• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-16 09:23:11 följande:

Varit på ul nu. Allt såg bra och normalt ut, jag såg direkt hjärtat som slog :) kan inte riktigt ta in att det är på riktigt..

Vilken vecka är du i nu? Stämde det med vad du trott?
  • Y o L o

Enligt appen är jag ju på 8+1 idag men eftersom jag hade 30 dagar cykel så stämmer ju 7+6 som ul visade!

Känns så märkligt, vill skrika ut min glädje men samtidigt känns det ju för tidigt att berätta. Så märklig känsla nu :)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-16 10:35:42 följande:

Vilken vecka är du i nu? Stämde det med vad du trott?

• Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-16 11:40:57 följande:

Enligt appen är jag ju på 8+1 idag men eftersom jag hade 30 dagar cykel så stämmer ju 7+6 som ul visade!

Känns så märkligt, vill skrika ut min glädje men samtidigt känns det ju för tidigt att berätta. Så märklig känsla nu :)

Och jag är 4 dgr längre gången enligt mödravården men enligt apparna är jag 10+0 (v 11 idag) har sagt att jag har en 32 dgr:s menscykel men de går ju ändå bara efter sista mensens första dag.
    På vul sa gyn samma datum som appen
  • lynx vox

Varit på ul nu. Allt såg bra och normalt ut, jag såg direkt hjärtat som slog :) kan inte riktigt ta in att det är på riktigt..

Grattis!!!
    Åh så kul <3
  • Sofieeee

Har ni berättat för familj och släkt? Jag är i v.11+3 och har kub 27 maj. Tänkte berätta för familjen på morsdag om allt går som det ska!! Nervöös

• Y o L o

Haha jag tänkte säga att jag inte berättat för så många men så kom jag på hur många det var. Mamma, svärmor o ca 6 kompisar. Min chef frågade ju rakt ut om jag var gravid så han o två kollegor vet. Sen berättade jag för en på förskolan att vi skulle på ul så hon vet också :) haha så det blev ett litet gäng.

Mysigt att berätta på mors dag, bästa presenten till blivande mormor kanske!

Sofieeee skrev 2016-05-16 15:45:24 följande:

Har ni berättat för familj och släkt? Jag är i v.11+3 och har kub 27 maj. Tänkte berätta för familjen på morsdag om allt går som det ska!! Nervöös

• lynx vox

Idag ringde BM (var på inskrivning i torsdags) och sa att jag ligger för lågt på järn-nivån och därför ska börja med en tablett niferex (hette det så?) redan nu :/
    Kändes ju sådär... Kommer ihåg från förra graviditeten att det blev som att skita järn när man åt dom... Jippie!! Samtidigt behövs ju extra järn till moderkakan så "take what you need" ;)
    Vi berättade om graviditeten för mina föräldrar redan i v.8 då vi var på en gemensam tillställning där det serverades alkohol o det blev svårt att dölja helt enkelt. Sambons mamma o syster fick veta en vecka senare när vi firade sambons födelsedag.
    Sen vet ytterligare kanske 5 av mina vänner o sambon har nog berättat för lika många...
    Barnen vet ännu inget

• sillencillasill

Jag bokade kub idag. Har funderat mycket fram och tillbaka. Jag har en donator genom klinik och jag vet att man inte får donera om man har något avvikande i sitt arv, men känns ändå mest säkert att få all info man kan. Jag har ul 28 juli så kub känns som ett alternativ att få till ett ul tidigare, blir 10 juni. Så liiite närmare iaf...

• celavie1

Grattis till lilla klappande hjärtat!
Svar på tråden BF December 2016