• Vicktess

BF December 2016

Hej alla blivande december mammor :)

Fick ett plus på stickan idag och har BF 1 December. Tänkte starta den här tråden så att vi kan följas åt, få råd och peppa varandra. 
    Så är det någon mer än jag som nyss fått ett plus på stickan? :)

• Svar på tråden BF December 2016
  • Miaairam
    frkvilljunu skrev 2016-08-07 20:27:24 följande:

hur klär man vagn/barn i vinter när de är nyfödda? tjockåkpåse och overall? räcker det med typ flecceoverall? kommer inte alls ihåg hur jag gjorde med de andra (14 år sen...)

Blir sällan jättekallt nere hos mig i Skåne, snarare blött... Tänker mig fleeceoverall eller liknande tunn overall, åkpåse, fårfäll under och bra regnskydd som andas...
  • Friedan
    frkvilljunu skrev 2016-08-07 20:27:24 följande:

hur klär man vagn/barn i vinter när de är nyfödda? tjockåkpåse och overall? räcker det med typ flecceoverall? kommer inte alls ihåg hur jag gjorde med de andra (14 år sen...)

Vi kommer göra som vi gjort med våra äldre barn. En riktigt tjock och varm åkpåse i liggdelen, då behövs bara mössa (om det inte är 20 minus typ) och det är enkelt när man kommer in och kan låta bebisen sova vidare bara man öppnar åkpåsen. Och sen en vindfleeceoverall att använda i babyskydd och om man måste ta upp bebisen ute eller så. Min erfarenhet är att det lätt blir väldigt varmt i vagnen så risken att klä på för mycket är nog större än att klä på för lite. 
  • Tvåbarnsmamman79
    Redoförnytt skrev 2016-08-07 18:01:17 följande:

FY VA TRÅKIGT ATT NI ANVÄNDER DENNA TRÅDEN TILL BRÅK!

Här ska vi väl ändå stötta, tipsa och uppmuntra!?

Rätt!
  • De5pojkarna

Vi har en Bugaboo Donkey.. Men lite problem med om man kan ha 2 ståbrädor då den ena kommer vara 4 år precis, och den andre drygt 3,5 år. De små som skall sitta i vagnen kommer ju vara nyfödd och 1 år å 4 månader ca. 

• Ledilnaan

Hur mycket har ni gått upp och vilken vecka är ni i nu?
    Jag är i v21 och har gått upp 4 kg. Bara nyfiken

Imorgon är det dags för andra ultraljudet, hoppas på att lillgossen har ändrat läge så att hon får se hjärtat ordentligt. Sen efteråt ska jag hämta vagnen, ska bli så skoj att få hem den och börja bädda, vet att det är långt kvar innan lilleman kommer, men det är ju så roligt att fixa inför ankomst.

• Marialia

Jag har en ätstörning i bagaget så jag vet inte hur mycket jag gått upp. När jag väger mig hos barnmorskan håller hon för så jag slipper se. Blir ett stort stressmoment annars.

Men det jag märker har jag nog mest gått upp vid magen och brösten, inte så mycket på övriga kroppen. Tränar fortfarande regelbundet i den mån kroppen orkar. Men det blir 3-4 pass i veckan.

• Y o L o

V 21, 9 kg. Gick upp över 30 kg med första men gick ner det o 5 kg till på ca 1 år så jag känner ingen panik egentligen.

• Seaflower

V 20 och har gått upp ca 4 kg.

Med min dotter gick jag upp totalt 7 kg och även min farmor, mamma och syster landade där omkring så det verkar ligga i generna!

Imorgon är det dags för mitt rul, äntligen!!!

Svar på tråden BF December 2016