• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • HJ0812
    Fian88 skrev 2016-06-11 18:49:05 följande:
    Vad är det för nått?:)
    Ett ultraljud där organen gås igenom mer noggrant och detta görs av en läkare och tar lite längre tid. Görs när det finns en anledning till det.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Seaflower
    Y o L o skrev 2016-06-11 12:05:39 följande:

V 13 nästa vecka. Känns inte som jag har så stor mage när jag ser era fina magar. Men hade garanterat inte såhär mycket mage första gången :)

Jättegullig mage

Jag gillade min lilla mage förra gången, men denna gången vet jag inte vart det ska sluta Jag inbillar mig att det säkert stillar sig lite snart, men det kommer ju bara fortsätta att växa och växa
  • Fian88
    HJ0812 skrev 2016-06-11 22:42:28 följande:
    Ett ultraljud där organen gås igenom mer noggrant och detta görs av en läkare och tar lite längre tid. Görs när det finns en anledning till det.
    Alvin 081121 Asta 130730
    Ok, ja jag läste lite på nätet om det, inte hört om det tidigare.
  • Y o L o

Tack va snällt sagt. Kom att tänka på att det ska bli intressant sen när de börjar mäta SF-kurvan (Öhhhh heter det så förresten?) alltså när bm börjar mäta magen. Då får man ju se om man är mycket större eller om det bara känns så :)

Seaflower skrev 2016-06-11 23:11:56 följande:

Jättegullig mage

Jag gillade min lilla mage förra gången, men denna gången vet jag inte vart det ska sluta Jag inbillar mig att det säkert stillar sig lite snart, men det kommer ju bara fortsätta att växa och växa

• Redoförnytt

Hur mår ni då tjejer? Börjar ni må bättre nu?

Jag blrjade må bättre i v10 och är i v12 nu.

Mår illa när jag behöver mat och är trött. Men det är väl det. . "Ganska normal" haha.

Hur mår ni där ute?

• Y o L o

Väldigt upp o ner, har stunder när jag känner mig som vanligt men oftast på morgonen och kvällen mår jag illa.

Skönt att du mår bättre.

Redoförnytt skrev 2016-06-12 12:55:17 följande:

Mår illa när jag behöver mat och är trött. Men det är väl det. . "Ganska normal" haha.

Hur mår ni där ute?

• olw24311

Hur mår ni där ute?

Skönt för dig. Här är det ingen bättring än. Gick in i v.13 idag och mår fortfarande konstant illa och sjukligt trött :(

Börjar få svårt att orka med mina arbetspass på 12 timmar.

Lägger fortfarande till saker på listan att undvika. Längtar så efter att det ska släppa.
  • Seaflower

Hur mår ni där ute?

Jag mår mycket bättre! Gick in i v 12 igår och mår inte illa och är inte alls lika trött!

Jag blir matt väldigt snabbt utan större ansträngning, men det är ju inte så konstigt med tanke på allt nytt blod man har fått

Ska på mitt andra BM-besök på torsdag.

När får man börja lyssna på hjärtljuden??
  • LyCKa55

Hur mår ni där ute?

Jag mår bra, precis som jag gjort hela tiden den här gången egentligen. Känns konstigt. Jag mådde liksom skit vid det här laget med sonen.

Jag mår illa på morgonene och när jag borstar tänderna. Är lite trött. Annars helt som vanligt.

Känner av fogarna lite till o från. Är väl det som är mindre bra
  • Friedan

Hur mår ni där ute?

Jag mår mycket bättre! Har klarat mig på en eller två lergigan per dag och ändå känt mig ok. Men jag är otroligt trött! Orkar absolut ingenting, vill bara ligga ner och blir väldigt andfådd. Börjar bli aningens frustrerande att inte orka göra någonting här hemma eller med barnet.
Svar på tråden BF December 2016