• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Friedan

Jag har också varit på Kub idag, fick fina siffror och fick se en fin bebis dom låg och sträckte på sig! Åkte sen direkt från mottagningen till stan och köpte tre par mammabyxor och ett par överdelar. Ska bli så skönt att ta på sig bekvämare kläder.

Blev flyttad två dagar och bf är nu 22/12. Känns som att julafton kommer att bli jobbig, antingen höggravid eller nyförlöst.....

• bells123

Även fast jag var på ultraljud för snart 2 veckors sedan så känner jag ändå ett sug över att veta att allt är bra med den lille. Nu är man ju i dom dära "spök veckorna" när man inte känner sig gravid. Har kollat på en sån man kan lyssna på bebisenshjärta hemma från clear blue, någon som har erfarenhet av en sån? Har läst att de kan vara skadligt för barnet om de blir stört innan en viss vecka?

• Mliiii4

Var och gjorde ultraljud idag och är i vecka 11(10+6), alltså BF 30 december :)
    Får väl hoppas att man går över nån dag men tror de blir tidigare då både min mamma och mina systrar har fått innan BF :)
    Men va helt underbart att få se den lille krabaten som låg där inne och sparkade och viftade med armar och ben <3

• Redoförnytt
    bells123 skrev 2016-06-10 15:41:53 följande:

Även fast jag var på ultraljud för snart 2 veckors sedan så känner jag ändå ett sug över att veta att allt är bra med den lille. Nu är man ju i dom dära "spök veckorna" när man inte känner sig gravid. Har kollat på en sån man kan lyssna på bebisenshjärta hemma från clear blue, någon som har erfarenhet av en sån? Har läst att de kan vara skadligt för barnet om de blir stört innan en viss vecka?

Jag har också funderat på en sån!

Rekommenderas från v16.

Jag tror inte man ska använda den för mycket. Men om den hjälper mot stress och oro så mår man ju bättre och då mår bäbis bättre. Så jag tror inte det är farligt om man använder sunt förnuft. Hade den varit farlig hade inte apoteken såkt dem heller.

Har läst om många som provat redan v10 och hört hjärtat. Men är nog bäst att vänta till v16.

Tänker du slå till? :)
  • Redoförnytt
    Mliiii4 skrev 2016-06-10 15:53:11 följande:

Var och gjorde ultraljud idag och är i vecka 11(10+6), alltså BF 30 december :)

Får väl hoppas att man går över nån dag men tror de blir tidigare då både min mamma och mina systrar har fått innan BF :)

Men va helt underbart att få se den lille krabaten som låg där inne och sparkade och viftade med armar och ben <3

Då har vi samma BF. Men är olika långt gångna. Skumt. Jag har gjort två ul som säger 30/12 och är idag i v.12 --> v11+1.

Knasigt! :)
  • Yngla
    Friedan skrev 2016-06-10 13:47:06 följande:

Jag har också varit på Kub idag, fick fina siffror och fick se en fin bebis dom låg och sträckte på sig! Åkte sen direkt från mottagningen till stan och köpte tre par mammabyxor och ett par överdelar. Ska bli så skönt att ta på sig bekvämare kläder.

Blev flyttad två dagar och bf är nu 22/12. Känns som att julafton kommer att bli jobbig, antingen höggravid eller nyförlöst.....

Vi har samma bf :) har ni barn sen tidigare? Vi har ett. Har också tänkt på julen. Den blir nog inte så vanlig men ett litet mirakel kommer ju :)
  • Y o L o

Va kul, välkommen :)

Har du barn sedan innan?

Yngla skrev 2016-06-10 19:13:34 följande:

V 13 12+0 bf beräknad 22/12 hoppar gärna in och följs åt!

• k_a_w

Jag hoppar också in, har följt tråden på håll ett tag men nu vågar jag själv tro på det här också. BF 24/12. Har redan hunnit göra två ultraljud och den lille ser ut att växa som den ska :)

• bells123
    Redoförnytt skrev 2016-06-10 17:56:23 följande:

Jag har också funderat på en sån!

Rekommenderas från v16.

Jag tror inte man ska använda den för mycket. Men om den hjälper mot stress och oro så mår man ju bättre och då mår bäbis bättre. Så jag tror inte det är farligt om man använder sunt förnuft. Hade den varit farlig hade inte apoteken såkt dem heller.

Har läst om många som provat redan v10 och hört hjärtat. Men är nog bäst att vänta till v16.

Tänker du slå till? :)

Okej! Ja om de är farligt så bör ju inte apoteket sälja ;) . Dock så förstår jah att bm och så inte vill att man ska använda sånt hemma, tänk oron som uppstår om man inte lyckas höra hjärtljuden.

Får se hur jag gör! :)
Svar på tråden BF December 2016