• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Ledilnaan
    Pimpinellan skrev 2016-07-01 16:13:32 följande:

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!! Glad Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

B.f 2/12 och det blir säkerligen tidigare, men platsar väl ändå hoppas jag. Flört 

Grattis till liten! Vad skönt att det äntligen har tagit sig ordentligt!
  • Pimpinellan
    Ledilnaan skrev 2016-07-01 16:22:00 följande:
    Grattis till liten! Vad skönt att det äntligen har tagit sig ordentligt! smile2.gif
    Tack! {#emotions_dlg.flower}  En enorm befrielse efter alla motgångar är det.
  • mocha8676

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!!  Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

B.f 2/12 och det blir säkerligen tidigare, men platsar väl ändå hoppas jag.  

Här har du också en ivf:are! Men för oss gick det bedyligt snabbare. Vi försökte i tre år innan första graviditeten. Nu med denna funkade det med andra ivf försöket!

Härligt att du vågar slappna av och kanske njuta nu.

Jag kände lugnet efter kub för ett par veckor sedan då jag fick se en sprattlande bebis!
  • Emmask

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!! Glad Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

B.f 2/12 och det blir säkerligen tidigare, men platsar väl ändå hoppas jag. Flört 

Stort grattis! Vilken fantastisk sak att äntligen ha en bebis på gång. Kan inte förställa mig glädjen.
  • Friedan

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!!  Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

Stort grattis, välkommen hit!
  • Cossi

Grattis! Måste kännas skönt att ha kommit så långt och kunna slappna av lite, vilken tuff resa!
  • Cossi

Vilka bra tips man får här kring fl, smart att ta 3d i veckan så det räcker längre. På mitt jobb finns ett avtal att man får viss extraersättning om man kommer över fk inkomsttak, men då måste man ta ut minst 5d/v, gäller i 6mån så sen kan man ju ta färre. Om jag nu förstått alla regler, visst är det krångligt! Skulle varit skönt om bebisen får vara hemma till aug 2018. Mina andra har varit 12 mån när de började på dagis, en kunde inte ens gå, och jag får lite dåligt samvete när jag tänker på det nu . Samtidigt känner man kraven från jobbet, inte lätt att räcka till och göra rätt för alla men så klart går familjen först.

• LyCKa55

Grattis! Gud va roligt o härligt det måste kännas efter den tiden. Är så imponerad över alla som får kämpa så hårt för sitt/sina barn när man själv har det så lätt. Kan inte sätta mig in i det. Riktigt imponerande att ni ändå fortsatt o trott att det ska fungera! Jag är en sån där som ger upp rätt lätt så jag skulle nog ha gett mig efter ett par år. Är därför ännu mer imponerad av en sån som du!
  • Pimpinellan
    mocha8676 skrev 2016-07-01 17:56:55 följande:
    Här har du också en ivf:are! Men för oss gick det bedyligt snabbare. Vi försökte i tre år innan första graviditeten. Nu med denna funkade det med andra ivf försöket!
    Härligt att du vågar slappna av och kanske njuta nu.
    Jag kände lugnet efter kub för ett par veckor sedan då jag fick se en sprattlande bebis!
    14 IVF.er varav 7 ED har jag gjort. 3 blev missfall så jag fick ändra medicin nu för att lyckas. Jag såg lille skrutt på UL v.13, men p.g.a missfall v.14 sist vågade jag inte tro på det. Nu känns det säkrare. Glad
  • Pimpinellan
    Emmask skrev 2016-07-01 18:38:45 följande:
    Stort grattis! Vilken fantastisk sak att äntligen ha en bebis på gång. Kan inte förställa mig glädjen.
    Riktig glädje kommer nog sen,jag måste vänja mig först att jag verkligen är gravid. Skrattande 
    Friedan skrev 2016-07-01 18:50:09 följande:
    Stort grattis, välkommen hit!

Tack!
    Cossi skrev 2016-07-01 19:22:30 följande:
    Grattis! Måste kännas skönt att ha kommit så långt och kunna slappna av lite, vilken tuff resa!
    Tack! Mer än tufft, jag har inte velat leva de senaste 8 åren ens...
    LyCKa55 skrev 2016-07-01 19:41:37 följande:
    Grattis! Gud va roligt o härligt det måste kännas efter den tiden. Är så imponerad över alla som får kämpa så hårt för sitt/sina barn när man själv har det så lätt. Kan inte sätta mig in i det. Riktigt imponerande att ni ändå fortsatt o trott att det ska fungera! Jag är en sån där som ger upp rätt lätt så jag skulle nog ha gett mig efter ett par år. Är därför ännu mer imponerad av en sån som du!
    Tack! Om man vill ha barn måste man kämpa tills det går-så enkelt är det. Men impad behöver du inte vara för man orkar det man måste. Det som höll mig uppe var vetskapen att jag kunde bli gravid och då kan man i regel få barn också.

Svar på tråden BF December 2016