• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • celavie1
    ranten skrev 2016-05-15 21:05:34 följande:

Någon mer som äter lågkolhydratskost? Jag gjorde inte det förra graviditeten och det känns enorm skillnad! Jag är inte illamående, visst det kan flyga på mig någon minut eller så. Jag känner mig inte hungrig jämt. Sugen visst ibland. Jag är inte alls lika trött om kvällarna. Jag orkar tom. Gå till gymmet. Har inte gått upp något och känner mig inte direkt svullen. I vecka 10 förra gången hade jag gått upp 8kg. Hade varit intressant om det är fler som har liknande erfarenheter?

Annars börjar tröttheten komma för mig nu, är i 7+1 idag. I fredags somnade jag till tre gånger hos tandläkaren när de lagade en tand!!! Lite pinsamt ????

Är säkert jättebra för hälsan generellt och dra ned på kolhydraterna. Jag äter mycket grönsaker pga att jag är himla sugen på det. Försöker köpa Eco produkter så det inte ska vara så mycket gifter med. Annars äter jag varierat. Känns bra! Skönt och kunna somna hos tandläkaren ha ha!
  • Tess1990
    ranten skrev 2016-05-15 21:05:34 följande:

Någon mer som äter lågkolhydratskost? Jag gjorde inte det förra graviditeten och det känns enorm skillnad! Jag är inte illamående, visst det kan flyga på mig någon minut eller så. Jag känner mig inte hungrig jämt. Sugen visst ibland. Jag är inte alls lika trött om kvällarna. Jag orkar tom. Gå till gymmet. Har inte gått upp något och känner mig inte direkt svullen. I vecka 10 förra gången hade jag gått upp 8kg. Hade varit intressant om det är fler som har liknande erfarenheter?

Annars börjar tröttheten komma för mig nu, är i 7+1 idag. I fredags somnade jag till tre gånger hos tandläkaren när de lagade en tand!!! Lite pinsamt ????

Jag vet inte vad jag skulle äta om jag inte åt kolhydrater... är så äcklad av kött, mejeriprodukter, ost och grejer.. växer i munnen och ryser av bara tanken även om jag tvingar i mig det lite några gånger om dagen..

Ostfralla som fyller upp magen är det som hittills, och var så även förra gången, som dämpar illamåendet och lyckas hindra mig från att kräkas mest

Äter mycket frukt och grönsaker, köpte vattenmelon igår och mums va gott!

Så för mig är det lite tvärtom

Går in i v.12 imorgon och har ännu inte gått upp dom 3kg jag gick ner i magsjukan för ett par veckor sen :/
  • Miaairam

Någon som känner av några "cravings" ännu? Jag är överförtjust i Tropicanas juice "Golden Grapefruit", men inget okontrollerbart hittills. Hoppas slippa kämpa mot lusten all äta sked efter sked med Nutella denna gång...

• Anonym föräldraledig
    Miaairam skrev 2016-05-15 22:44:02 följande:

Någon som känner av några "cravings" ännu? Jag är överförtjust i Tropicanas juice "Golden Grapefruit", men inget okontrollerbart hittills. Hoppas slippa kämpa mot lusten all äta sked efter sked med Nutella denna gång...

Har börjat få ett sug efter chips, något jag inte tycker om i vanliga fall. I min förra graviditet hade jag inga cravings, däremot så ändrades smaken rätt rejält gällande sötsaker. Åt i princip bara olika sorters gelegodis eller saker med jordgubbssmak. I vanliga fall är det choklad som gäller och absolut inte jordgubbssmak. :)
  • Tess1990
    Miaairam skrev 2016-05-15 22:44:02 följande:

Jag vill äta leverpastejsmackor!

Inte gjort de på typ 10år.. och jag vill verkligen inte men åh så gott det skulle vara..

Annars är det inget särskilt än förutom att ostfrallor är gott och dämpar mittt illamående och jag kräks inte efter jag ätit de, men de är inget jag känner att jag måste ha

Tappat sugen för choklad, precis som förra gången :P men de är jobbigt ibland med cravings, att vilja ha och knappt kunna sluta ens när man vill
  • Y o L o

Tappat sötsuget men mer sugen på salta saker. Men min nya passion är mjukt bröd med ost, herregud jag måste ha det varje dag nu.

Ska snart iväg på ul. Nervöst o spännande. Ska bli så skönt att få veta om allt är ok och att det verkligen bor en guldklump därinne,

• Seaflower

Mm, jag känner inte något sug efter nåt speciellt, men salt och smakrikt ska det vara!

Hellre en pepprig hamburgare än fisk och kokt potatis :-/

Igår hade jag väldig växtvärk, värst på kvällen, orkade knappt stå och var helt matt i kroppen.

Ska/kan man ta alvedon mot det, eller ska man bara låta det vara?

• Y o L o

Varit på ul nu. Allt såg bra och normalt ut, jag såg direkt hjärtat som slog :) kan inte riktigt ta in att det är på riktigt..

• Hastis
    Y o L o skrev 2016-05-16 09:23:11 följande:

Varit på ul nu. Allt såg bra och normalt ut, jag såg direkt hjärtat som slog :) kan inte riktigt ta in att det är på riktigt..

Vad roligt! Det är så härligt men det är svårt att förstå:)
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-16 09:23:11 följande:

Å vad härligt!
Svar på tråden BF December 2016