Gabriella89 skrev 2016-08-07 11:16:24 följande:
Har man målat upp en bild i sitt huvud av vem barnet i magen är och att det sedan visar sig att inte stämma så får väl vem som helst känns så. Istället för att predika om sin inställning till genus och trampa på någon så kan man kanske skriva "vad tråkigt att du känner så". Här kan vi väl hitta bättre sätt att stötta varandra. Vi är alla gravida och vi har olika tycken och olika sätt att hantera våra graviditeter och olika sätt att förhålla oss till våra ofödda barn. Här behövs en accepterande och lyssnande inställning, annars kommer denna tråd bli så himla tråkig.
Himla skönt att läsa ditt inlägg och någon som har lite samma tänk som en själv. Vet inte varför allt måste tas så allvarligt och att man inte bara kan acceptera att alla är olika beroende på bakgrund, uppväxt och upplevelser man har i bagaget. Som sagt tror jag att jag lämnar den här gruppen då jag blir mer upprörd än stöttad o håller mig till dem jag lärde känna när jag väntade första barnet. Synd bara att det ska vara så!
Jag som omföderska har inte samma behov av en sån här grupp som förstföderskorna. Jag hoppas ni finner nån stöttning annars sök er till en annan grupp. Finns härliga o stöttande människor där ute med