• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • olw24311

Jag måste vänta ända till 11/8 på RUL. Har känt lite sprattlade men nu va det länge sen :(

Tänkte inte kolla kön. Vill bara se att det finns ett litet liv därinne.

• Anonym föräldraledig

Ska på RUL 19/7, så bara en vecka kvar. Känner en del rörelse, inte varje dag, men några gånger i veckan iaf, så det är skönt. Har också börjat få lättare sammandragningar emellanåt, så det är lite jobbigt även om det inte gör ont. Hade mycket förra graviditeten, men de kom senare då. Hade hoppats på att det skulle dröja åtminstone 10 veckor. :)

• Friedan

Jag har mitt RUL den 26/7 och längtar! Tänker åka och köpa säng med tillbehör direkt efter om allt ser bra ut

Ang rörelser så är jag kanske trögare än andra men jag har aldrig känt något allt förrän runt v. 20. Så än har jag inte börjat oroa mig för det.

• LyCKa55

Jag har kännt sparkar i princip varje dag ett par gånger per dag i ca en vecka nu. Och innan det va det lite mindre ofta. Men jag började känna det i v.17. Är nu i v.19. Jag kanske är ovanlig som känner så mycket. Men jag har moderkakan i bakvägg. Verkar inte va lika vanligt

• Hastis
    LyCKa55 skrev 2016-07-11 12:28:14 följande:

Jag har kännt sparkar i princip varje dag ett par gånger per dag i ca en vecka nu. Och innan det va det lite mindre ofta. Men jag började känna det i v.17. Är nu i v.19. Jag kanske är ovanlig som känner så mycket. Men jag har moderkakan i bakvägg. Verkar inte va lika vanligt

Jag är oxå i vecka 19 och pappan har känt och jag ser sparkarna ibland. Har mk i bakvägg oxå:)
  • Tess1990

Var på RUL idag :D

Hen lever och har inte tre huvuden! (Haha drömde de)

Allt såg jättebra ut, blev flyttad fram 2 dagar (19+0 till 19+2) så har nu BF 2a Dec :)

Moderkakan satt lågt i bakvägg så ska tillbaka i v.32 för att kolla läget igen, har just nu inge problem av de iaf

Har känt hen i flera veckor men iförrgår, igår och idag har jag inte känt nåt, men de var för att hen ligger dubbelvikt mot min ryggrad ^^ så lite oroligt var de innan

• sadiakhaddar

hej alla, jag är i vecka 17+3 nu och har inte känt någon spark eller någon rörelse än. börjar bli orolig nu?  känner någon igen sig? är det normalt?

• Anonym föräldraledig
    sadiakhaddar skrev 2016-07-11 14:46:16 följande:

hej alla, jag är i vecka 17+3 nu och har inte känt någon spark eller någon rörelse än. börjar bli orolig nu?  känner någon igen sig? är det normalt?

I min förra graviditet kände jag inget innan vecka 20, skulle tro att det dröjde till åtminstone vecka 23-24, om inte längre innan sambon kunde känna. Du behöver absolut inte vara orolig!
  • Fian88

Idag var vi på rul och allt såg bra ut:). Och vi ska få en pojke till:)<3

• olw24311
    Fian88 skrev 2016-07-11 22:35:28 följande:

Idag var vi på rul och allt såg bra ut:). Och vi ska få en pojke till:)<3

Grattis :)
Svar på tråden BF December 2016