• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Friedan

Enligt appen jag har i telefon har jag idag avklarat 50% av graviditeten! Känns helt galet vad fort tiden gått. Idag ska jag sätta mig ner och skriva en lista på saker vi behöver ordna och sen börja beta av listan. 

Jag hoppas också på en inte allt för kall vinter. Mest för att slippa oroa sig för att vara ute med bebisen sen efter årsskiftet. Insåg dessutom igår att jag behöver en annan höstjacka också eftersom den jag har är lite figursydd och omöjligt går att knäppa över magen  

• Mariro
    Friedan skrev 2016-08-04 08:56:55 följande:

Enligt appen jag har i telefon har jag idag avklarat 50% av graviditeten! Känns helt galet vad fort tiden gått. Idag ska jag sätta mig ner och skriva en lista på saker vi behöver ordna och sen börja beta av listan. 

Jag hoppas också på en inte allt för kall vinter. Mest för att slippa oroa sig för att vara ute med bebisen sen efter årsskiftet. Insåg dessutom igår att jag behöver en annan höstjacka också eftersom den jag har är lite figursydd och omöjligt går att knäppa över magen  

Ja, och utbudet på gravidjackor för höst och vinter är ju sådär, allt ser... så fult ut. Och allt har antingen ett skärp eller dragsko. En av nackdelarna att vara höggravid på vintern.
  • Friedan
    Mariro skrev 2016-08-04 10:18:10 följande:
    Ja, och utbudet på gravidjackor för höst och vinter är ju sådär, allt ser... så fult ut. Och allt har antingen ett skärp eller dragsko. En av nackdelarna att vara höggravid på vintern.
    Ha, ha. Jag håller helt med, har också bara sett fula jackor hittills. Men tänker att det måste finnas snygga bara man letar tillräckligt....
  • Javas

Vi klurar på namn till lillbönan i magen, det är ju supersvårt! Är det någon av er som har bra idéer eller redan bestämt? Vi har en Algot sen tidigare, vet inte kön på liten :)

• Y o L o

Tjoho varit på rul. Allt såg jättebra ut, vi fick en ordentlig genomgång. Är så glad, vi fick även veta att det är en lillasyster som ligger i magen. Så rolig, nu går hjärnan på högvarv gällande tjejnamn. Känns så underbart, nu kan jag verkligen tro på att det är verkligt allting!

• mocha8676

[quote=76854264][quote-nick]Javas skrev 2016-08-04 14:37:38 följande:[/quote-nick]

Vi klurar på namn till lillbönan i magen, det är ju supersvårt! Är det någon av er som har bra idéer eller redan bestämt? Vi har en Algot sen tidigare, vet inte kön på liten :)

[/

Vi har en liten Ellie sen innan.. Vi vet ju att vi väntar en pojk. Högst upp på listan har vi Erik. Långt där efter Noah och oliver.

• De5pojkarna

Var på RUL förra veckan och fick veta att vi antagligen väntar pojk nr 6.. Ska på 2 UL till då hon inte såg hjärtat fullt ut på RUL, och ska sen göra ett i v32 då hon såg en vidgning på ena njuren. Jag och äldsta sonen är födda med njurfel. Så får se hur detta blir..

• Cossi
    Andan skrev 2016-08-03 10:51:06 följande:

Hej alla!

Jag har det jobbigt med hjärtklappning, ligger i sängen sedan 1 timme med en vilopuls på 110. Helt oförändrad trots att jag ligger stilla och slummrar till... Antar att detta är normalt, men jag tycker att det är så fruktansvärt obehagligt.

BM säger att det är pga den ökade blodvolymen.

Någon som känner igen sig?

Är i vecka 21 :)

Hur har det gått med dig idag? Det är obehagligt när hjärtat rusar, jag får det också ibland. Oftast lugnar det ner sig när jag ligger. Så fort jag bara ställer mig upp får jag en puls på 110-120. Har problem med lågt tryck så är väl delvis orsaken. Mycket extraslag också. Viktigt att kolla blodvärdet så det inte är för lågt. Har du ofta så hög vilopuls borde du få träffa en läkare och göra ekg.
  • LyCKa55
    Javas skrev 2016-08-04 14:37:38 följande:

Det är svåårt med namn! Vi har funderingar på Sackarias och Julius. Jag gillar Milton också.

Här är föresten en bild på lilla magen:)
  • Cossi

Grattis till alla som varit på RUL!

Visst går tiden snabbt, 4 mån kvar och jag som tänkt att det kommer att bli en lång graviditet känner nu snarare att tiden rusar. Nu börjar snart skolan igen, då brukar tiden fram till jul bara rusa iväg... Vi är dessutom i gång med ett "litet" projekt att planera för att bygga ett nytt hus. Vet inte hur tiden ska räcka till allt, vill ju också vila och njuta. Får väl klämma in lite av det också .

Svar på tråden BF December 2016