• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Cossi

Jag tror inte att det hjälper att smörja in magen, fick bristningar med ffa min tredje trots att jag smörjde varje dag med alla tre barnen. Tänker ändå fortsätta nu då det är skönt och mysigt, använder body butter från body shop. Min mamma hade mycket bristningar så det kommer väl där ifrån...

• mocha8676
    Pimpinellan skrev 2016-07-01 20:17:44 följande:

14 IVF.er varav 7 ED har jag gjort. 3 blev missfall så jag fick ändra medicin nu för att lyckas. Jag såg lille skrutt på UL v.13, men p.g.a missfall v.14 sist vågade jag inte tro på det. Nu känns det säkrare.

Oj! Vad står ED för? Gjort sammanlagt 5 ivf, två av dessa blev missfall!
  • Mariro

Nu behöver jag era råd igen.

För att göra min fråga kort: hur länge kan en lunginflammation vara smittsam? Jag ska träffa en vän på fredag som har varit sjuk och hemma i en månad. En antibiotikakur ska vara avslutad, men hostan är fortfarande så stark att receptbelagd hostmedicin behövs. Vi ska äta och kommer liksom sitta tätt intill.

Kalla mig övernojjig, men jag är på riktigt orolig... hur skulle ni göra i min situation?

• Pimpinellan
    mocha8676 skrev 2016-07-03 11:37:20 följande:
    Oj! Vad står ED för? Gjort sammanlagt 5 ivf, två av dessa blev missfall!
    ED= embryodonation. Missfall efter det är extremt ovanligt eftersom "föräldrarna" är så unga så mina tror jag berodde på immunförsvaret.
  • Gabriella89

ljud. Efter tre pojkar har vi brutit trenden och denna oplanerade graviditet visade sig vara en liten flicka ! Jag är helt paff, överraskad, överväldigad ! Moderkakan var i framvägg och långt ner (första gången jag är med om det) och förklarar Ju varför jag knappt känner något. (Bf 29 nov).

• Tvåbarnsmamman79
    Gabriella89 skrev 2016-07-03 20:52:33 följande:

ljud. Efter tre pojkar har vi brutit trenden och denna oplanerade graviditet visade sig vara en liten flicka ! Jag är helt paff, överraskad, överväldigad ! Moderkakan var i framvägg och långt ner (första gången jag är med om det) och förklarar Ju varför jag knappt känner något. (Bf 29 nov).

Wow vad kul!
  • Hastis

Hej! Nu var det ett tag sedan jag skriv här:) är i vecka 18 nu*woopp woopp* men det har börjat komma slem:O från underlivet. Ibland gul/grönt och ibland genomskinligt eller lite mjölkigt. Är som sådant slajm man kastar på väggen .. (Sry äckligt) Har dessutom sen igår haft mer och mer mensvärk.. Gyn ska ringa vid 15 idag så får se vad dom säger. Men någon mer här inne som varit med om det eller liknande? Blir ju orolig såklart!

• mocha8676
    lilsis skrev 2016-07-03 20:43:41 följande:

När ni säger 5 ivf menar ni 5 äggplock då?

För mig så fick jag 6 st befruktade ägg från ett äggplock, så det blev bara ett.
Svar på tråden BF December 2016