• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Emmask
    celavie1 skrev 2016-05-13 17:35:10 följande:
    Jag är i vecka 7+4 och har inte gjort något vul. Nästa onsdag blir det. Vill bara ha det gjort. Jag har inte haft symptom som sedan gått bort utan haft ganska mesiga symtom hela tiden. Brösten är ömma och definitivt större och jag är uppsvälld i magen men annars inget markant. Lite spänningar i nedre delen av magen. Jag förstår precis din oro. Jag känner det med. Jag försöker låta bli och tänka negativt men samtidigt finns känslan av tvivel där. Har du inplanerat vul eller har du redan gjort det?
    Jag har haft en tiondel så många symtom som förra graviditeten (brösten, humöret), och igår började jag blöda brunt. Idag såg jag dock ett fint hjärta på ul (6+4)!
  • celavie1
    Emmask skrev 2016-05-13 17:46:38 följande:

Jag har haft en tiondel så många symtom som förra graviditeten (brösten, humöret), och igår började jag blöda brunt. Idag såg jag dock ett fint hjärta på ul (6+4)!

Men vad gott det måste ha vart att se!! Vad härligt !!
  • De5pojkarna

Är i vecka 7+4 idag.. Hungrig som en varg heeela tiden.. Lite smått illamående pågrund av det.. Kan det va en tjej denna gången tro.. ;) Aldrig mått såhär med pojkarna.. 

• BIX

Så extremt svullen om magen idag, är övertygad om att jag antingen väntar fler än en, eller är längre gången än vad jag vet och egentligen borde vara i novembergruppen. Är också helt säker på att jag tänkte likadant förra graviditeten också :*)

Men skämt åsido känner jag mig lite... svullen. Förut brukade jag få massor med "gratis" motion genom att cykla till jobbet men jag bytte arbetsplats för tre veckor sen och då funkar inte cykling så det blir att sitta på buss och tåg istället. Från och med måndag ska jag börja promenera till tåget i alla fall så jag får röra på mig en timme om dagen. Det borde hjälpa mot svullnadskänslan iaf.

• Friedan

Jag är också väldigt svullen, särskilt på eftermiddagarna. Har inte berättat på jobbet än så där går jag och drar in magen allt jag kan. Så skönt när jag sätter mig i bilen och kan knäppa upp jeansen

När jag varit gravid tidigare har jag varit väldigt svullen i början men sen har det lagt sig en period innan gravidmagen har börjat komma.

• BIX
    Friedan skrev 2016-05-14 07:29:32 följande:

Jag är också väldigt svullen, särskilt på eftermiddagarna. Har inte berättat på jobbet än så där går jag och drar in magen allt jag kan. Så skönt när jag sätter mig i bilen och kan knäppa upp jeansen

När jag varit gravid tidigare har jag varit väldigt svullen i början men sen har det lagt sig en period innan gravidmagen har börjat komma.

Ja jag bara väntar på att det ska lägga sig lite. Jag trodde det skulle gjort det redan, går in i vecka 11 idag, men det kommer väl. Att dricka mycket och röra på sig underlättar väl lite under tiden.
  • tomtenissen

Usch så sitter jag och nojjar. Sen igår har mitt illamående försvunnit helt och brösten känns mindre ömma.. Såg pyret på vul förra veckan och allt såg bra ut. Går in i vecka 11 (10+0) imorgon och har läst alldeles för mycket om de som fått missfall just i denna vecka. Försöker verkligen att inte oroa mig men kan inte låta bli! Hur går det för er?

• mocha8676
    tomtenissen skrev 2016-05-14 16:37:19 följande:

Usch så sitter jag och nojjar. Sen igår har mitt illamående försvunnit helt och brösten känns mindre ömma.. Såg pyret på vul förra veckan och allt såg bra ut. Går in i vecka 11 (10+0) imorgon och har läst alldeles för mycket om de som fått missfall just i denna vecka. Försöker verkligen att inte oroa mig men kan inte låta bli! Hur går det för er?

Jag jämför min graviditet med förra. Hade ömma bröst och många småblödningar första. Inga ömma bröst eller blödningar hittills. Skönt att slippa blödningar, men orolig över att inte ha ömma bröst. Förra gången hade jag även gjort tidigt vul vilket jag skippar denna gången. Ska försöka vänta till kub. Är idag i 8+0.. Så oron av missfall kommer inte släppa på ett tag.
  • tomtenissen
    mocha8676 skrev 2016-05-14 17:04:52 följande:

Jag jämför min graviditet med förra. Hade ömma bröst och många småblödningar första. Inga ömma bröst eller blödningar hittills. Skönt att slippa blödningar, men orolig över att inte ha ömma bröst. Förra gången hade jag även gjort tidigt vul vilket jag skippar denna gången. Ska försöka vänta till kub. Är idag i 8+0.. Så oron av missfall kommer inte släppa på ett tag.

Detta är min första så har inget att jämföra med alls, försöker läsa runt men det hjälper inte alls, mest bara negativt som står :/
  • Seaflower
    tomtenissen skrev 2016-05-14 16:37:19 följande:

Jag nojar också, men just nu har jag så mycket symptom så det känns ju som att allt ska vara okej!

Sen nojar jag över en annan sak också..

Jag är såå svullen, och magen är spänd som en ballong, köpte faktiskt mammabyxor idag! Det är så himla jobbigt, känns som tarmarna ska spricka emellanåt...

Jag hoppas verkligen att magen är så här svullen och stor tack vare att det är min andra graviditet, och att det INTE beror på tvillingar..

Hoppas inte nån tar illa upp, men jag vill verkligen inte ha tvillingar :-O
Svar på tråden BF December 2016