra ???????? hoppas verkligen du blir gravid direkt igen om det är önskat. Förstår helt hur du kan känna då jag själv gått igenom det 3 gånger. Hör av dig om du vill prata av ????

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 18:04:30 följande:

Nej vad tråkigt precis det jag var livrädd för när jag gick till gyn imorse :(. Hoppas du blir gravid snart igen och att det går bra nästa gång!

Tack så mycket!

Jag mår efter omständigheterna bra, lite nervös inför måndagen dock, första gången jag ska sövas!

Men vi försöker igen så fort läkaren ger klartecken :)
  • Tvåbarnsmamman79
    Freijah skrev 2016-05-11 18:09:00 följande:
    Shhaw skrev 2016-05-11 17:35:49 följande:

Tack så mycket!

Jag mår efter omständigheterna bra, lite nervös inför måndagen dock, första gången jag ska sövas!

Men vi försöker igen så fort läkaren ger klartecken :)
    Du har ju varit en av dem som varit med i tråden från början oxå :/.
    Förstår oron med att sövas jag opererades för ett år sedan hade inte heller blivit nedsövd men jag märkte inte ens att jag somnade
Svar på tråden BF December 2016