• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • lynx vox
    sillencillasill skrev 2016-05-16 17:56:45 följande:

Jag bokade kub idag. Har funderat mycket fram och tillbaka. Jag har en donator genom klinik och jag vet att man inte får donera om man har något avvikande i sitt arv, men känns ändå mest säkert att få all info man kan. Jag har ul 28 juli så kub känns som ett alternativ att få till ett ul tidigare, blir 10 juni. Så liiite närmare iaf...

Blir du själv med barnet eller har du en sambo?? Förstår att du vill kika ändå!! Vem vill inte det;)
  • Miaairam
    Sofieeee skrev 2016-05-16 15:45:24 följande:

Har ni berättat för familj och släkt? Jag är i v.11+3 och har kub 27 maj. Tänkte berätta för familjen på morsdag om allt går som det ska!! Nervöös

Har berättar för mina föräldrar, min syster, sambons syster, mina fyra närmsta kollegor och ca 10 vänner. Har varit i sammanhang där det varit ganska omöjligt att dölja pga att man ju inte äter och dricker som vanligt. Väntar med sambons föräldrar till efter kub. Första barnet väntade vi mycket längre med att berätta. De flesta fick veta efter rul i v 18 då. Nu kan jag knappt dölja magen, trots att jag bara är 11+6...
  • Y o L o

Min mage har lagt sig lite, den var enormt svullen förra veckan men det berodde nog mest på tarmarna för nu är tarmarna igång ordentligt o magen mindre :)

Miaairam skrev 2016-05-16 20:35:30 följande:

Har berättar för mina föräldrar, min syster, sambons syster, mina fyra närmsta kollegor och ca 10 vänner. Har varit i sammanhang där det varit ganska omöjligt att dölja pga att man ju inte äter och dricker som vanligt. Väntar med sambons föräldrar till efter kub. Första barnet väntade vi mycket längre med att berätta. De flesta fick veta efter rul i v 18 då. Nu kan jag knappt dölja magen, trots att jag bara är 11+6...

• LyCKa55
    sillencillasill skrev 2016-05-16 17:56:45 följande:

Jag bokade kub idag. Har funderat mycket fram och tillbaka. Jag har en donator genom klinik och jag vet att man inte får donera om man har något avvikande i sitt arv, men känns ändå mest säkert att få all info man kan. Jag har ul 28 juli så kub känns som ett alternativ att få till ett ul tidigare, blir 10 juni. Så liiite närmare iaf...

Var på inskrivning idag o fick också tid till KUB den 10/6!:) Känns rätt sent då jag kommer va i slutet av v.13(12+5). Men det vet ju dem när det funkar bra. Hade dock velat se den veckan innan:) Och RUL typ en månad senare.
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-05-16 21:28:59 följande:
    Var på inskrivning idag o fick också tid till KUB den 10/6!:) Känns rätt sent då jag kommer va i slutet av v.13(12+5). Men det vet ju dem när det funkar bra. Hade dock velat se den veckan innan:) Och RUL typ en månad senare.
    Jag ska oxå göra kub i v 13 (12+3 el ngt) och tycker oxå det verkar lite sent iom att man gör det mellan v 11-14. Misstänker att de lagt mig lite senare pga övervikt för att kunna se igenom fettlagret på magen men det är bara en teori.
    En anledning till min teori är att det var en på mvc som sa till mig över tel att de oftast gör kubtestet i v 12. Sedan försökte jag övertala min bm om att få det så tidigt som möjligt iom att jag fick en förhöjd risk flera gången vilket slutade i moderkaksprov. Men då svarade min bm:ja men de ska ju kunna se ngt oxå...å innan gnällde hon ju på min vikt.
  • Seaflower
    Y o L o skrev 2016-05-16 21:15:21 följande:

Min mage har lagt sig lite, den var enormt svullen förra veckan men det berodde nog mest på tarmarna för nu är tarmarna igång ordentligt o magen mindre :)

Åh va skönt! Jag längtar dit jag med, galet jobbigt att vara svullen hela tiden :-/

Vilken vecka är du i nu?
  • Shhaw

Ååh måste berätta att allt gick så himla bra hjärtat slog jätte fint sa min läkare, den sitter på rättställe och den var 11mm från huvud till rumpa. Alltså vilken känsla stt kunna se sitt pyre med ett hjärta efter 3 misslyckande graviditeter helt otrolig känsla. Mannen fick massor med tårar var så himla glad. Herregud trodde aldrig det skulle kännas så bra även om risk finns fortfarande

celavie1 skrev 2016-05-15 00:30:09 följande:

Då måste du skriva och berätta hur det gick. Jag håller tummarna!! Jag ska ju dit på onsdag. Känns jättenervöst men samtidigt spännande. Kommer sväva på moln om det ser bra ut.

• Y o L o

V 9 nu.

Seaflower skrev 2016-05-16 22:00:54 följande:

Åh va skönt! Jag längtar dit jag med, galet jobbigt att vara svullen hela tiden :-/

Vilken vecka är du i nu?

• Y o L o

Härligt! Vilken vecka är du i enligt ul? Min guldklump var 14 mm och var alltså i 7+6 enligt bm.

M

Shhaw skrev 2016-05-16 22:03:51 följande:

Ååh måste berätta att allt gick så himla bra hjärtat slog jätte fint sa min läkare, den sitter på rättställe och den var 11mm från huvud till rumpa. Alltså vilken känsla stt kunna se sitt pyre med ett hjärta efter 3 misslyckande graviditeter helt otrolig känsla. Mannen fick massor med tårar var så himla glad. Herregud trodde aldrig det skulle kännas så bra även om risk finns fortfarande

Svar på tråden BF December 2016