• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • LyCKa55
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 21:10:09 följande:

Har snittats 2 ggr och det gick bra båda gångerna det jobbiga är efteråt när man ska lära sig att stå och gå igen efter snittet.

Bara att ställa sig upp första gången kan vara jobbigt.

Det är iof väldigt individuellt hur man mår och hur fort man mobiliserar sig (tror jag det heter.) Är man kraftigt överviktig som mig kan det vara jobbigare att ta sig ur sängen efter operationen osv. Det kan göra ont i smittsåret såklart men man får ju en del smärtlindring oxå.

Fördelen är att man slipper de onda värkarna :).

Den instabiliteten får man efter en vanlig förlossning med. Man är liksom van att ha en tyngd där fram och kompenserar för det. Det tar ett tag att komma iordning o hitta balansen i kroppen igen
  • LyCKa55

En bild på min svullna kvällsmage i en smutsig spegel;) Känner mig jättestor ikväll
  • Tvåbarnsmamman79
    LyCKa55 skrev 2016-05-26 21:17:31 följande:
    Den instabiliteten får man efter en vanlig förlossning med. Man är liksom van att ha en tyngd där fram och kompenserar för det. Det tar ett tag att komma iordning o hitta balansen i kroppen igen
    Det är svårt att ta sig upp och gå när man har ett snitt som ska läkas första gången fick jag stanna i 5 dgr på sjukhuset efter förlossningen pga att det tog tid att komma igång. Men kan tänka mig att det gör jäkligt ont mellan benen istället efter en vanlig förlossning oxå :/.
  • Madicken_82
    Seaflower skrev 2016-05-26 16:59:55 följande:
    Då är vi exakt lika på veckorna!

Jag tycker att tröttheten och illamåendet har gett med sig litegrann de senaste dagarna, men det är absolut kvar..

Jag fick ett litet bryt idag. Skulle köpa nya kläder så att jag kan dölja magen lite till.

Men nu är jag bara mellantjock tydligen

Vanliga kläder blev inte bra men jag är för liten för mammakläder
    Jah gillar o visa svullen mage
  • LyCKa55
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 21:39:39 följande:

Det är svårt att ta sig upp och gå när man har ett snitt som ska läkas första gången fick jag stanna i 5 dgr på sjukhuset efter förlossningen pga att det tog tid att komma igång. Men kan tänka mig att det gör jäkligt ont mellan benen istället efter en vanlig förlossning oxå :/.

Jo tack. Att sitta är ju inget man gör med lätthet de första veckorna. Och jag som fick sy en del hade svårt att sitta på vissa sätt efter ett par månader också
  • Fian88
    LyCKa55 skrev 2016-05-26 21:19:12 följande:

En bild på min svullna kvällsmage i en smutsig spegel;) Känner mig jättestor ikväll

Ja en liten kula är där:). Försökte ladda upp en bild men gick inte:-/. Jag är lika stor på kvällen nu i v 11+3 som jag var i v22 med sonen haha;). Men längtar tills den riktiga bebismagen kommer<3
  • Y o L o

Härlig gravidmage :)

LyCKa55 skrev 2016-05-26 21:19:12 följande:

• Y o L o

Ja väldigt individuellt, jag var uppe på benen direkt när läkaren sa ok, gick o tog en dusch själv några timmar senare och gick och åt i matsalen. Kan tänka mig att det är lika individuellt som efter en vaginal födsel :)

Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-05-26 21:10:09 följande:

Har snittats 2 ggr och det gick bra båda gångerna det jobbiga är efteråt när man ska lära sig att stå och gå igen efter snittet.

Bara att ställa sig upp första gången kan vara jobbigt.

Det är iof väldigt individuellt hur man mår och hur fort man mobiliserar sig (tror jag det heter.) Är man kraftigt överviktig som mig kan det vara jobbigare att ta sig ur sängen efter operationen osv. Det kan göra ont i smittsåret såklart men man får ju en del smärtlindring oxå.

Fördelen är att man slipper de onda värkarna :).

• Y o L o

Fint, vilken vecka är du i?

Fian88 skrev 2016-05-26 21:56:19 följande:

Provar igen:)

Svar på tråden BF December 2016