• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Andan
    Cossi skrev 2016-08-04 19:51:37 följande:

Hur har det gått med dig idag? Det är obehagligt när hjärtat rusar, jag får det också ibland. Oftast lugnar det ner sig när jag ligger. Så fort jag bara ställer mig upp får jag en puls på 110-120. Har problem med lågt tryck så är väl delvis orsaken. Mycket extraslag också. Viktigt att kolla blodvärdet så det inte är för lågt. Har du ofta så hög vilopuls borde du få träffa en läkare och göra ekg.

Tack men det är samma, suttit i soffan sedan en timme innan dess ett lugnt bad ändå har jag en puls på 90 vilket inte händer ofta.

Jag har påtalat detta hos bm flera ggr men hon säger bara att de e vanligt...

Har inte kollat mitt blodtryck på ett tag, kanske ska jag ringa o kolla med henne?

Jag tänker att det är vanligt att de rusar som du säger av att tex resa sig upp, gå i trappor etc. Men inte att det ska vara så konstant. Otroligt stressande, blir ju som ett ont hjul då man blir orolig haha.

Hoppad att du mår bättre :)
  • littlemissladylina

Hej alla blivande decembermammor???? Vi var på RUL för en vecka sedan och väntar nu vår andra lilla tjej den 27 dec! Overkligt att det redan gått halvvägs, men förstår bara inte hur jag ska orka (min dotter är 2,5 år nu och inne i en galen trots-period och jag har foglossning och är helt slut trots att jag haft 4 veckors semester nu...)????..Kan foglossning bli bättre allt eftersom?

Förresten, är det någon här som vet om det finns en FB-grupp för oss med december BF att ansluta sig till? Tyckte det var så bra vid förra graviditeten, med allt stöd/råd man fick via den gruppen????

• Friedan
    Javas skrev 2016-08-04 14:37:38 följande:

Vi klurar på namn till lillbönan i magen, det är ju supersvårt! Är det någon av er som har bra idéer eller redan bestämt? Vi har en Algot sen tidigare, vet inte kön på liten :)

Vi har haft Sigrid som favorit fyra gånger, men inte ens den här gången blir det en Sigrid. Jag tycker att pojknamn är svårare men vi pratar om Eskil eller Tage. 
  • Friedan
    LyCKa55 skrev 2016-08-04 20:00:23 följande:
    Det är svåårt med namn! Vi har funderingar på Sackarias och Julius. Jag gillar Milton också.

Här är föresten en bild på lilla magen:)
    Fin magbild! 
  • Y o L o

Tveksamt om foglossning blir bättre, snarare värre tror jag. Har också en dotter på 2,5, börjar bli jobbigt att vara lika aktiv som hon är. Min foglossning är mildare än förväntat, förra graviditeten var jag sjukskriven i v 20.

littlemissladylina skrev 2016-08-04 20:29:46 följande:

Hej alla blivande decembermammor???? Vi var på RUL för en vecka sedan och väntar nu vår andra lilla tjej den 27 dec! Overkligt att det redan gått halvvägs, men förstår bara inte hur jag ska orka (min dotter är 2,5 år nu och inne i en galen trots-period och jag har foglossning och är helt slut trots att jag haft 4 veckors semester nu...)????..Kan foglossning bli bättre allt eftersom?

Förresten, är det någon här som vet om det finns en FB-grupp för oss med december BF att ansluta sig till? Tyckte det var så bra vid förra graviditeten, med allt stöd/råd man fick via den gruppen????

• Makintoch
    littlemissladylina skrev 2016-08-04 20:29:46 följande:

Ja det finns det! Bli vän med Michaela Gonzalez så lägger hon till dig i gruppen!
  • Seaflower

Är det någon mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar eller rörelser? Jag går in i v 20 imorgon och känner mer och mer att jag inbillar mig allting..

Har rul på tisdag och har börjat tänka på hur jag kommer reagera när/om de säger att det inte lever något där inne, och det känns ju jättetråkigt att tänka så. Det tar ju udden av hela graviditeten..

Imorgon ska vi på en stor släktfest och alla kommer ju säga Ååh va mysigt osv osv och jag kommer bara känna mig som en bluff typ

Lite negativt inlägg men jag fattar inte varför jag inte känner något med andra barnet i snart v 20 medan en del andra skriver hur det lever loppan där inne.

Kan inte njuta av detta fullt ut och då är man ändå snart halvvägs!

• Y o L o

Är också i v 20, inte känt någon spark, ibland känns det som någon bökar runt i magen men inga tydliga sparkar. Var på rul igår och såg med egna ögon hur hon sparkade för fullt därinne men jag kände inget av det!

Kände samma oro som du innan. Också andra barnet. Så försök slappna av.

Seaflower skrev 2016-08-05 08:24:36 följande:

Är det någon mer än jag som fortfarande inte känner några sparkar eller rörelser? Jag går in i v 20 imorgon och känner mer och mer att jag inbillar mig allting..

Har rul på tisdag och har börjat tänka på hur jag kommer reagera när/om de säger att det inte lever något där inne, och det känns ju jättetråkigt att tänka så. Det tar ju udden av hela graviditeten..

Imorgon ska vi på en stor släktfest och alla kommer ju säga Ååh va mysigt osv osv och jag kommer bara känna mig som en bluff typ

Lite negativt inlägg men jag fattar inte varför jag inte känner något med andra barnet i snart v 20 medan en del andra skriver hur det lever loppan där inne.

• De5pojkarna

Du har säkert moderkakan inframvägg. Då dämpar den sparkarna och rörelserna så man knappt känner nått. Jag är i v20 nu och känner bara lite små biffar, men inte mycket alls. Har moderkakan i framvägg även denna gång.
  • Andan

Jag är i vecka 21 och har moderkakan i framvägg, jag kan känna rörelser om jag ligger stilla och känner efter, men det är inga starka rörelser. Vissa dagar känner jag hen inte alls :(

Jag känner med dig för man vill ju bara få det bekräftat att hen mår bra!

Men även jag har sett på rul hur den spjänar med benen upp mot magen utan att känna det...

Sparkarna kommer, försök att njuta av din grav även om jag VET att det är svårt <3
Svar på tråden BF December 2016