• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Tvåbarnsmamman79
    Madicken_82 skrev 2016-05-17 13:03:49 följande:
    Nä inte direkt men skydda mig inte och det visste han om. Vi dejtade endast. Har gjort en sen abort för 10 år sen och låg på sjukan 3 mån med kraftiga smärtor o blödning det visste han om. Så varit ärlig från början. Men nu blev de som de blev. Första gången jag hade samlag med en kille på 4 år vad e oddsen? ???? inte haft mens på 1 år pgv för högt prolaktin och gått på hormon behandling fick min mens i mars blev gravid 6 april ????????
    Det är ju ett mirakel då :)
  • Azz

Nån som vet när man får gå på ultraljud för första gången i Göteborgs området? ????

• ranten
    Madicken_82 skrev 2016-05-17 10:24:56 följande:

Vad har ni för symtom som är i v 8? Jag är 7+3, jag har mycket spända och ont i brösten svullen mage

Har också spända bröst, molvärk ibland, ibland ont i ligamenten. Mest de symptomen också tröttheten :)
  • ranten
    Tess1990 skrev 2016-05-15 22:42:04 följande:

Jag vet inte vad jag skulle äta om jag inte åt kolhydrater... är så äcklad av kött, mejeriprodukter, ost och grejer.. växer i munnen och ryser av bara tanken även om jag tvingar i mig det lite några gånger om dagen..

Ostfralla som fyller upp magen är det som hittills, och var så även förra gången, som dämpar illamåendet och lyckas hindra mig från att kräkas mest

Äter mycket frukt och grönsaker, köpte vattenmelon igår och mums va gott!

Så för mig är det lite tvärtom

Går in i v.12 imorgon och har ännu inte gått upp dom 3kg jag gick ner i magsjukan för ett par veckor sen :/

Jag hade likadant förra graviditeten. Drack jag vatten spydde jag. Det bästa var toast med ost skinka och ketchup. Så olika det kan vara! Kropparna är häftiga. Jag väntar med spänning på cravings och hoppas på att det blir nyttigt haha :)
  • Ledilnaan
    Azz skrev 2016-05-17 14:20:05 följande:

Nån som vet när man får gå på ultraljud för första gången i Göteborgs området? ????

Jag var på inskrivning igår och barnmorskan bokade in mig för ultraljud i v.19, hon sa att de vill att man kommer i den veckan.
  • Y o L o

Hahaha skönt att höra att jag inte är ensam. Vill ha två skolår mellan barnen. Men eftersom jag ska få planerat snitt blir det ju definitivt i december :)

ranten skrev 2016-05-17 14:14:09 följande:

Jag har också bf 30/12 :) hoppas inte på att gå över tiden vill ha tre skolår mellan barnen i-landsproblem :)

• Azz

Jaha va jobbigt att vänta så länge :( vill ju gärna se så det verkligen är nått i magen redan nu :/

• Ledilnaan
    Y o L o skrev 2016-05-17 14:34:15 följande:

Hahaha skönt att höra att jag inte är ensam. Vill ha två skolår mellan barnen. Men eftersom jag ska få planerat snitt blir det ju definitivt i december :)

Och jag går och hoppas på att gå över en vecka så att det inte blir december. Så olika man tänker.
  • Y o L o

Så tänkte jag med första barnet, ville absolut inte få ett decemberbarn, stackars barn att fylla år sist mm. Men det struntar jag blankt i nu :) eftersom jag fick MA (skulle haft bf 1 juli nu annars) så är jag bara tacksam om det går vägen denna gång.

Ledilnaan skrev 2016-05-17 14:52:16 följande:

Och jag går och hoppas på att gå över en vecka så att det inte blir december. Så olika man tänker.

Svar på tråden BF December 2016