• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Y o L o

Om ni promenerar en längre stund (tex idag 75min) får ni ont i ryggen o höfter då? Jag blev helt slut i både rygg o höfter samt även ganska trött i fötterna o benen.

Frågar pga att jag börjar tro att jag kommer få foglossning igen och undrar då om typ Alla blir trötta i rygg o höfter eller om det är kopplat till den förbannade foglossningen.

• Tess1990
    Y o L o skrev 2016-06-28 22:34:23 följande:

Om ni promenerar en längre stund (tex idag 75min) får ni ont i ryggen o höfter då? Jag blev helt slut i både rygg o höfter samt även ganska trött i fötterna o benen.

Frågar pga att jag börjar tro att jag kommer få foglossning igen och undrar då om typ Alla blir trötta i rygg o höfter eller om det är kopplat till den förbannade foglossningen.

Jag får ont av foglossningen

Behöver ibland inte ens gå någonting utan de bara kommer, igår låste sig höften på ena sidan så ena benet blev kortare :( gjorde skitont!

Ont i ländryggen av att böja mig och lyfta saker/barn

Annars brukar de bli jobbigt efter 3-4km när jag går till och från sonens förskola (sammanlagt 6km, varav 1,5×2 är uppförsbacke)

Helt död i kroppen på kvällarna då :/

Senast jag var till läkaren beskrev jag de och hon tryckte på min rygg och hon sa iaf att de var foglossning och rekommenderade sjukgymnast
  • Y o L o

Ja jag tänkte mer om man inte har foglossning, får man ändå ont i rygg o höft av promenad. Uttryckte mig otydligt :)

Har man foglossning så får man ju ont som du säger. Jag tyckte att sjukgymnasten var bortkastat besök. Bältet var jobbigt att använda, det var kryckor som hjälpte mig förra gången.

Tess1990 skrev 2016-06-28 22:48:49 följande:

Jag får ont av foglossningen

Behöver ibland inte ens gå någonting utan de bara kommer, igår låste sig höften på ena sidan så ena benet blev kortare :( gjorde skitont!

Ont i ländryggen av att böja mig och lyfta saker/barn

Annars brukar de bli jobbigt efter 3-4km när jag går till och från sonens förskola (sammanlagt 6km, varav 1,5×2 är uppförsbacke)

Helt död i kroppen på kvällarna då :/

Senast jag var till läkaren beskrev jag de och hon tryckte på min rygg och hon sa iaf att de var foglossning och rekommenderade sjukgymnast

• Fian88
    Y o L o skrev 2016-06-29 09:20:40 följande:

Ja jag tänkte mer om man inte har foglossning, får man ändå ont i rygg o höft av promenad. Uttryckte mig otydligt :)

Har man foglossning så får man ju ont som du säger. Jag tyckte att sjukgymnasten var bortkastat besök. Bältet var jobbigt att använda, det var kryckor som hjälpte mig förra gången.

Jag har svaga känningar av foglossning ibland. Men blir absolut fortare trött i rygg, höfter och ben om jag går/står länge. Så tror att även om man inte känner av foglossning så gör fogarna att man blir tröttare fortare, tror jag:)
  • Y o L o

Ok, frågan är; ska man gå ändå? :)

Svårt jag vill ju röra mig men inte ha ont ...

Fian88 skrev 2016-06-29 10:57:53 följande:

Jag har svaga känningar av foglossning ibland. Men blir absolut fortare trött i rygg, höfter och ben om jag går/står länge. Så tror att även om man inte känner av foglossning så gör fogarna att man blir tröttare fortare, tror jag:)

• Miaairam
    Y o L o skrev 2016-06-28 22:34:23 följande:

Jag har inga besvär med foglossning, men tröttare i nedre delen av ryggen och höfterna när jag gått långt eller mycket trappor. Ont ibland, men mest att det ilar och känns obehagligt än att det verkligen smärtar. Även fortare trött i fötter och vader. Jag försöker röra mig som vanligt, men pausa när kroppen säger ifrån.
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-06-29 13:03:10 följande:

Jag tror som Miaariam att det är bra att röra sig så mycket som möjligt, men lyssna på kroppen och anpassa sig. När det gäller foglossning ska man väl absolut inte fortsätta med en rörelse som orsakar smärta? Det är vad jag har för mig - men jag har hittills varit besparad detta så kanske någon annan har bättre koll..
  • Fian88
    Y o L o skrev 2016-06-29 13:03:10 följande:

Om det är foglossning så ska man nog inte fortsätta utan försöka ta det så lugnt som möjligt. Men är det nått annat så borde det gå bra..
    Tror jag haha;)
  • Cossi
    BIX skrev 2016-06-28 21:26:54 följande:

Jag har i alla fall sluppit illamåendet. Låter jobbigt med åderbråcken, finns det inget att göra åt det? Ligga ner och jobba, det skulle vara något :D Föreslog bm det? Undrar hur många arbetsplatser det funkar på!?

Synd att man inte är bok- eller filmkritiker, då hade det nog funkat! Hon menade mer att ta pauser och lägga sig ned under dagen för att minska livmoderns tryck på kärlen. Men det lär jag inte få till under en arbetsdag i alla fall. Ingen som har liknande besvär och hittat en dunderkur ?
  • BIX
    Cossi skrev 2016-06-29 16:07:19 följande:
    Synd att man inte är bok- eller filmkritiker, då hade det nog funkat! Hon menade mer att ta pauser och lägga sig ned under dagen för att minska livmoderns tryck på kärlen. Men det lär jag inte få till under en arbetsdag i alla fall. Ingen som har liknande besvär och hittat en dunderkur ?
    Haha jaha :D Jag föreställde mig någon slags liggstol framför skrivbordet i grekisk antik stil haha :')
Svar på tråden BF December 2016