• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • HJ0812
    Cossi skrev 2016-07-05 19:14:23 följande:
    Var på rul idag och fick åter se den lilla bebben, det var full fart! Bm var dock lite virrig och inte så förtroendeingivande, fick gå tillbaka och göra om vissa delar som hon hade glömt, och när jag frågade om moderkakan sa hon att den låg i framväggen lågt nere men nog inte för långt nere och den låg i alla fall inte framför "öppningen". Sen fick vi med oss tre bilder på ryggraden och tre på skallen i profil...Jag fick tur nog riktigt söta från kub tidigare! Det känns i alla fall skönt att jag ska på ett extra hjärtultraljud hos läkare om några veckor, då får hon kolla upp moderkakan. Min dotter föddes med hjärtfel så därför får jag gå på en extra koll.
    I vilken vecka ska dom kolla hjärtat? 
    Alvin 081121 Asta 130730
  • BIX
    Y o L o skrev 2016-07-05 18:54:13 följande:

Har er arbetsgivare fixat mer ersättare för er ännu?

Det är ju inte såå lång tid kvar. Känner en stress över att det inte verkar finnas någon plan, det är som de förlitar sig på att jag ska lösa det.

Jag tycker ändå det är ganska lång tid kvar - en vanlig uppsägningstid på en arbetsplats är väl 3 månader? Beror ju förstås vad man har få jobb..

Själv är jag konsult och har berättat för min arbetsgivare men inte för kunden. Försöker klä mig så att det inte ska synas och eftersom jag är ny hos kunden har jag tänkt att de inte ser. Fast igår blev jag erbjuden att sitta av en kvinna på pendeltåget haha, så jag kanske inte är så osynlig som jag tror :o
  • Ledilnaan
    Gabriella89 skrev 2016-07-05 15:23:51 följande:

Åh så spännande, precis som mig ! Hur gamla är dina? :)

Mina pojkar är 6 år, 8 år och 10 år.
    Y o L o skrev 2016-07-05 18:54:13 följande:

Har er arbetsgivare fixat mer ersättare för er ännu?

Det är ju inte såå lång tid kvar. Känner en stress över att det inte verkar finnas någon plan, det är som de förlitar sig på att jag ska lösa det.

Jag har inte ens berättat på jobbet än...tänkte göra det efter semestern och RUL.

• MP88

Har någon börjat fundera på namn? Vi har två favorit namn, vi vet ju inte vad det blir förrens om nån vecka. Våra favoritnamn är Vincent och Lovisa :) Berätta gärna vad ni har för namn på era listor!

• Tess1990
    MP88 skrev 2016-07-06 12:09:20 följande:

Har någon börjat fundera på namn? Vi har två favorit namn, vi vet ju inte vad det blir förrens om nån vecka. Våra favoritnamn är Vincent och Lovisa :) Berätta gärna vad ni har för namn på era listor!

Lovina (favorit!)

Lotus (favorit!)

Evangeline (mellannamn)

Lily (mellannamn)

Kili

Charlie

Vincent

Freja

Terry

Ingen aning vad de kommer bli, får se när hen föds

Våran son heter Dante :) (pappan heter DANiel och jag THErese ^^ + tre olika personer sa oberoende av varandra att det var ett jättebra namn, när han föddes var det en liten Dante)

Hans mellannamn består av farfars namn och min styvfars namn ihopsatt, var för sig är dom vanliga, tillsammans finns det bara en enda till i sverige som heter ^^ tänkte lägga till Lotus också men blev inte så
  • Y o L o

Ja jo beror ju på vad man har för jobb. Var upprörd över att de fortsätter binda upp specifika uppgifter på mig, tycker det är ogenomtänkt. Vissa saker jag arbetar med tar några månader att sätta sig in i ordentligt. Jag är ju också rädd att inte kunna jobba hela hösten eftersom jag redan känner av foglossning nu.

Behövde få gnälla av mig lite :)

• Y o L o

Tycker killnamn är så svårt. Samma sak förra gången. Tjejnamn är klart.

Det killnamn jag tänkt tog bonusens mamma till sitt barn som föddes förra veckan :(

• BIX
    Y o L o skrev 2016-07-06 12:27:01 följande:

Ja jo beror ju på vad man har för jobb. Var upprörd över att de fortsätter binda upp specifika uppgifter på mig, tycker det är ogenomtänkt. Vissa saker jag arbetar med tar några månader att sätta sig in i ordentligt. Jag är ju också rädd att inte kunna jobba hela hösten eftersom jag redan känner av foglossning nu.

Behövde få gnälla av mig lite :)

Det behöver man ibland :) Jag har nog aldrig jobbat med någon chef som haft någon vidare framförhållning, och det är ju trist om man känner att det är en själv som kommer få sota för det längre fram (genom stressig överlämning t.ex.). Du får försöka komma ihåg att det absolut inte är ditt problem bara så att du inte känner dig stressad av någon annans ansvarsområde!
  • Anonym föräldraledig
    MP88 skrev 2016-07-06 12:09:20 följande:

Tycker det är svårt med namn. Jag gillar gamla svenska namn, några av tjejnamnen på listan är:
    Eira
    Elna
    Enid
    Etna
    Henny
    Ilma
    Ina
    Kalla
    Karna
    Saida
    Tora
    Vega
    Killnamn är svårare, men Sven, Knut, Björn och liknande är det jag letar efter.
  • sillencillasill

Min chef och chefsgruppen har börjat fundera på lösning, jag är dessutom ny sedan maj så de blev lite chockade men är superbra och peppande. Jag vill kunna jobba till mitten av dec, BF 20 dec.

Tjejnamn är klart: Mathea (mellannamn som alla i släkten Margareta)
    Killnamn: Conrad, Edwin, Vilgot (mellannamn som alla i släkten Erik och Rune, kanske Nils-Erik om jag får feeling)

Jag ska på RUL 28/7 så det börjar dra ihop sig och jag vill ta reda på kön. Om det går att se.

Svar på tråden BF December 2016