• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Gabriella89

Jag sa till min barnmorska att ja inte ville gå upp så mycket jag gått upp mina andra graviditeter 25-30kg. Hon sa genast, du får gå upp "dina" 15 Kg minst tycker jag. (Vägde från början 54kg).

bells123 skrev 2016-05-14 18:05:17 följande:

När jag var på inskrivning så sa min BM att man bara ska gå upp mellan 8-13 kg när man väntar barn. Så man får liksom tänka sig för vad man äter.

Bara jag som tycker detta låter lite? Eller är de ungefär vad man går upp? Aldrig haft barn förut, så jah vet inte.

• Y o L o

Det där med symptom alltså! Ätit lergigan några dagar nu och fungerar som människa igen. I morse när jag vaknade kände jag "shit har jag slutat må illa?" Så tog ingen lergigan direkt på morgonen... Det fick jag ju ångra, började må illa såklart. Blev lättad ändå :) men sjukt att jag blev orolig för att tabletterna hjälpte.

• celavie1
    Shhaw skrev 2016-05-14 21:43:58 följande:

Ja alltså mina symtom har inte varit så starka men det känns som att dem finns där vissa dagar men inte andra, de dagar dem inte finns så blir jag direkt jätteorolig men känner verkligen hur min mage har växt. Men jätteorolig tror nog att jag kommer aldrig vara lign efter allt jag gått igenom.

Jag har vul nu på måndag 10.20 då är jag i vecka 7+3

Då måste du skriva och berätta hur det gick. Jag håller tummarna!! Jag ska ju dit på onsdag. Känns jättenervöst men samtidigt spännande. Kommer sväva på moln om det ser bra ut.
  • De5pojkarna
    Y o L o skrev 2016-05-14 22:22:02 följande:

Det där med symptom alltså! Ätit lergigan några dagar nu och fungerar som människa igen. I morse när jag vaknade kände jag "shit har jag slutat må illa?" Så tog ingen lergigan direkt på morgonen... Det fick jag ju ångra, började må illa såklart. Blev lättad ändå :) men sjukt att jag blev orolig för att tabletterna hjälpte.

Är du också konstant hungrig?
  • Y o L o

Nej, inte nu längre sen jag började med lergigan. Är du? Äter du lergigan?

De5pojkarna skrev 2016-05-15 11:51:58 följande:

Är du också konstant hungrig?

• De5pojkarna
    Y o L o skrev 2016-05-15 12:04:34 följande:

Nej, inte nu längre sen jag började med lergigan. Är du? Äter du lergigan?

Ja jag är konstant hungrig och illamående.. Nej äter inget för det än, men bör väll köpa tror jag. :/ Aldrig mått såhär med pojkarna. så detta är helt nytt för mig.. 
  • Y o L o

Spännande, då kanske du får en tjej nu då! :)

De5pojkarna skrev 2016-05-15 12:23:02 följande:

Ja jag är konstant hungrig och illamående.. Nej äter inget för det än, men bör väll köpa tror jag. :/ Aldrig mått såhär med pojkarna. så detta är helt nytt för mig.. 

• De5pojkarna
    Y o L o skrev 2016-05-15 12:55:03 följande:

Spännande, då kanske du får en tjej nu då! :)

Hoppas ju på det.. ;)
  • ranten

Någon mer som äter lågkolhydratskost? Jag gjorde inte det förra graviditeten och det känns enorm skillnad! Jag är inte illamående, visst det kan flyga på mig någon minut eller så. Jag känner mig inte hungrig jämt. Sugen visst ibland. Jag är inte alls lika trött om kvällarna. Jag orkar tom. Gå till gymmet. Har inte gått upp något och känner mig inte direkt svullen. I vecka 10 förra gången hade jag gått upp 8kg. Hade varit intressant om det är fler som har liknande erfarenheter?

Annars börjar tröttheten komma för mig nu, är i 7+1 idag. I fredags somnade jag till tre gånger hos tandläkaren när de lagade en tand!!! Lite pinsamt ????

• celavie1

Hur känns er växtvärk? På mig varierar det lite. Det kan hugga lite i magen i olika hastiga rörelser eller då jag hostar. Sen har jag något som känns som träningsvärk strax under naveln. Ibland strålar den ut åt sidorna. Då jag rör mig känns det lite stelt på något vis i magen. Svårt och förklara hur.

En annan grej. Jag som inte mår illa kräktes dock nästan idag. Såg ett barn som åt sitt snor!! Mår illa igen när jag tänker på det. Jag brukar inte vara så kräsmagad men det bara vände sig inombords.

Svar på tråden BF December 2016