• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fian88
    Miaairam skrev 2016-06-09 09:15:08 följande:
    Nä, jag tänker också att en välsittande bh ju inte trycker mot bröstet. Men med för liten bygel är det ju annorlunda förstås, och brösten växer ju snabbt för många under graviditeten. Jag märker nu att vissa av mina vanligs bh klämmer, medan andra omsluter skönt, trots samma storlek och att jag haft dem alla före graviditeten. Sen kan man tydligen ha bröstvävnad utanför själva tutten också, så kanske det som kan ge problem? En vän fick t ex höra på mammografin att hon hade bröstvävnad i armhålan. Förra graviditeten vågade jag som sagt inte riskera när jag hört detta, men nu tror jag att jag fortsätter med bygel så länge det är bekvämt.
    Ja jag har faktiskt också en vän vars bröst liksom går ut i armhålan. Så då är det klart att lite kommer i kläm. Ja gör det, sålänge det känns bra så är det säkert bra också:)
  • Seaflower

Kan vi inte lägga upp lite magbilder och skriva vilken vecka vi är i?

Jag känner mig jättestor för att vara i v 12 och skulle känna mig lugn om jag såg någon mer som är ungefär likadan

• Lilima16

Vågar äntligen gå med i gruppen, bf 25/12. Har tidigare haft 2 MA, och denna graviditet har varit lite av en berg-och-dalbana med upprepade blödningar och kraftiga kramper (senast för någon dag sedan). Fick göra ytterligare ett ultraljud där vi fick se en aktiv liten krabat-bestämde mig då för att att försöka lägga oron åt sidan och bara njuta av graviditeten. Vi ska göra Kub på torsdag (16/6).

Skulle gärna gå med i fb gruppen, har försökt hitta Michaela Gonzalez men inte lyckats...

• Miaairam
    Shhaw skrev 2016-06-09 09:49:09 följande:

Ännu en till ultraljud som såg jätte bra ut liten livlig busig bebis låg där inne som bara guppade, sparkade, lekte med händerna och sp. Herregud vilken kärlek jag har redan nu till lillen. Men en sak jag undrar över när jag gjorde Vul för exakt en vecka sedan den 1/6 så sade min gynläkare att bebis var 28mm lång från huvud till rumpa och det motsvarar vecka 9+4 men igår 8/6 när jag var hos barnmorskan så gjorde hon Ul alltså på magen där hon fick fram 3cm vilket motsvarar i vecka 10+0.

Tror ni det är tydligare med vul än ul? Eller vad är rätt? Eftersom jag vill göra KUB innan jag går på semester 14/6 så tyckte min barnmorska att det var för tidigt för då är jag bara i vecka 10+5 men nör jag räknar ifrån min gynläkares mått och så, får jag fram att jag då är i vecka 11+4 är det bra vecka för KUB?

Jag hade nog väntat en vecka få för att vara på säkra sidan. Kub görs ju endast i v 11+0 till 13+6. Snopet att komma dit och så kan de inte göra det för att det är för litet.
  • Miaairam

Vecka 15 :) Hade lite rund mage innan också, men nu har den liksom tryckts uppåt och framåt sv bebismagen nedanför...
  • Mariro

Jättefina magar allihopa! Själv känner jag mig lite fyrkantig och väldigt uppsvälld, v.13+0.

• Gabriella89

Vecka 16. Nu börjar illamåendet bli som precis i början av graviditeten för mig. Illamående mest på kvällarna och när jag går upp på morgonen. Alltså har det lugnat sig (det värsta), även om jag mår illa typ hela dagarna. Måste fortfarande trycka i mig mat hela tiden ....

Svar på tråden BF December 2016