LyCKa55 skrev 2016-08-05 19:01:08 följande:
Nu har jag varit på förlossninge en sväng för kontroll då jag haft sammandragningar.
Fick höra hjärtljudet för första gången. Fick även göra ett väldigt kort ultrsljud där man såg hjärtat slå. Han rörde sig inte så mycket men efter att läkaren buffat rörde den sig och sen när det va klart fick jag sparkar där innifrån.
Blidtrycket va bra.
Fick antibiotika utskrivet för UVI trots att de inte får svar förrän om två-tre dagar. Tyckte jag va skumt men det är väl det de misstänker har triggat sammandragningarna. Kul med UVI nr2 denna grav redan... Och som sagt GBS
Så skönt att det såg bra ut! Det är nog bättre att behandla UVI en gång för mycket när man är gravid...
Jag har också moderkakan i framväggen men de sista två veckorna har jag känt mycket liv, är i v 23. Igår hade jag lagt min mobil i framfickan på jobbekläderna, hade ljudlöst. Bebisen var helt stilla, men så fick jag ett sms som gjorde att det surrade till högt precis på magen och den lilla vaknade upp med ett rejält skutt och sprattel! Så visst reagerar de och kan skrämmas av höga ljud. Nu förpassas mobilen till väskan framöver...