• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Pimpinellan
    lilsis skrev 2016-07-04 18:10:09 följande:
    Här räknar vården äggplock = ett försök. Sedan kan det bli 0 eller 10 återföringar på samma försök.
    Det skiljer från landsting till landsting. Vet de som inte gått till ET och fått räkna bort det försöket. Alla IVF-regler borde rimligen vara lika i alla landsting tycker jag.
  • lilsis
    mocha8676 skrev 2016-07-04 18:33:42 följande:

Dom räknar på samma sätt i min kommun! Är du gravid via ivf också?

Njäe, fick tillbaka min fjärde återföring (ET) idag, tredje i år. De andra två (FET) klarade sig till 5+1 varav den ena skulle haft BF i december.

Bara nyfiken för folk uttrycker sig så olika
  • Hastis
    Mariro skrev 2016-07-04 19:10:00 följande:
    Vad skönt att allt såg bra ut! :) Det är väl så kanske att mensvärken har att göra med att livmodern växer hela tiden. Och ja, flytningar är ju sådär trevligt, men är väl en liten del av allt vi kommer uppleva under den här tiden haha.
    Ja hon sa att bebis växer nog väldigt mycket och därför mensvärken blivit så mycket värre. Men det får gärna göra ont bara bebis mår bra och den låg där med fötterna i kors och såg ut att trivas fint där inne! MK i bakvägg så inte så konstigt att jag känt utanpå redan:D
  • Mariro
    Hastis skrev 2016-07-04 20:41:54 följande:

Ja hon sa att bebis växer nog väldigt mycket och därför mensvärken blivit så mycket värre. Men det får gärna göra ont bara bebis mår bra och den låg där med fötterna i kors och såg ut att trivas fint där inne! MK i bakvägg så inte så konstigt att jag känt utanpå redan:D

Härligt! Det gör ju ont lite här och där hela tiden, och speciellt om det är första barnet har man ju inte koll om det är "okej" smärta eller om nått är farligt och fel. Oftast tror man ju det senare och nojjar upp sig i onödan :) men då känner du en del fladder och sparkar, så himla härligt! Min ligger i framvägg så det dröjer nog ett tag för mig.
  • Hastis
    Mariro skrev 2016-07-04 21:37:20 följande:
    Härligt! Det gör ju ont lite här och där hela tiden, och speciellt om det är första barnet har man ju inte koll om det är "okej" smärta eller om nått är farligt och fel. Oftast tror man ju det senare och nojjar upp sig i onödan :) men då känner du en del fladder och sparkar, så himla härligt! Min ligger i framvägg så det dröjer nog ett tag för mig.
    Okej vad tråkigt att behöva vänta med att kunna känna;) jag har 2 barn sen tidigare. Så är väl relativt härdad trodde jag iaf:) men när det blev så annorlunda mot tidigare. Mest att det gjorde så pass ont att jag får ibland stanna upp en stund.
  • Gabriella89

Tusen tack ! Vad roligt med en till som väntar nr 4 :) jag känner också så, så tscksam !

Cossi skrev 2016-07-04 17:00:47 följande:

Grattis, så roligt! Min tredje var en flicka efter två pojkar och jag var så förvånad när hon föddes, jag var säker på en pojke till. Men det gjorde mig jätteglad även om jag alltid sagt att det inte spelar någon roll vilket kön det är. Är glad att jag fått uppleva att även vara "flickmamma". Väntar nu mitt fjärde och vill precis som innan inte veta kön före förlossningen, känns bara fantastiskt att jag fått bli gravid och uppleva ännu ett mirakel!

• Ledilnaan
    Gabriella89 skrev 2016-07-04 23:13:16 följande:

Tusen tack ! Vad roligt med en till som väntar nr 4 :) jag känner också så, så tscksam !

Jag väntar också nummer 4, har 3 pojkar sen innan.
  • Gabriella89

Åh så spännande, precis som mig ! Hur gamla är dina? :)

Ledilnaan skrev 2016-07-05 13:16:10 följande:

Jag väntar också nummer 4, har 3 pojkar sen innan.

• Y o L o

Har er arbetsgivare fixat mer ersättare för er ännu?

Det är ju inte såå lång tid kvar. Känner en stress över att det inte verkar finnas någon plan, det är som de förlitar sig på att jag ska lösa det.

• Cossi

Var på rul idag och fick åter se den lilla bebben, det var full fart! Bm var dock lite virrig och inte så förtroendeingivande, fick gå tillbaka och göra om vissa delar som hon hade glömt, och när jag frågade om moderkakan sa hon att den låg i framväggen lågt nere men nog inte för långt nere och den låg i alla fall inte framför "öppningen". Sen fick vi med oss tre bilder på ryggraden och tre på skallen i profil...Jag fick tur nog riktigt söta från kub tidigare! Det känns i alla fall skönt att jag ska på ett extra hjärtultraljud hos läkare om några veckor, då får hon kolla upp moderkakan. Min dotter föddes med hjärtfel så därför får jag gå på en extra koll.

Svar på tråden BF December 2016