• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Friedan

[quote=76792506][quote-nick]Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-12 16:20:03 följande:[/quote-nick]Grattis! Hur många pojkar har du nu?

Vi var oxå på ultraljud igår bebisen är en flicka gissade undersökaren på (till 95% sa hon.) Hon visade tre streck som ska vara snippan. Tror ni att de oftast har rätt när de gissar el kan de ha fel?[/

Jag tror att de är väldigt säkra när de säger så, grattis

Jag har fyra barn och vid varje ul har de visat ut könsorganen och sagt ungefär som till er, att det med 95% är en tjej/kille. För oss har det stämt hittills i alla fall ....

• mocha8676
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-12 16:20:03 följande:

Grattis! Hur många pojkar har du nu?

Vi var oxå på ultraljud igår bebisen är en flicka gissade undersökaren på (till 95% sa hon.) Hon visade tre streck som ska vara snippan. Tror ni att de oftast har rätt när de gissar el kan de ha fel?

Vet att när jag väntade min dotter så var det svårt för henne att se. Men tillslut kände hon sig säker på tjej. Men hon sa att vi inte skulle tapetsera barnrummet rosa utifall att hon såg fel :)
  • Anonym föräldraledig

Är i vecka 19 och har haft värk i magen några dagar nu, är även öm om jag trycker på magen. Antar att det är växtvärk, men är det någon som känner igen sig? Kan inte minnas att det var så här i förra graviditeten.

• Cossi
    Seaflower skrev 2016-07-12 16:22:01 följande:

Är det någon mer som har galen huvudvärk varje dag?

Mitt har hållit på i stort sett varje eftermiddag från lunch tills att jag går och lägger mig i typ två veckor!

Jag blir knäpp snart!

Ipren får man ju inte ta och alvedon hjälper inte lika bra..

Jag minns att jag hade en period med min dotter med, men hade förträngt hur jobbigt det var!

Samma här! Jag har aldrig haft så mycket huvudvärk som i denna graviditet, både spänningshuvudvärk och lättare migrän, värst eftermiddagar och kvällar, då hjälper bara att ligga ned i tyst rum. Fast det får man inte alltid lov till... Senaste åren har jag fått migrän innan varje mens, så jag har säkert blivit känsligare för hormoner på äldre dar
  • Fian88
    Tvåbarnsmamman79 skrev 2016-07-12 16:20:03 följande:
    Grattis! Hur många pojkar har du nu?
    Vi var oxå på ultraljud igår bebisen är en flicka gissade undersökaren på (till 95% sa hon.) Hon visade tre streck som ska vara snippan. Tror ni att de oftast har rätt när de gissar el kan de ha fel?
    Tack:). Detta blir vårt andra barn och andra son<3.
    Det kan hända att dom ser fel när det är tjej, men har man sett tre tydliga streck och ingen snopp så är det nog väldigt säkert ändå:). Grattis! Vad har du sen innan?:)
  • Tvåbarnsmamman79
    Fian88 skrev 2016-07-12 21:08:40 följande:
    Tack:). Detta blir vårt andra barn och andra son<3.
    Det kan hända att dom ser fel när det är tjej, men har man sett tre tydliga streck och ingen snopp så är det nog väldigt säkert ändå:). Grattis! Vad har du sen innan?:)
    Jag har två flickor så detta blir tredje då :).
  • Fiamia

Här är en till som varit på rul.

Såå underbart att se den lille krabaten på skärmen, vi var där idag.
    Allt såg bra ut!
    Man blir lika rörd varenda gång! Hjärta 

Datumet blev 6 december.

• Tvåbarnsmamman79
    Fiamia skrev 2016-07-12 23:53:34 följande:

Här är en till som varit på rul.

Såå underbart att se den lille krabaten på skärmen, vi var där idag.
    Allt såg bra ut!
    Man blir lika rörd varenda gång! Hjärta 

Datumet blev 6 december.

Kollade ni könet?
    Härligt att allt såg bra ut!
  • LyCKa55
    Anonym föräldraledig skrev 2016-07-12 20:57:33 följande:

Är i vecka 19 och har haft värk i magen några dagar nu, är även öm om jag trycker på magen. Antar att det är växtvärk, men är det någon som känner igen sig? Kan inte minnas att det var så här i förra graviditeten.

Jag känner igen mig. Har haft rejält ont o varit öm. Även ner i underlivet. Har ju haft urinvägsinfektion nyligen som nu ska kollas om den är borta. Har trott att den kanske är kvar. Men samtidigt kände jag inte av den när jag hade den.. Så kanske "bara" är växtvärk då.
  • Hallondricka

I förrgår var vi äntligen på RUL. Blev flyttad från 1 december till 11, likadant som med vårt tidigare barn, jag verkar få små barn så då blir dem daterade lite yngre.

jag har ju inte känt något så jag var glatt överraskad att det fanns en bebis där över huvud taget. Livmodern i framvägg med vilket kan ha bidragit att jag ännu inte känt något. Hon kunde inte se kamrarna i hjärtat och hjärnhalvorna (eller vad det nu är dem kollar) pga att bebisen låg precis bakom ärrvävnaden från mitt förra kejsarsnitt så vi ska tillbaka om 2 veckor och kika igen, men vad hon kunde se såg allt bra ut :)

Svar på tråden BF December 2016