• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Pimpinellan
    MP88 skrev 2016-07-06 12:09:20 följande:
    Har någon börjat fundera på namn? Vi har två favorit namn, vi vet ju inte vad det blir förrens om nån vecka. Våra favoritnamn är Vincent och Lovisa :) Berätta gärna vad ni har för namn på era listor!
    Haft pojknamnet klart sen 10 år. Flicknamn har vi "gjort av med" 2 stycken efter missfall-de kändes som tjejer, men vi har ett nytt. Dock inga offentliga här. Flört
  • frkvilljunu

åh tsonet är så mysigt att gå och fundera på namn! har några väldigt olika förslag. tror att jag vill hålla det öppet lite oxh hoppas att man känner vem det är när han/hon kommer ut.

med sonen som är tonåring nu var jag säker på att det skulle va en tjej så pojknamn fanns inte alls men kände på bb att han skulle ha ett kort namn vilket det blev. dottern som är 3 år äldre har ett långt och mjukt namn som var bestämr innan - hade ett kill ochctjej namn klart då.

• Cossi
    HJ0812 skrev 2016-07-05 19:41:42 följande:

I vilken vecka ska dom kolla hjärtat? 

Enl bm brukar de kolla kring v20, men läkaren som gör det ska på semester så det blir först v 24-25. Borde ju vara enklare att se när hjärtat är större.
  • HJ0812
    Cossi skrev 2016-07-06 19:45:20 följande:
    Enl bm brukar de kolla kring v20, men läkaren som gör det ska på semester så det blir först v 24-25. Borde ju vara enklare att se när hjärtat är större.
    Ok. Jag ska också kolla hjärtat men gör det i samband RUL i v. 20.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • Cossi
    HJ0812 skrev 2016-07-06 19:59:00 följande:

Ok. Jag ska också kolla hjärtat men gör det i samband RUL i v. 20.

Hoppas allt ser bra ut då hos er lilla bebis

Vår dotter föddes med ASD och en stor VSD och förstorat hjärta, och trots att läkarna först inte trodde att det skulle gå slapp hon operation och mår jättebra idag! Men det var en shock när hon föddes, man tänker och hoppas ju att allt ska vara bra. Vad för problem har ni haft?(om du vill berätta, det behöver du absolut inte!)
  • mocha8676

Svårt med namn, speciellt pojknamn. Vi har dock ett bestämt sen förra graviditeten då vi fick vår dotter Ellie. Erik blir det på pojke.

Flicknamn är inte bestämt, men i toppen har vi just nu Emma och Olivia.

• HJ0812
    Cossi skrev 2016-07-06 21:12:52 följande:
    Hoppas allt ser bra ut då hos er lilla bebis smile1.gif
    Vår dotter föddes med ASD och en stor VSD och förstorat hjärta, och trots att läkarna först inte trodde att det skulle gå slapp hon operation och mår jättebra idag! Men det var en shock när hon föddes, man tänker och hoppas ju att allt ska vara bra. Vad för problem har ni haft?(om du vill berätta, det behöver du absolut inte!)
    Så skönt att det gick bra och jag förstår att det var en chock. Är något fel så är det ju jättebra att vara förberedd på det innan. Anledningen i mitt fall är bara en medicin som kan ge hjärtmissbildning, inget av barnen har problem med hjärtat. Jag längtar så efter undersökningen för det är först då jag vågar tror att det ska gå bra.
    Alvin 081121 Asta 130730
  • JonnaEmilia75

Jag: Abbe, vill du helst ha en lillebror eller lillasyster?

Abbe (3år): Hmmm... Ett troll!

Tyvärr för Abbe blir det inget troll, det blir en liten bror! :D

Vi var på rul igår och allt såg fint ut. Pojknamn är svårt! Vi har ett enda som vi vill att han ska heta, men ingen plan B om han kommer ut och inte alls är en Ture.

• Emmask
    JonnaEmilia75 skrev 2016-07-08 12:13:02 följande:

Jag: Abbe, vill du helst ha en lillebror eller lillasyster?

Abbe (3år): Hmmm... Ett troll!

Tyvärr för Abbe blir det inget troll, det blir en liten bror! :D

Vi var på rul igår och allt såg fint ut. Pojknamn är svårt! Vi har ett enda som vi vill att han ska heta, men ingen plan B om han kommer ut och inte alls är en Ture.

Själv har jag både Abbe och Ture på min lista men maken instämmer inte :(
Svar på tråden BF December 2016