• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • mocha8676
    Seaflower skrev 2016-06-13 18:39:56 följande:

Åh, Super Viking är precis den vi har snöat in på, men vi är inte överens om hjul/fälgar

Har ni vart nöjda med den??

Man får ju räkna med att den ska köras i snö, även om vintrarna här i Borås oftast regnar bort :-P

Vi har tyvärr haft otur med ett "måndagsexemplar". Först var liggdelen inte helt färgad, den hade ljusa fläckar. Fick helt ny liggdel. Efter en månads användande släppte sömmar på locket av liggdelen, fick nytt lock hemskickat. Sen var hjulen vinna. Det fixade dom genom att beställa hem nya hjul och byta dom i butiken. Sen när vi skulle byta till sittdel var den för smal för chassit. Vi hade fått fel. Fick en Viking och inte en superviking sittdel. Vi fick rätt hemkörd till dörren dagen efter hehe. Förutom detta är den underbar. Älskar den. Har vänner som har de och också är supernöjda! Hade bara lite otur i början :) dom fixade allt snabbt.

Funkar hur bea som helt i snö och terrängkörning. Hjulen är hur bra som helst, bättre än många andra vagnar.
  • mocha8676
    Seaflower skrev 2016-06-13 18:41:51 följande:

Är det några här som ska ta reda på könet då?

Det ska vi!

Och pekpinnar om att "det är väl viktigare att barnet är friskt" undanbedes vänligt, för man väljer ju inte bort barnets hälsa för att få veta könet

Vi ska! Längtar så att få reda på vad det är! Tog reda på med dottern. Kände tidigt att vi väntade en tjej. Denna gång har ja ingen aning..
  • Seaflower
    mocha8676 skrev 2016-06-14 10:50:25 följande:

Vi har tyvärr haft otur med ett "måndagsexemplar". Först var liggdelen inte helt färgad, den hade ljusa fläckar. Fick helt ny liggdel. Efter en månads användande släppte sömmar på locket av liggdelen, fick nytt lock hemskickat. Sen var hjulen vinna. Det fixade dom genom att beställa hem nya hjul och byta dom i butiken. Sen när vi skulle byta till sittdel var den för smal för chassit. Vi hade fått fel. Fick en Viking och inte en superviking sittdel. Vi fick rätt hemkörd till dörren dagen efter hehe. Förutom detta är den underbar. Älskar den. Har vänner som har de och också är supernöjda! Hade bara lite otur i början :) dom fixade allt snabbt.

Funkar hur bea som helt i snö och terrängkörning. Hjulen är hur bra som helst, bättre än många andra vagnar.

Men oj, ja det var verkligen ett måndagsexemplar!!

Men vilka hjul har ni? Det finns väl tre olika: lufthjul, punkteringfria med luftkanal i (lite större) med massor av ekrar och sen gummihjul (lite mindre) med bara tre ekrar?

Förlåt för jobbiga frågor!
  • Emmask
    Seaflower skrev 2016-06-13 21:58:48 följande:
    Nu har jag ingen själv, men min kompis hade en piercing där och hon tog ut den. Vet inte detaljerna och om hon satte i den igen efteråt tyvärr..

Växer det verkligen ihop så snabbt?
    Mina i läppen växte igen på en dag. Men utifrån min förra förlossning och med tanke på hur svullet underlivet var i fem dagar (babianrumpa) skulle jag inte komma på tanken att röra den mer än för mjuk vattentvätt på ganska länge. Fråga din bm?
  • Fian88
    frkvilljunu skrev 2016-06-14 08:30:33 följande:

Hej! jag hoppar in här om det är ok- novembertråden är rätt stilla och känner mig närmare i tid med många här.Är beräknad till 27/11 så är väl rätt troligt att det kan bli en decemberbaby i slutändan.

Klart det är ok:). Och du kan ju lika gärna gå över några dagar som att nån här inne föder för tidigt:). Är det första barnet?
  • Fian88
    sadiakhaddar skrev 2016-06-12 21:07:01 följande:

tack för era svar ska till barn morska imorgon.. hoppas allt går bra.. super rädd:(

Hur har det gått?<3
  • Tess1990

Min mage vill inte vara med alls idag

Kräkts 3 gånger varav 1 gång ute.. och bara fått behålla ett par riskakor, en halv banan och lite juice

:(

Påväg att hämta sonen på förskolan nu, hoppas jag inte tuppar av..

Fan vad jag vill att de ska bli 20e! Ska träffa läkaren och måste fan bli sjukskriven nu, orkar inte med AF och vill inte att sonens förskola ska äventyras bara för att jag mår skit

• Seaflower
    Emmask skrev 2016-06-14 13:35:43 följande:

Mina i läppen växte igen på en dag. Men utifrån min förra förlossning och med tanke på hur svullet underlivet var i fem dagar (babianrumpa) skulle jag inte komma på tanken att röra den mer än för mjuk vattentvätt på ganska länge. Fråga din bm?

Haha, babianrumpa, så klockrent!!

Minns när jag kissade direkt efter förlossningen och skulle torka mig, vilken chock!!

Kändes som fiffin var svullen ända ner till knäna
  • Emelia79
    Redoförnytt skrev 2016-06-14 08:48:59 följande:

Jag blir såå arg när jag läser sånt här! Det är inte bara dåligt och fel, utan även olagligt.

Stå på dig och ta ingen skit bara för att du är kvinna!!

Läs mer om doskrimineringslagen på do.se om du vill ha stöd i ryggen.

Lycka till!

Jag är fullt medveten om att det är olagligt men svårt att bevisa i den jobbform jag har. De kan bara välja någon annan. Nu löste det sig som tur var idag. Jag får jobba i höst tills det är dags, inga problem när det diskuterades vidare. Så jag har visst ganska okej arbetsgivare ändå. Men det är lite läskigt när tankarna börjar gå. Jag är ju inte fastanställd så sen blir det ut och söka jobb när föräldraledigheten är klar hur som helst.
  • Y o L o

Nej stackare. Går det inte att få en tidigare tid? Lider med dig.

Tess1990 skrev 2016-06-14 14:38:28 följande:

Min mage vill inte vara med alls idag

Kräkts 3 gånger varav 1 gång ute.. och bara fått behålla ett par riskakor, en halv banan och lite juice

:(

Påväg att hämta sonen på förskolan nu, hoppas jag inte tuppar av..

Fan vad jag vill att de ska bli 20e! Ska träffa läkaren och måste fan bli sjukskriven nu, orkar inte med AF och vill inte att sonens förskola ska äventyras bara för att jag mår skit

Svar på tråden BF December 2016