• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Redoförnytt
    celavie1 skrev 2016-05-11 21:37:45 följande:

Är i vecka 8 nu (7+2). Har inte så mycket symptom men jäklar vad uppblåst jag är i magen. Min mage ser redan stor ut pga det. Ska man börja med katrinplommon tro? Som en pensionär ha ha. Jag svettas även mycket om nätterna. Känner mig ofräsch när jag vaknar. Jag trodde man skulle ha ett vackert skimmer omkring sig som gravid men jag känner mig mest som en uppblåst vandrande rugguggla

Haha! Jag är också jättesvullen om magen. Känns som om tarmarna har expanderat. Man vet ju att det inte är för att bäbis tar plats än lixom. Är i v8 (7+2) idag men känns som mer. ;)
  • Seaflower
    Redoförnytt skrev 2016-05-12 09:44:05 följande:

Haha! Jag är också jättesvullen om magen. Känns som om tarmarna har expanderat. Man vet ju att det inte är för att bäbis tar plats än lixom. Är i v8 (7+2) idag men känns som mer. ;)

Jag är också supersvullen! Börjar bli svårt att välja vilka kläder jag ska ha på mig på jobbet..

Jag vill inte köpa mammakläder än, så jag får gå på jakt efter några tunikor eller nåt.

Jag använder gummiband i mina jeans än så länge, men då behöver jag vara nervös över att det ska synas om tröjan inte är tillräckligt lång

Jag vägde mig nu och har gått upp totalt 2,6 kg sedan jag plussade, varav 1 kg de sista 2 veckorna, är det normalt? :-O
  • Y o L o

Låter helt normalt. Jag har gått upp samma. Kör på mammabyxor idag, magen är så spänd o svullen.

• bells123

Går in i v.9 imorrn. Hade inskrivning i veckan och berättade om min lilla blödning jag hade i v.7, men fick inget vul. Hon sa att jag nog inte behövde oroa mig! Ska tillbaka om 2 veckor och boka ultraljud i v.18 och ta ett gravtest, för att se så testet fortfarande är positivt så de inte var ett mf.

Ska nog ändå ta saken i egna händer och boka ett vul på privat gyn. 

• Flygekorre
    Freijah skrev 2016-05-11 16:02:26 följande:

Igår var vi på inskrivning och läkaren kunde inte höra hjärtat med dopplern så vi blev skickade på ultraljud. Väl där konstaterades det att bäbisen slutat växa i vecka 8.

Så på måndag ska jag in och skrapas om det inte satts igång av sigsjälv innan dess.

Så min tid i tråden är förbi, jag önskar er alla lycka till.

Beklagar verkligen, jag vet tyvärr hur det känns, skrapades förra gången vid mitt MA men tyckte att det var obeskrivligt skönt att "slippa se"som andra sagt så går det fort och man känner ingenting förutom lite mensvärk efteråt.

Jag hoppas att du återhämtar dig själsligt och kroppsligt fort, stor kram <3
  • Flygekorre
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-11 10:17:35 följande:

Har gjort vul nu för en stund sedan och allt såg bra ut :). Hjärtat slog fint åså. Synd bara att det var så suddigt på skärmen man såg bara lite gråa konturer som var i samma nyans som det runtomkring livmodern el vad det var :).

Men äldsta dottern var jag 1 vecka längre gången och då såg man fostret röra sig fram å tillbaka å flaxa med armar och ben. Men det var på Danderyds gyn de kanske har bättre utrustning.

Nu kan man pusta ut lite iaf..bara 3 veckor kvar till vecka 13 och nästa test som är kub...

Gud så skönt att allt såg bra ut! <3
  • Flygekorre
    bells123 skrev 2016-05-12 10:35:43 följande:

Går in i v.9 imorrn. Hade inskrivning i veckan och berättade om min lilla blödning jag hade i v.7, men fick inget vul. Hon sa att jag nog inte behövde oroa mig! Ska tillbaka om 2 veckor och boka ultraljud i v.18 och ta ett gravtest, för att se så testet fortfarande är positivt så de inte var ett mf.

Ska nog ändå ta saken i egna händer och boka ett vul på privat gyn. 

Vad bra att du ska boka ett VUL - det är ju det absolut bästa,hoppas det går bra!! :)
  • Nicoolina

Efter TUL i tisdags då allt såg så fint ut, med det lilla tickande hjärtat och de sprattlande fötterna, så blev allting än mer verkligt, men ändå så konstigt overkligt på något vis, haha! Igår var jag på inskrivning, det kändes ju också bra, men det hände ju inte mycket mer än blod- och urinprov samt blodtryck och remiss till RUL, haha!
    Men tänk, mitt första lilla barn ligger därinne och gottar sig, växer, sprattlar och har ett fint hjärta, det är det viktiga! Så trots att jag fick betala 600:- för mitt TUL så var det verkligen värt det!

Jag lider dock så fruktansvärt med er som antingen fått reda på MA eller MF, det gör ont i hela hjärtat på mig. Jag hoppas verkligen att ni snart kommer igenom sorgen och vill försöka igen, ska hålla alla mina tummar och tår för att det snart går vägen för er!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
  • Tvåbarnsmamman79
    Nicoolina skrev 2016-05-12 12:30:06 följande:

Efter TUL i tisdags då allt såg så fint ut, med det lilla tickande hjärtat och de sprattlande fötterna, så blev allting än mer verkligt, men ändå så konstigt overkligt på något vis, haha! Igår var jag på inskrivning, det kändes ju också bra, men det hände ju inte mycket mer än blod- och urinprov samt blodtryck och remiss till RUL, haha!
    Men tänk, mitt första lilla barn ligger därinne och gottar sig, växer, sprattlar och har ett fint hjärta, det är det viktiga! Så trots att jag fick betala 600:- för mitt TUL så var det verkligen värt det!

Jag lider dock så fruktansvärt med er som antingen fått reda på MA eller MF, det gör ont i hela hjärtat på mig. Jag hoppas verkligen att ni snart kommer igenom sorgen och vill försöka igen, ska hålla alla mina tummar och tår för att det snart går vägen för er!

Pyret i magen, BF 2016-12-06 (första barnet)
    Fick du lämna urinprov oxå vid inskrivningen det fick inte jag :/.
    Håller med om att det är jättetråkigt för dem som fått missfall el ma det verkar inte vara alltför ovanligt tyvärr. Bara hoppas det går bättre inom en snar framtid!
  • BIX
    Miaairam skrev 2016-05-12 08:48:59 följande:

Idag mår jag helt annorlunda än jag gjort hittills - inget illamående, inga ömma bröst, mår som vanligt. Skönt iofs att vakna pigg och kliva in i duschen utan att känna sig yr, men klart orolig när det nästan känns som allt hittills bara varit inbillning! 18 dagar kvar till kub-ul och har ju bestämt mig för att vänta tills dess (träna tålamod?) om jag inte börjar blöda eller får ont. Syrran fick MA som upptäcktes i v 16, avstannat i v10, så det spökar ju en del i hjärnan förstås... Jag är 10+2 nu. Någon mer som plötsligt mår bra igen?

Jag har visserligen inte haft så mycket symtom (denna eller förra graviditeten) men de jag hade är som bortblåsta - vaknade en morgon och de var puts väck :) Det är väl de sk spökveckorna som börjar nu. Oroligt på ett sätt, mycket skönt på andra!
Svar på tråden BF December 2016