• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • LyCKa55
    Gabriella89 skrev 2016-06-09 21:17:54 följande:

Vecka 16. Nu börjar illamåendet bli som precis i början av graviditeten för mig. Illamående mest på kvällarna och när jag går upp på morgonen. Alltså har det lugnat sig (det värsta), även om jag mår illa typ hela dagarna. Måste fortfarande trycka i mig mat hela tiden ....

Fin mage! Men jag funderade på om du har Bf i december när du är i v.16? Jag har bf tidigt i december, 9/12 o är i v.14(13+5).
  • Y o L o

Vad fina ni alla är. Själv känner jag mig tjock och fet. Gått upp 7 kg + dom 5 kg jag inte gick ner efter MA i december. Så inte så kul läge :(

Funderar på en värdslig sak, om det är troligt att man slipper bristningar även denna gång om man slapp det första graviditeten? Det är väl rent hormonellt om jag förstått det rätt? Ändå smörjer jag magen redan hehe, skadar ju inte och det är skönt.

• sillencillasill

Tycker att appen luras lite, enligt den har jag nu min bästa tid i graviditeten... Men, yr, illamående och orkeslös känns långt ifrån en drömtillvaro. 12+2 idag. Men alla mår väl olika såklart. Kan inte se era magar i appen men ska kolla på jobbet imorgon. Jag är mest fet...

• Gabriella89

29 november :) tack

LyCKa55 skrev 2016-06-09 21:22:30 följande:

Fin mage! Men jag funderade på om du har Bf i december när du är i v.16? Jag har bf tidigt i december, 9/12 o är i v.14(13+5).

• LyCKa55
    Gabriella89 skrev 2016-06-09 21:38:08 följande:

29 november :) tack

Okej,tänkte att det nästan måste va november:)
  • Karulin

Hej allihopa ! :) var på mitt allra första ultraljud igår. Vilken härlig känsla det var att se något där inne som rörde sig :) är inne i vecka 13 och är beräknad den 17/12. Har en liten mage men den ser mest ut som en bullmage tycker jag, kanske all kinamat man käkat haha.

• Y o L o

Instämmer helt. Längtar efter att få må bra. Tänker ibland "varför ville jag ha ett barn till?".. Men sen när jag mår bättre en stund skäms jag för att jag tänkt så.

sillencillasill skrev 2016-06-09 21:35:40 följande:

Tycker att appen luras lite, enligt den har jag nu min bästa tid i graviditeten... Men, yr, illamående och orkeslös känns långt ifrån en drömtillvaro. 12+2 idag. Men alla mår väl olika såklart. Kan inte se era magar i appen men ska kolla på jobbet imorgon. Jag är mest fet...

• sillencillasill

Kub idag och allt såg fint ut! Låga siffror och en verklig liten akrobat. Slog volter och skulle visa upp alla konster på samma gång. Otroligt coolt!

• mocha8676

Vilka fina bebismagar ni har! Jag börjar ana babybula på mig med. Tycker den kommit fram bara dom senaste dagarna. Vecka 11+6 idag!

Svar på tråden BF December 2016