Miaairam skrev 2016-06-09 09:15:08 följande:
Nä, jag tänker också att en välsittande bh ju inte trycker mot bröstet. Men med för liten bygel är det ju annorlunda förstås, och brösten växer ju snabbt för många under graviditeten. Jag märker nu att vissa av mina vanligs bh klämmer, medan andra omsluter skönt, trots samma storlek och att jag haft dem alla före graviditeten. Sen kan man tydligen ha bröstvävnad utanför själva tutten också, så kanske det som kan ge problem? En vän fick t ex höra på mammografin att hon hade bröstvävnad i armhålan. Förra graviditeten vågade jag som sagt inte riskera när jag hört detta, men nu tror jag att jag fortsätter med bygel så länge det är bekvämt.
Jag har haft bröstvävnad i armhålan som jag opererat bort, min mamma hade samma. Det stora problemet med det var ju att precis som vanliga bröst så gjorde det ont i samband med mens, och dessutom blev de mjölkfyllda och gjorde väldigt ont vid amning, men det fanns/finns ju inte bröstvårta så att man kunde få ut mjölken och såsett lätta på trycket där inne. Ingen utomstående kunde se bröstvävnaden, men jag kunde känna det väldigt tydligt. Valde därför att ta bort dem.