• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • JonnaEmilia75
    Emmask skrev 2016-07-08 12:58:33 följande:

Själv har jag både Abbe och Ture på min lista men maken instämmer inte :(

Nä vad tråkigt! Fina namn tycker jag (såklart). Vad är han inne på för typ av namn?
  • Miaairam
    JonnaEmilia75 skrev 2016-07-08 12:13:02 följande:

Jag: Abbe, vill du helst ha en lillebror eller lillasyster?

Abbe (3år): Hmmm... Ett troll!

Tyvärr för Abbe blir det inget troll, det blir en liten bror! :D

Vi var på rul igår och allt såg fint ut. Pojknamn är svårt! Vi har ett enda som vi vill att han ska heta, men ingen plan B om han kommer ut och inte alls är en Ture.

Min treåring vill bara ha en storebror... Blir lite svårt att fixa! :D
  • BIX

Imorse var jag på RUL. Vi skulle inte ta reda på kön - gjorde inte det med dottern - men på tåget på väg till stan ändrade vi oss. Det är visst en pojke!! :D

• Cossi
    BIX skrev 2016-07-08 17:24:06 följande:

Imorse var jag på RUL. Vi skulle inte ta reda på kön - gjorde inte det med dottern - men på tåget på väg till stan ändrade vi oss. Det är visst en pojke!! :D

Grattis, så söt!
  • mocha8676

Grattis! En av varje :) jag ska ta reda på kön på rul 29/7 :)
  • LyCKa55
    JonnaEmilia75 skrev 2016-07-08 12:13:02 följande:

Jag: Abbe, vill du helst ha en lillebror eller lillasyster?

Abbe (3år): Hmmm... Ett troll!

Tyvärr för Abbe blir det inget troll, det blir en liten bror! :D

Vi var på rul igår och allt såg fint ut. Pojknamn är svårt! Vi har ett enda som vi vill att han ska heta, men ingen plan B om han kommer ut och inte alls är en Ture.

Så roligt!:) Ja det där med namn är svårt. Hae inget sådär hundraprocentigt pojknamn. Har dock på känn att det kan va en pojke till. Vi får se på torsdag:)
  • LyCKa55

Det va en fin bild!:) Vad kul med en pojke när ni har en tjej:) Själv har jag en son och vill gärna ha en dotter. Tror dock på en pojke till.
  • olw24311

Nej nu behöver mitt psyke att bebisen börjar ge sig till känna. Nojjar över att det inte finns något där inne.

• sillencillasill
    olw24311 skrev 2016-07-11 09:23:24 följande:

Nej nu behöver mitt psyke att bebisen börjar ge sig till känna. Nojjar över att det inte finns något där inne.

Jag ska på RUL 28/7 och jag håller med dig om att man förstår uttrycket Spökveckorna. Jag känner inget i magen och illamåendet är bättre.

Jag ska ta reda på kön om de kan se det. Räknar dagarna....
  • Seaflower
    olw24311 skrev 2016-07-11 09:23:24 följande:

Usch ja, samma här!!! Gick in i v 16 i lördags och har rul först 9/8

Jag tror att jag har känt något några gånger, det är som att någon blåser en hubba bubba-bubbla som spricker, men det är kanske tre ggr de senaste veckorna och jag vill känns mer!
Svar på tråden BF December 2016