• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Du som gjort 2 snitt, hur är känseln nu då? För mig tog det lite över ett år innan jag tyckte jag hade full känsel. Undrar om det blir skillnad efter andra gången. Är väl olika från person till person antar jag, beroende på läkkött osv men slulle vara intressant att höra från dig.

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-27 16:11:33 följande:

Väldigt bra tips tycker jag som snittats 2 ggr. Håller med om mjuka sköna byxor jag hade det i 3 månader efter förlossningen typ för annat var för obekvämt när man jag ont el ä öm i snittområdet.

• Friedan
    stinann86 skrev 2016-05-26 22:35:43 följande:

Någon annan som berättat på jobbet? Och hur var reaktionerna?

Jag har berättat för min chef men förklarat att jag vill vänta med att det kommer ut. Hon tyckte det var jättekul och bra att jag berättade direkt. Jag tror nog att fler anar eftersom jag avbrutit möten, går hem tidigare, är blek som ett lakan och har slutat dricka kaffe. Men än så länge är de finkänsliga nog att inte kommentera....

Men direkt efter Kub måste det bli offentligt för vi måste planera hur vi ska göra under min föräldraledighet.
  • Tvåbarnsmamman79
    Y o L o skrev 2016-05-27 16:34:16 följande:

Du som gjort 2 snitt, hur är känseln nu då? För mig tog det lite över ett år innan jag tyckte jag hade full känsel. Undrar om det blir skillnad efter andra gången. Är väl olika från person till person antar jag, beroende på läkkött osv men slulle vara intressant att höra från dig.

Jag har så mycket hud som hänger över snittärret numera tänker jag inte så mkt på det området men det tog nog minst 1 år. Det kändes som att det stack till där ibland och lite bortdomnat i området.
  • Babybluiee

Tänkte hoppa in i tråden :)

Första graviditeten för både mig och sambon, kom lite som en chock då vi inte hade planerat detta.. Men så kan det gå :)

Är i vecka 10 nu och har precis berättat för sambons familj och väntar till morsdag för att berätta för mina..

Har berättat för chefen för någon vecka sen då jag jobbar med utåtagerande så jag behövde förflyttas :) alla som vet om det är super positiva vilket känns bra för jag var lite orolig då jag och killen blev tillsammans (officiellt) i januari.. Har dock känt varandra i många år :)

Vad har ni gjort åt ert illamående? Håller på att bli tokig över att inget hjälper :/

Babybluiee
  • Babybluiee

Glömde att skriva att bf antagligen är den 25 december, väntar på bekräftelse från bm :)

• Y o L o

Grattis vad roligt även om det var oplanerat.

Jag har fått lergigan Comp av bm som hjälper en hel del, sen att äta något litet varje timme nästan. Har tyvärr gått upp 4 kg redan men hellre det än att må så illa.

Babybluiee skrev 2016-05-27 17:39:33 följande:

Första graviditeten för både mig och sambon, kom lite som en chock då vi inte hade planerat detta.. Men så kan det gå :)

Är i vecka 10 nu och har precis berättat för sambons familj och väntar till morsdag för att berätta för mina..

Har berättat för chefen för någon vecka sen då jag jobbar med utåtagerande så jag behövde förflyttas :) alla som vet om det är super positiva vilket känns bra för jag var lite orolig då jag och killen blev tillsammans (officiellt) i januari.. Har dock känt varandra i många år :)

Vad har ni gjort åt ert illamående? Håller på att bli tokig över att inget hjälper :/

• Friedan
    Babybluiee skrev 2016-05-27 17:39:33 följande:

Grattis!

Jag äter också Lergigan comp, det hjälper iaf lite. Annars så ligger jag på soffan/i sängen och skickar sms till maken ifall jag behöver äpplen, hink, vatten eller vad det är. Orkar absolut ingenting just nu. Det är skit men går över....
  • Tvåbarnsmamman79

På tal om illamående så har jag inte mått illa alls under dessa veckor 11+4 el v 12.
    Är iof extremt doftkänslig mot cigarettrök, schampo och tvål mm men inte illamående annars.
    Det var likadant med första dottern, andra dottern däremot (förra gången) mådde jag illa oftast på kvällarna.
    Man hoppas bara att inte bristen av illamående är pga att ngt är fel med fostret.
    Har däremot foglossning sedan v 8 som börjar kännas mer nu och Karpatunnelsyndrom i händerna när jag vaknar. Men glad att jag sluppit må illa iaf.

• sillencillasill
    Y o L o skrev 2016-05-27 18:53:08 följande:

Grattis vad roligt även om det var oplanerat.

Jag har fått lergigan Comp av bm som hjälper en hel del, sen att äta något litet varje timme nästan. Har tyvärr gått upp 4 kg redan men hellre det än att må så illa.

Jag tar också lergigan comp och det har varit min räddning. Men visst mår man inte helt hundra ändå. Men det börjar ge sig (är i 10+3). Mår ibland sämre på eftermiddagarna nu, var nästan lättare när det var på morgonen. Men visst, äta ofta och lite är en räddning men jag har också svullnar upp. Men hellre det än att må skit jämnt
Svar på tråden BF December 2016