• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Michaela94
    Freijah skrev 2016-05-11 20:39:30 följande:
    Mina symptom började avta ungefär samtidigt men jag tänkte inte något speciellt på det eftersom jag bara hade ett par veckors illamående när jag väntade sonen.
    Michaela94 skrev 2016-05-11 19:36:29 följande:

Jag skrapades i september och var inte nedsövd och hade inget lugnande, och är mkt glad över det då det är klart på 5 min

Oj, är det så enkelt alltså? Hur långt gången var du? Ingen smärta eller obehag under/efter skrapningen?
    Vecka 13 upptäcktes MAt, livmodern hade slutat växa vid vecka 10-11 men fostret innan dess

Det känns inget under skrapningen, ett litet sug möjligtvis men inget mer, hade ingen smärta eller något förutom att jag blödde ordentligt men det hade jag nog gjort fastän jag var nedsövd eller ej

Så jag rekommenderar att göra det vaken, det går så snabbt, verkligen <3
  • Y o L o

Ja jag håller med, usch va hemskt med MA. Innan jag själv råkade ut för det så hade jag knappt koll på vad det innebar. Nu är det min stora rädsla att behöva uppleva det igen.

• Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-11 22:07:03 följande:

Ja jag håller med, usch va hemskt med MA. Innan jag själv råkade ut för det så hade jag knappt koll på vad det innebar. Nu är det min stora rädsla att behöva uppleva det igen.

Ja innan man blev gravid så trodde man att allt var oki om man inte började störtblöda typ. Men att man kunde få ett missfall som inte märks på ngt sätt vet ju inte alla om iaf inte de som inte planerar barn ännu.
  • Shhaw

Gud såå skönt och höra att det gått bra för dig, jag har faktiskt tänkt och ringa imorgon för att flytta fram mitt vul som är den 20/5 till kanske redan imorgon eller på fredag. Har världens bästa läkare som verkligen tänker på hur jag mår och alltid ställer upp även om det är 10 min tid över. Får hoppas på att det finns en tid redan imorgon.

Är då i vecka 6+6 tror du man kan se hjärtat slå redan?

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 20:28:29 följande:

Jag hade en blödning med klarrött blod i torsdags fick nästan panik på jobbet sedan hade jag det lugnt i två dagar men på söndagen fick jag bruna flytningar igen i ett dygn så då blev jag orolig igen. Bokade då in ett vul som jag var på imorse och än så länge såg allt bra ut med fostret.

(Sedan kan man ju inte vara helt lugn förräns efter vecka 13 el nästan helt lugn.)

Jag känner mig mkt lugnare nu iaf iom att jag fått se hjärtat slå.

• Tvåbarnsmamman79
    Shhaw skrev 2016-05-11 22:41:31 följande:

Gud såå skönt och höra att det gått bra för dig, jag har faktiskt tänkt och ringa imorgon för att flytta fram mitt vul som är den 20/5 till kanske redan imorgon eller på fredag. Har världens bästa läkare som verkligen tänker på hur jag mår och alltid ställer upp även om det är 10 min tid över. Får hoppas på att det finns en tid redan imorgon.

Är då i vecka 6+6 tror du man kan se hjärtat slå redan?

Jag tror att man kan se hjärtat slå från vecka 6 redan.
    Ja det behöver tydligen inte vara farligt med mindre blödningar även om det kan vara det.
  • Y o L o

Till er som äter lergigan:

Hjälper det er? Mår ni mindre illa eller slipper ni det helt?

Jag orkar inte må såhär illa hela tiden, tänkte mig att lergigan skulle hjälpa mycket men känns inte så.

• Emmask
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 22:46:21 följande:
    Jag tror att man kan se hjärtat slå från vecka 6 redan.
    Ja det behöver tydligen inte vara farligt med mindre blödningar även om det kan vara det.
    Man kan enligt min ultraljudsbarnmorska (dvs hon vi betalar hutlösa pengar för tio minuter) se från v 6-7 men hon vill inte lägga ultraljud före v 7+0 eftersom det är så stor risk att man oroad i onödan. Vi kan helt enkelt inte boka så tidigt. Förra gången gjorde jag i 8+2 men var eg i 7+4, nu här jag i 7+2 och vet att dagen stämmer. En risk, menar jag, är att du hade sen ägglossning och i själva verket är i 6+1 tex, och då blir superorolig i onödan. Men ring och hör, vi är ju bara lekmän :)
  • Miaairam

Idag mår jag helt annorlunda än jag gjort hittills - inget illamående, inga ömma bröst, mår som vanligt. Skönt iofs att vakna pigg och kliva in i duschen utan att känna sig yr, men klart orolig när det nästan känns som allt hittills bara varit inbillning! 18 dagar kvar till kub-ul och har ju bestämt mig för att vänta tills dess (träna tålamod?) om jag inte börjar blöda eller får ont. Syrran fick MA som upptäcktes i v 16, avstannat i v10, så det spökar ju en del i hjärnan förstås... Jag är 10+2 nu. Någon mer som plötsligt mår bra igen?

• Tess1990
    Y o L o skrev 2016-05-12 07:04:41 följande:

Till er som äter lergigan:

Hjälper det er? Mår ni mindre illa eller slipper ni det helt?

Jag orkar inte må såhär illa hela tiden, tänkte mig att lergigan skulle hjälpa mycket men känns inte så.

Det hjälpte första dagarna jättebra men nu börjar jag tro att det bara var en slump att jag mådde bättre då för jag har både vart illamående och kräkts trots dom :( fick även kliande utslag på underarmarna andra dagen så har tagit en paus nu och tänkte prova igen i helgen

Har du tagit prover för sköldkörteln?

Min bm sa att det kunde vara den som orsakade mitt illamående

Mitt illamående är som ett jäkla lågtryck i huvudet hela tiden, får panik över att kräkas offentligt, på någon eller typ svimma av.. mår inte heller bättre av att kräkas som förra gången utan blir bara skakis och får ont i magen och är fortsatt illamående
Svar på tråden BF December 2016