• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Friedan
    Yngla skrev 2016-06-10 19:18:02 följande:

Vi har samma bf :) har ni barn sen tidigare? Vi har ett. Har också tänkt på julen. Den blir nog inte så vanlig men ett litet mirakel kommer ju :)

Ja vi har fyra barn redan och det är främst de jag tänker på. Men det ordnar nog sig, blir lite annorlunda mot vad de är vana bara
  • Ledilnaan
    Miaairam skrev 2016-06-09 09:15:08 följande:
    Nä, jag tänker också att en välsittande bh ju inte trycker mot bröstet. Men med för liten bygel är det ju annorlunda förstås, och brösten växer ju snabbt för många under graviditeten. Jag märker nu att vissa av mina vanligs bh klämmer, medan andra omsluter skönt, trots samma storlek och att jag haft dem alla före graviditeten. Sen kan man tydligen ha bröstvävnad utanför själva tutten också, så kanske det som kan ge problem? En vän fick t ex höra på mammografin att hon hade bröstvävnad i armhålan. Förra graviditeten vågade jag som sagt inte riskera när jag hört detta, men nu tror jag att jag fortsätter med bygel så länge det är bekvämt.
    Jag har haft bröstvävnad i armhålan som jag opererat bort, min mamma hade samma. Det stora problemet med det var ju att precis som vanliga bröst så gjorde det ont i samband med mens, och dessutom blev de mjölkfyllda och gjorde väldigt ont vid amning, men det fanns/finns ju inte bröstvårta så att man kunde få ut mjölken och såsett lätta på trycket där inne. Ingen utomstående kunde se bröstvävnaden, men jag kunde känna det väldigt tydligt. Valde därför att ta bort dem.
  • Shhaw

Ni som är vana vid att sova på mage, sover ni fortfarande som ni gjort?

Hur mycket jag än vrider och vänder mig i sängen så kan jag inte sova på ett annat sätt än just mage. Får skuldkänslor varje natt men jag kan verkligen inte somna på ett annat sätt, vad gör man?

• Anonym föräldraledig
    Shhaw skrev 2016-06-11 10:48:26 följande:

Hur mycket jag än vrider och vänder mig i sängen så kan jag inte sova på ett annat sätt än just mage. Får skuldkänslor varje natt men jag kan verkligen inte somna på ett annat sätt, vad gör man?

Det är ingen fara att sova på mage så länge det är bekvämt för dig. Så det behöver du inte ha dåligt samvete för. Bebisen är så liten och ligger så väl inbäddad och skyddad så det är ingen fara!
  • Knyttan

Magbild! Vecka 15 (14+6 så v 16 imorgon). Känner mig verkligen enorm, men nu börjar det ju åtminstone likna en bebismage och inte bara fett haha! Var nog minst fyra veckor "mer" gravid förra gången innan jag hade så här mkt mage!
  • Y o L o

V 13 nästa vecka. Känns inte som jag har så stor mage när jag ser era fina magar. Men hade garanterat inte såhär mycket mage första gången :)

• HJ0812

Är det någon här som ska göra ett riktat ultraljud istället för ett rutinultraljud?

Alvin 081121 Asta 130730
  • Redoförnytt
    Shhaw skrev 2016-06-11 10:48:26 följande:

Åh, jag känner precis lika!

Vill bara sova på mage eller sidan. Och det känns lixom fel nu. Men ska inte va farligt.

Dock är det väl lika bra att avvänja sig. Snart kommer ju magen va ivägen oavsett. Haha!
  • Fian88
    HJ0812 skrev 2016-06-11 14:35:48 följande:

Är det någon här som ska göra ett riktat ultraljud istället för ett rutinultraljud?

Alvin 081121 Asta 130730
    Vad är det för nått?:)
Svar på tråden BF December 2016