• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Fian88
    Pimpinellan skrev 2016-07-01 16:13:32 följande:

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!! Glad Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

B.f 2/12 och det blir säkerligen tidigare, men platsar väl ändå hoppas jag. Flört 

Stort grattis!!<3
  • Miaairam
    Pimpinellan skrev 2016-07-01 16:13:32 följande:

Vågar mig nog in här nu efter att ha sett en levande bebis på UL i onsdags!! Glad Först nu kan jag säga att jag är gravid. Men min historik av 10 års försök, oändliga IVF.er och ED och flera missfall har det inte varit givet att komma ända hit. Inte följt tråden, men får väl läsa ikapp litegrann vart efter.

B.f 2/12 och det blir säkerligen tidigare, men platsar väl ändå hoppas jag. Flört 

Grattis och välkommen! Vilken lång resa du gjort! Så skönt att du äntligen har kommit såhär långt. Jag har BF 3 dec, så vi är ungefär lika långt gångna (fast jag har sluppit den långa kampen för att komma hit). Jag har fått gravidmage senaste veckan, efter att ha varit svullen/sett småtjock ut ett tag. Så härligt att känna att man är gravid på riktigt! :)
  • Pimpinellan
    Fian88 skrev 2016-07-01 20:35:41 följande:
    Stort grattis!!<3
    Tack!
    Miaairam skrev 2016-07-01 21:36:11 följande:
    Grattis och välkommen! Vilken lång resa du gjort! Så skönt att du äntligen har kommit såhär långt. Jag har BF 3 dec, så vi är ungefär lika långt gångna (fast jag har sluppit den långa kampen för att komma hit). Jag har fått gravidmage senaste veckan, efter att ha varit svullen/sett småtjock ut ett tag. Så härligt att känna att man är gravid på riktigt! :)

Tackar! Jag har rejäl mage och fick blickar redan v.9. Ytterst få kläder som passar så jag måste ut och köpa mammakläder eller stora kläder nästa vecka. Ett par mammabyxor har jag redan köpt.
  • sillencillasill

Fått en kraftig UI och påbörjat en penicillinkur. Är det vanligare när man är gravid? Inte haft det på många år...

• Marialia

[quote=76762380][quote-nick]sillencillasill skrev 2016-07-02 23:35:49 följande:[/quote-nick]Fått en kraftig UI och påbörjat en penicillinkur. Är det vanligare när man är gravid? Inte haft det på många år...[/

Ja det är vanligare när man är gravid. Fick det förra veckan, är i v 15 (14+6) nu, har inte haft det sen jag var 15! Viktigt att ha koll på och behandla direkt när man är gravid.

• Y o L o

Smörjer ni in magen med någon olja eller liknande? Jag började med det tidigt förra graviditeten o fick inga bristningar. Men bristningar beror väl enbart på hormonerna va? Har smörjt magen med kokosolja några gånger nu mest för att det är skönt. Även fast jag läst att olja inte hjälper mot bristningar så tänker jag "men tänk om det gör det ändå?"..

Haha jag låter nog knäpp nu..

• Miaairam
    Y o L o skrev 2016-07-03 00:07:12 följande:

Smörjer ni in magen med någon olja eller liknande? Jag började med det tidigt förra graviditeten o fick inga bristningar. Men bristningar beror väl enbart på hormonerna va? Har smörjt magen med kokosolja några gånger nu mest för att det är skönt. Även fast jag läst att olja inte hjälper mot bristningar så tänker jag "men tänk om det gör det ändå?"..

Nej, smörjer inte. Gjorde inte med förra heller och fick inga bristningar, trots ganska rejäl mage. Fick dock bristningar på låren...
  • LyCKa55
    Y o L o skrev 2016-07-03 00:07:12 följande:

Har också funderat på att köpa nåt men vill då veta att det ev hjälper. Fick rätt mycket bristningar sist o lär väl säkert få det igen om man inte gör nåt. Sen hjälper det kanske inte alls men bättre att försöka
  • Fian88

Vad jag vet så får man bristningar pga hormoner och gener. Köpte ändå Weledas olja för tänker att det är skönt och mysigt att smörja magen, är dessutom väldigt torr i hyn så det lär ju knappast skada:)

Svar på tråden BF December 2016