ranten skrev 2016-05-15 21:05:34 följande:
Någon mer som äter lågkolhydratskost? Jag gjorde inte det förra graviditeten och det känns enorm skillnad! Jag är inte illamående, visst det kan flyga på mig någon minut eller så. Jag känner mig inte hungrig jämt. Sugen visst ibland. Jag är inte alls lika trött om kvällarna. Jag orkar tom. Gå till gymmet. Har inte gått upp något och känner mig inte direkt svullen. I vecka 10 förra gången hade jag gått upp 8kg. Hade varit intressant om det är fler som har liknande erfarenheter?
Annars börjar tröttheten komma för mig nu, är i 7+1 idag. I fredags somnade jag till tre gånger hos tandläkaren när de lagade en tand!!! Lite pinsamt ????
Jag vet inte vad jag skulle äta om jag inte åt kolhydrater... är så äcklad av kött, mejeriprodukter, ost och grejer.. växer i munnen och ryser av bara tanken även om jag tvingar i mig det lite några gånger om dagen..
Ostfralla som fyller upp magen är det som hittills, och var så även förra gången, som dämpar illamåendet och lyckas hindra mig från att kräkas mest
Äter mycket frukt och grönsaker, köpte vattenmelon igår och mums va gott!
Så för mig är det lite tvärtom
Går in i v.12 imorgon och har ännu inte gått upp dom 3kg jag gick ner i magsjukan för ett par veckor sen :/